Jump to content
Sign in to follow this  
glorifyday

WNR3500Lv2 - predkosc polaczenia smartfonow i tabletow...

Rate this topic

Recommended Posts

glorifyday

Mam ruter Netgear WNR3500L v2, a na nim najnowsze Tomato by Shibby build 109 wersja "new-driver" (ze starym sterownikiem bylo bardzo podobnie).

W ustawieniach WiFi zmienione tylko SSID, bezpieczenstwo, kanal i kraj. Wszelkie wyprobowane przeze mnie zmiany dodatkowe niewiele wnosily.

Wedlug ludzi z openlinksys.info ruter wyrabia po WiFi transfery bliskie 100 Mbps.

 

Nie mam klienta WiFi, ktory potrafilby sie z ruterem skomunikowac z taka predkoscia, ale mam dwa urzadzenia klienckie, ktore wyrabiaja ok. 25-30 Mbps kazde (nominalnie laczac sie z predkoscia 65 lub 72 Mbps). Sa to:

- Kindle Fire pierwszej generacji i

- Xperia Mini (ST15i).

Obsluguja one standard WiFi N.

 

Byc moze to ograniczenie do 30 Mbps jest normalne i wynika z ograniczen tych urzadzen, natomiast wydawalo mi sie, ze jesli oba urzadzenia transmitowalyby dane jednoczesnie, to ruter ma wystarczajacy zapas wydajnosci, zeby oba urzadzenia transmitowaly z maksymalna dla siebie predkoscia.

 

Tymczasem, jesli na tych urzadzeniach jednoczesnie puszcze iperf -c ... (odpowiadajace komendy iperf -s sa wywolywane na NASie i PC podpietych kablem po gigabicie), widac wyraznie, ze urzadzenia podbieraja sobie transfer i suma przepustowosci nie przekracza 30 Mbps. Podobnie, jesli na jednym z urzadzen wlacze iperf -c, a na drugim iperf -s, to dostaje przepustowosc maksymalnie ok. 15 Mbps (transfer pliku z kolei dochodzi w poblize 2 MB/s, co dodatkowo potwierdza wyniki uzyskane iperfem).

 

Dlaczego tak sie dzieje?

Dlaczego to ruter wydaje sie ograniczac przepustowosc polaczenia do okolo 30 Mbps?

 

Czy moje testy i oczekiwania sa w ogole sensowne? Mam male pojecie o sieciach, prosze o wyrozumialosc ;-).

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

@glorifyday,

zabezpiecznie sieci w WPA2-AES ? dzieje się tak na każdym ustawionym kanale radia - jak jest u Ciebie z tłokiem w eterze ?

 

Byc moze to ograniczenie do 30 Mbps jest normalne i wynika z ograniczen tych urzadzen
 

to i tak nieźle, nie spodziewaj sie więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
glorifyday

Dzieki za odpowiedz.

 

Jak na takie urzadzenia te transfery mnie satysfakcjonuja, natomiast nie rozumiem, dlaczego ograniczenie wydaje sie narzucac ruter - suma transferow tez tych 30 Mbps nie chciala przekroczyc.

 

Zabezpieczenie WPA2 Personal, AES.

 

Szum od nadajnikow WiFi w bloku maksymalnie poki co -86 dB (zwykle mniej). Nie wiem, czy to duzo czy malo.

 

Nie testowalem, czy urzadzenia odbieraja sobie transfer i na innych kanalach radia, ale przez pewien czas testow mialem kanal ustawiony na Auto, przypuszczam, ze w trakcie testow mogl sie kilkakrotnie zmienic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
house
dlaczego ograniczenie wydaje sie narzucac ruter

 

musisz brać pod uwagę nie tylko same urządzenie ale środowisko w jakim pracuje (właśnie kanał, szumy w eterze, szyfrowanie itp). tutaj jest za dużo  czynników które mają na to wpływ - pomijając fakt ,że klienci to nie laptop z dobrą kartą a telefon i czytnik ebooków (moim zdaniem nie jest to dobry klient sieci wifi do monitorowania jej kondycji). Dla mnie wykładnikiem nie jest telefon - dla przykładu - mam samsunga galaxy s3 który działa mi w paśmie 5Ghz - max co uda mu się wyciągnąć to 60Mbit - ograniczeniem jest filesystem androida. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
glorifyday

Tylko, ze to sie wydaje byc powtarzalne, a czasem robilem testy w nocy, kiedy szum byl mniejszy.

