Skocz do zawartości

Cloud Station - chmura w firmie jak i w domu


neon

Witam,

Chciałem przedstawić  jak w firmie czy domu można stworzyć swoją własną chmurę i pracować jednocześnie na  bazie dokumentów. Zalet tego rozwiązania jest bardzo dużo. Jednak akurat dla mnie,  najważniejsza jest możliwość pracowania zdalnie z poza biura. Mowa tu o Cloud Station Server.  Co potrzebujemy:

  • Zaczynamy od instalacji Aplikacji Cloud Station Serwer z Centrum pakietów.

neon_tutorial1-min.thumb.jpg.43013f0dddafd8c70c1b88ed8d3eae20.jpg

  • Zakładamy konta userom/pracownikom, lub jeśli konta były już założone wcześniej wykorzystamy je w kolejnych etapach.

neon_tutorial2-min.thumb.jpg.bfeda6dc96af32820aad372b5ce9fa47.jpg

  • Dodatkowo w uprawnieniach zaznaczamy zezwól dla Cloud Station Server.

neon_tutorial3-min.thumb.jpg.3fc48818dd85b0cb5c2a6b992b88b677.jpg

Włączamy QuickConnect – aplikacja ta ułatwia na łączenie serwera Diskstation z dowolnego miejsca.  Do włączenia potrzebujemy Konto Synology, które możemy założyć  na stronie: https://account.synology.com/pl-pl. Tu wymagane jest podanie swego aktualnego emaila. Dodatkowo określamy nazwę QuickConnect ID.

neon_tutorial4-min.thumb.jpg.16b46bf66ac1f364ec1665b2ca4b5aff.jpg

  • Dodatkowo w zakładce zaawansowane zaznaczamy to co nam jest potrzebne.

neon_tutorial5-min.thumb.jpg.d51bcb7b6dcb90bc433a0a92adb3c291.jpg

- w moim przypadku mam zaznaczone wszystkie usługi.

neon_tutorial6-min.thumb.jpg.90dd33391ec7a2304fbed0f9fc696d42.jpg

Po zainstalowaniu i uruchomieniu ukaże się nam okno aplikacji:

neon_tutorial7-min.thumb.jpg.d67de81e26fc5018f53ef06a26881efb.jpg

- gdzie wpisujemy Swoje QuickConnect ID, nazwę użytkownika i hasło.  Po wpisaniu ukaże się nam wybór folderów jakie chcemy synchronizować. Możemy również wybrać czy synchronizacja ma być dwukierunkowa czy jednokierunkowa. Ustawienia te w późniejszym czasie możemy edytować i zmieniać. Tak jak poniższej grafice folder „wspolny” ustawiony jest na dwukierunkową synchronizację

neon_tutorial8-min.thumb.jpg.5dcc207b44676e85333becb4f323fdaa.jpg

Tak dotarliśmy do końca poradnika.  Moim zdaniem Cloud Station Serwer jest super rozwiązaniem i mając serwer Synology śmiało powinniśmy  wykorzystać jego możliwości. Na moim przykładzie obecnie nie wyobrażam sobie pracy bez Synology i Synology Cloud Station. Rozwiązanie te pozwoliło mi na bardziej efektowne wykorzystanie czasu pracy, gdzie większość czasu zdarza mi się spędzać poza biurem. Dodając dodatkowo wykonanie kopii bezpieczeństwa najważniejszych plików, gdzie w jednym czasie wszyscy pracownicy mają dostęp do bazy plików, na których pracują.  

Pozdrawiam i zachęcam do wykorzystania tej funkcji Synology.



Opinie użytkowników

Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia



Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


openitforum.pl

Forum poświęcone przesyłaniu i przechowywaniu danych w małej sieci. Prezentujemy testy urządzeń oraz pomagamy w ich obsłudze i konfiguracji.

Obserwuj nas:

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używamy plików cookie do celów związanych z reklamami, mediami społecznościowymi i statystykami. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Wszystkie wymagane w tej kwestii informacje zawierają: Polityka prywatności, Regulamin oraz Warunki użytkowania.