Skocz do zawartości

Cloud Station - chmura w firmie jak i w domu


neon

Witam,

Chciałem przedstawić  jak w firmie czy domu można stworzyć swoją własną chmurę i pracować jednocześnie na  bazie dokumentów. Zalet tego rozwiązania jest bardzo dużo. Jednak akurat dla mnie,  najważniejsza jest możliwość pracowania zdalnie z poza biura. Mowa tu o Cloud Station Server.  Co potrzebujemy:

  • Zaczynamy od instalacji Aplikacji Cloud Station Serwer z Centrum pakietów.

neon_tutorial1-min.thumb.jpg.43013f0dddafd8c70c1b88ed8d3eae20.jpg

  • Zakładamy konta userom/pracownikom, lub jeśli konta były już założone wcześniej wykorzystamy je w kolejnych etapach.

neon_tutorial2-min.thumb.jpg.bfeda6dc96af32820aad372b5ce9fa47.jpg

  • Dodatkowo w uprawnieniach zaznaczamy zezwól dla Cloud Station Server.

neon_tutorial3-min.thumb.jpg.3fc48818dd85b0cb5c2a6b992b88b677.jpg

Włączamy QuickConnect – aplikacja ta ułatwia na łączenie serwera Diskstation z dowolnego miejsca.  Do włączenia potrzebujemy Konto Synology, które możemy założyć  na stronie: https://account.synology.com/pl-pl. Tu wymagane jest podanie swego aktualnego emaila. Dodatkowo określamy nazwę QuickConnect ID.

neon_tutorial4-min.thumb.jpg.16b46bf66ac1f364ec1665b2ca4b5aff.jpg

  • Dodatkowo w zakładce zaawansowane zaznaczamy to co nam jest potrzebne.

neon_tutorial5-min.thumb.jpg.d51bcb7b6dcb90bc433a0a92adb3c291.jpg

- w moim przypadku mam zaznaczone wszystkie usługi.

neon_tutorial6-min.thumb.jpg.90dd33391ec7a2304fbed0f9fc696d42.jpg

Po zainstalowaniu i uruchomieniu ukaże się nam okno aplikacji:

neon_tutorial7-min.thumb.jpg.d67de81e26fc5018f53ef06a26881efb.jpg

- gdzie wpisujemy Swoje QuickConnect ID, nazwę użytkownika i hasło.  Po wpisaniu ukaże się nam wybór folderów jakie chcemy synchronizować. Możemy również wybrać czy synchronizacja ma być dwukierunkowa czy jednokierunkowa. Ustawienia te w późniejszym czasie możemy edytować i zmieniać. Tak jak poniższej grafice folder „wspolny” ustawiony jest na dwukierunkową synchronizację

neon_tutorial8-min.thumb.jpg.5dcc207b44676e85333becb4f323fdaa.jpg

Tak dotarliśmy do końca poradnika.  Moim zdaniem Cloud Station Serwer jest super rozwiązaniem i mając serwer Synology śmiało powinniśmy  wykorzystać jego możliwości. Na moim przykładzie obecnie nie wyobrażam sobie pracy bez Synology i Synology Cloud Station. Rozwiązanie te pozwoliło mi na bardziej efektowne wykorzystanie czasu pracy, gdzie większość czasu zdarza mi się spędzać poza biurem. Dodając dodatkowo wykonanie kopii bezpieczeństwa najważniejszych plików, gdzie w jednym czasie wszyscy pracownicy mają dostęp do bazy plików, na których pracują.  

Pozdrawiam i zachęcam do wykorzystania tej funkcji Synology.



Opinie użytkowników

Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia



Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


openitforum.pl

Forum poświęcone przesyłaniu i przechowywaniu danych w małej sieci. Prezentujemy testy urządzeń oraz pomagamy w ich obsłudze i konfiguracji.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji zawiera nasza Polityka prywatności