Kindle Fire w zasadzie nie jest czytnikiem e-bookow. To tablet z Androidem 2.3 i dwurdzeniowym procesorem.

 

Nic... moze trzeba bedzie od kogos pozyczyc jakis nowy laptop i sprawdzic, czy ruter potrafi wyciagnac wiecej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
house
Kindle Fire w zasadzie nie jest czytnikiem e-bookow. To tablet z Androidem 2.3 i dwurdzeniowym procesorem.

 

wiem

Sorry, only registered users can display images :(
demon prędkości to to nie jest,

Sorry, only registered users can display code field :(

więc wydajność tak jak wspomniałem wcześniej ograniczana jest przez obsługiwaną ilość operacji I/O flash'a na którym stoi OS. 

 

pozyczyc jakis nowy laptop i sprawdzic, czy ruter potrafi wyciagnac wiecej

 

na pewno

Sorry, only registered users can display images :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
glorifyday

No... od premiery KF troche czasu uplynelo i zdazylo sie pojawic duzo nowych urzadzen, to niewatpliwe, ale to jakby na boku tematu. Duzo slabsza sprzetowo Xperia mini notuje prawie te same transfery.

 

Ale tak juz zupelnie teoretycznie... 

czy w ogole mozna sie spodziewac, ze jesli ruter jest w stanie osiagnac transfery rzedu 100 Mbps, to z trzema klientami, dla ktorych ograniczenie wynosi (jak u mnie) 30 Mbps, bedzie w stanie w sprzyjajacych warunkach osiagnac trzy jednoczesne transfery po 30 Mbps kazdy?

Czy to tak nie dziala?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • AsDur
      By AsDur
      Hej network Gurus
       
      Czy moze ktoś z Was się orientuje jakie są różnice pomiedzy niby takimi samymi switchami netgear: GS108, GS108E, GS108GE? Są różnice w cenie ok 50pln pomiedzy jednym a kolejnym. Jednak porównania parametrów nic nie wnoszą. Na stronie netgear jest znów GS108v4, którego nie ma w zadnym Polskim sklepie, a tych ktore są nie ma na stronie netgear. Ktos cos wie moze o różnicy w specyfikacjach?
       
       
       
    • nowy57
      By nowy57
      witam 
      pacjent DS918+
      bez problemu moge sie łaczyc z DS FILES (po LAN/quickconnect)
      natomiast nie moge sie poląćzyc wpisując oczywiscie poprawne dane do programu DS PHOTO
      ani po loginie quickconnect ani po adresie LAN  
      prosze o wskazówke 
      problem rozwiazany: nie zainstalowalem PHOTO STATION (myslalem ze to całkiem inny program ) 
    • lycone
      By lycone
      Cześć. Posiadam 2x AP-AC-LR podłączone do routera ASUS. Całą sieć stawiałem ponad rok temu. Wszystko działa bezproblemowo, ale od jakiegoś czasu wyskakuje mi powiadomienie gdy zaloguje się do panelu ustawień za pomocą UniFi Controller, że moje 2x AP-AC-LR są odłączone. Wcześniej wszystko było ok, a same urządzenia są podłączone i jak najbardziej działają. Ma ktoś jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje?
       

openitforum.pl

Forum poświęcone przesyłaniu i przechowywaniu danych w małej sieci.
Prezentujemy testy urządzeń oraz pomagamy w ich obsłudze i konfiguracji.
×
×
  • Create New...

Important Information

We use cookies for purposes related to advertising, social media and statistics. By continuing to browse this site, you agree to our use of cookies. All information required in this matter includes: Privacy Policy, Guidelines and Terms of Use.