Jump to content
Sign in to follow this  
Guest house

Asuswrt-Merlin WAN znikający 1000 Full Duplex

Rate this topic

Recommended Posts

Guest Portal

co to moze byc bo rece mi opadaja...otoz jest soft merlina..router z modemem światłowodowym laczy sie na 1000mbit ale po jakiejś pol godziny wskakuje tylko 100mbits..wyjecie wtyczki i wsadzenie ponownie powoduje ze znowu wskakuje na 1000mbits ale tez tylko na jakis zcas..na oryginalnym FW asusa nie ma z tym problemu

da sie dla portu WAN na sztywno ustawić 1000mbit ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
house
37 minut temu, Portal napisał:

da sie dla portu WAN na sztywno ustawić 1000mbit ?

nie da się, link zestawia się w procesie auto-negocjacji, zmień NAT Loopback na asus i sprawdź jak będzie działać z innym kablem.


Pozdrawiam

[email protected]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Portal
19 godzin temu, house napisał:

nie da się, link zestawia się w procesie auto-negocjacji, zmień NAT Loopback na asus i sprawdź jak będzie działać z innym kablem.

mialem na Asus (tak mi sie ustawilo po wgraniu Merlina) , teraz zmienilem na Merlin i reboot,  zobacze jak bedzie dzialac...a kabel dobry..nowy patchord..wiec albo gniazdo, uklad w routerze lub soft

Edited by Portal

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Portal

co ten loopback tak naprawdę robi, do czego jest potrzebny ? > bo dopiero jak wyłączyłem to połączenie miedzy routerem a modemem jest stabilne na 1000mbits

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

w skrócie - umożliwia komunikację z hostem w LAN poprzez NAT (wychodzisz przez WAN i wracasz przez WAN poprzez NAT). W tomato bardzo często miałem z tym problem :// W Merlinie masz opcję Asus (czyli fabryczna wersja) lub Merlin - port kodu z DD-WRT.


Pozdrawiam

[email protected]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Portal

to nie wiem jaki to ma wpływ na negocjacje z modemem ale gdy wyłączyłem to stabilne 1gb/s ( na asus jak i merlin przeskakiwalo na 100mbits)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Portal

pobawiłem sie i chyba juz znalazłem przyczynę lub tak mi sie wydaje, ale dziwnie to wyglada - otoz jak podepne pod port 1 lub 4 LAN jakieś uradzenia ( w moim przypadku NAS) to sa problemy na WAN z uzyskaniem synchronizacji 1GB/s , zas gdy mam podpięty NAS do 2 lub 3 portu LAN to non stop jest 1GB/s na WAN

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

Może problem leży nie po stronie routera ale NAS-a. Połączenie to jednak negocjacja pomiędzy dwoma urządzeniami, wystarczy, że na którymś z nich występuje problem a efekt jest widoczny na obydwu. Choć z drugiej strony dlaczego występuje tylko na dwóch portach. Tak czy siak, sprawdził bym jeszcze Qnapa-a na twoim miejscu.


Pozdrawiam

[email protected]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Portal

a żebyś wiedział :) problem powodował kabel miedzy routerem a NAS ale dlatego, że był ekranowany (wtyczki tez)..- różnica mas czy co, nie wiem coś było co powodowało cyrki..., bo jak wymieniłem na drugi ekranowany to tez były problemy z 1Gbits a jak wymieniłem na zwykły UTP problem znikł jak na razie...no chyba że ten drugi ekranowany tez uszkodzony był...

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

To zawsze jest wina kabla :)

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


Pozdrawiam

[email protected]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. For more information, please see ours Guidelines and Privacy Policy.