Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Jakie znaczenie mają kolory we współczesnym marketingu

Długoletnie badania naukowe potwierdzają całkowicie, że większość klientów przy swoich wyborach w dużej mierze bierze pod uwagę kolory. Niekiedy mogą oni sobie nawet nie zdawać z tego sprawy, bowiem dzieje się to na poziomie podświadomości, ale faktycznie tak jest. Z tego też powodu zabierając się za tworzenie jakieś nowej czy próbę rozreklamowania już istniejącej należy mieć świadomość tego, jaką rolę to odgrywa.

Dobrze dobrane barwy naprawdę mogą zachęcać do kupna czy przywoływać skojarzenia o pozytywnym znaczeniu. Ale sytuacja zupełnie inaczej może wyglądać, jeśli ktoś z kolorami nie trafi, to trzeba się liczyć z tym, że spora grupa klientów właśnie z tego powodu będzie omijała dany produkt. Tak wiec nie można tak po prostu wybrać kilka przypadkowych barw i ich użyć do tworzenia marketingowej kampanii, a należy wszystko dobrze przemyśleć i znaleźć najlepsze rozwiązanie.

Szczególnie że kolorystyka będzie dotyczyć nie tylko samego logo firmy, lecz również opakowań czy wizualnej prezencji placówek. Co oznacza, że klienci będą się z nią często stykać, i podejmować takie a nie inne decyzje zakupowe. Często powiązane to będzie z emocjami – jeśli ktoś posiada pozytywne skojarzenia z danym kolorem, to dużo bardziej się on skłoni do skorzystania z propozycji danej firmy. Nie od dziś wiadomo, że pewne kolory mają określone znaczenie, i stanowią niejako kanon w danych branżach.

Kolor niebieski to zaufanie i profesjonalizm, ale też i stabilność, dlatego bardzo chętnie sięgają po niego branże technologiczne, ubezpieczeniowe czy bankowe. Czerwień to energia i siła, lecz równocześnie niebezpieczeństwo, tak więc trzeba ją bardzo wyważenie i umiejętnie stosować. Po żółtą kolorystykę bardzo chętnie sięgają firmy z branży turystycznej, zaś zieleń jest używana przez podmioty z branży finansowej, medycznej, ale też i takie, które chcą podkreślić ekologiczne podejście do biznesu. Tak więc zabierając się za marketingowe działania należy zastanowić się dobrze, czy kobalt kolor sprawdzi się w danym projekcie, czy jednak lepiej poszukać innego rozwiązania.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Dodaj komentarz