Jump to content
Sign in to follow this  

Cloud Station - chmura w firmie jak i w domu


neon

Witam,

Chciałem przedstawić  jak w firmie czy domu można stworzyć swoją własną chmurę i pracować jednocześnie na  bazie dokumentów. Zalet tego rozwiązania jest bardzo dużo. Jednak akurat dla mnie,  najważniejsza jest możliwość pracowania zdalnie z poza biura. Mowa tu o Cloud Station Server.  Co potrzebujemy:

  • Zaczynamy od instalacji Aplikacji Cloud Station Serwer z Centrum pakietów.

neon_tutorial1-min.thumb.jpg.43013f0dddafd8c70c1b88ed8d3eae20.jpg

  • Zakładamy konta userom/pracownikom, lub jeśli konta były już założone wcześniej wykorzystamy je w kolejnych etapach.

neon_tutorial2-min.thumb.jpg.bfeda6dc96af32820aad372b5ce9fa47.jpg

  • Dodatkowo w uprawnieniach zaznaczamy zezwól dla Cloud Station Server.

neon_tutorial3-min.thumb.jpg.3fc48818dd85b0cb5c2a6b992b88b677.jpg

Włączamy QuickConnect – aplikacja ta ułatwia na łączenie serwera Diskstation z dowolnego miejsca.  Do włączenia potrzebujemy Konto Synology, które możemy założyć  na stronie: https://account.synology.com/pl-pl. Tu wymagane jest podanie swego aktualnego emaila. Dodatkowo określamy nazwę QuickConnect ID.

neon_tutorial4-min.thumb.jpg.16b46bf66ac1f364ec1665b2ca4b5aff.jpg

  • Dodatkowo w zakładce zaawansowane zaznaczamy to co nam jest potrzebne.

neon_tutorial5-min.thumb.jpg.d51bcb7b6dcb90bc433a0a92adb3c291.jpg

- w moim przypadku mam zaznaczone wszystkie usługi.

neon_tutorial6-min.thumb.jpg.90dd33391ec7a2304fbed0f9fc696d42.jpg

Po zainstalowaniu i uruchomieniu ukaże się nam okno aplikacji:

neon_tutorial7-min.thumb.jpg.d67de81e26fc5018f53ef06a26881efb.jpg

- gdzie wpisujemy Swoje QuickConnect ID, nazwę użytkownika i hasło.  Po wpisaniu ukaże się nam wybór folderów jakie chcemy synchronizować. Możemy również wybrać czy synchronizacja ma być dwukierunkowa czy jednokierunkowa. Ustawienia te w późniejszym czasie możemy edytować i zmieniać. Tak jak poniższej grafice folder „wspolny” ustawiony jest na dwukierunkową synchronizację

neon_tutorial8-min.thumb.jpg.5dcc207b44676e85333becb4f323fdaa.jpg

Tak dotarliśmy do końca poradnika.  Moim zdaniem Cloud Station Serwer jest super rozwiązaniem i mając serwer Synology śmiało powinniśmy  wykorzystać jego możliwości. Na moim przykładzie obecnie nie wyobrażam sobie pracy bez Synology i Synology Cloud Station. Rozwiązanie te pozwoliło mi na bardziej efektowne wykorzystanie czasu pracy, gdzie większość czasu zdarza mi się spędzać poza biurem. Dodając dodatkowo wykonanie kopii bezpieczeństwa najważniejszych plików, gdzie w jednym czasie wszyscy pracownicy mają dostęp do bazy plików, na których pracują.  

Pozdrawiam i zachęcam do wykorzystania tej funkcji Synology.

Sign in to follow this  


User Feedback

Recommended Comments

There are no comments to display.



Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


openitforum.pl

Forum poświęcone przesyłaniu i przechowywaniu danych w małej sieci. Prezentujemy testy urządzeń oraz pomagamy w ich obsłudze i konfiguracji.
×
×
  • Create New...

Important Information

We use cookies for purposes related to advertising, social media and statistics. By continuing to browse this site, you agree to our use of cookies. All information required in this matter includes: Privacy Policy, Guidelines and Terms of Use.