Skocz do zawartości
qra

Merlin 378.53 - nieprawidłowa identyfikacja LinkState na WAN

Rekomendowane odpowiedzi

qra    2
qra

Witam. Jest to mój pierwszy post więc wybaczcie ew. potkniecia. Używam na Asusie Ac68U firmwareu Merlina wraz z modemem kablowym Cisco epc 3010. Jedno i drugie urządzenie posiada Gigabitowe łącze i do tej pory (do updateu do najnowszego Merlina) wszystko było ok. Zauważyłem że na modemie mam teraz pomarańczową diodę (Link) choć do tej pory była zielona. Sprawdzilem w routerze i okazuje się że zestawione/wykryte łącze to 100 Full Duplex. Nie zauważyłem żadnych zmian w ustawieniach routera mające wpływ na szybkość WAN więc nasuwa się pytanie czy to nie problem uwalenia przez nowy soft. Zaznaczam że żadne resety i powrót do OFW nic nie pomogły. Dalej jest to ta nieszczęsna 100 tka. Gdzieś czytałem swego czasu że któraś wersja OFW uwalała WAN więc może i teraz dzieje się to w przypadku nowego firmwareu. Jakieś przemyślenia/porady ? Może jest na to nieznane mi lekarstwo ... czy już tylko serwis i wymiana?

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
house    1389
house

w tym temacie również była podobna dyskusja, różnica polega na tym, że wtedy wszystkie porty koledze ZuberA wskazywały link 100Base-T.

Nie zauważyłem żadnych zmian w ustawieniach routera mające wpływ na szybkość WAN więc nasuwa się pytanie czy to nie problem uwalenia przez nowy soft

Jeśli prędkość gwarantowanego max łącza nie odbiega od tego z umowy z ISP myślę, że to nie problem uszkodzenia przez FW.

Czy zmiana DHCP query frequency w

http://192.168.1.1/Advanced_WAN_Content.asp
z Aggresive mode na Normal coś zmienia ?

Zaznaczam że żadne resety i powrót do OFW nic nie pomogły

wcześniejsze wersje Asuswrt-merlin na których nie było tego objawu również obecnie raportują mniejszy link na WAN ?

Gdzieś czytałem swego czasu że któraś wersja OFW uwalała WAN więc może i teraz dzieje się to w przypadku nowego firmwareu

szastam różnymi wersjami asuswrt i nigdy nie miałem z tym problemu, tym bardziej nie czytałem o takich objawach ;-)

A może przyczyna leży w tym Cisco epc 3010? Spróbuj zresetować modem przyciskiem reset (obok portu usb) trzymając go dłużej niż 15-20 sekund. Zawsze takie rozwiązanie podawało mi UPC w przypadku problemów z WAN - modem pobierze nową konfigurację przy resecie i może coś się zmieni.

Ostatecznie ustaw na w routerze WAN Connection Type na Static IP - podepnij PC pod port WAN z innym statycznym adresem i zobacz jak na karcie sieciowej zestawia się link - czy będzie gigabit. Puść jakiegoś pinga aby nawiązać komunikację na portach i jeśli dysponujesz np tabletem/telefonem podłącz się po WiFi do LAN i sprawdź jak wygląda linkstate.

Jeśli nic nie pomoże i podpinając gigabitowy LAN w PC do WAN routera nadal będziesz miał link 100Base-T wyślij router na RMA. Pamiętaj również o sprawdzeniu kabla pomiędzy routerem a modemem - może tutaj leży przyczyna.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
qra    2
qra

Wróciłem z pracy i ochoczo zabrałem się za testowanie porad (dzięki za szybki odzew). Przetestowałem wszystko i... na końcu sprawdziłem jeszcze na innym kablu ... bingo... MAMY CIĘ .. kurcze nawet nie myślałem że taki głupi powód ... cóż możliwe że już nadszedł czas na niego ... Jeszcze raz dzięki. Jak widać najpierw trzeba sprawdzić przysłowiową "wtyczkę w PC" zanim się człowiek zagłębi w większe problemy. Jednak troszkę dziwię się że nagle na tym samym kablu nagle przestało się dziać...

Pozdr

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
house    1389
house

kurcze nawet nie myślałem że taki głupi powód

zazwyczaj najprostsze rozwiązania są najskuteczniejsze  B)

Temat zamykam jako rozwiązany.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Podobna zawartość

    • Portal
      Przez Portal
      Witam
      Mam wgrany w ac68 najnowszego Merlina (380.68). Czasami co kilka dni, lub nawet kilka razy w ciagi dnia nagle transfer internetu spada. Prze resetuje router i znowu prędkość wraca do normalnej. Łącze mam 300/300 i jak prędkość spada to tak do 150/40 mbit/s. Wiecie co może być ?
      Dodam ze jak instalowałem 380.68 to wszystko ręcznie ustawiłem od nowa, więc nie powinno być pozostałości po starszych wersjach. Zauważyłem również ze jak spada prędkość internetu to w logach routera jeden z laptopów (wifi), mimo ze kilka urządzeń jest podłączonych, cały czas ma wznawiane IP z dhcp
      Aug 27 09:12:23 dnsmasq-dhcp[477]: DHCPACK(br0) Aug 27 09:13:55 dnsmasq-dhcp[477]: DHCPREQUEST(br0) Aug 27 09:13:55 dnsmasq-dhcp[477]: DHCPACK(br0) Aug 27 09:14:00 dnsmasq-dhcp[477]: DHCPREQUEST(br0) Aug 27 09:14:00 dnsmasq-dhcp[477]: DHCPACK(br0) Aug 27 09:14:06 dnsmasq-dhcp[477]: DHCPREQUEST(br0) Aug 27 09:14:06 dnsmasq-dhcp[477]: DHCPACK(br0) Aug 27 09:14:10 dnsmasq-dhcp[477]: DHCPREQUEST(br0) Aug 27 09:14:10 dnsmasq-dhcp[477]: DHCPACK(br0) Aug 27 09:19:03 dnsmasq-dhcp[477]: DHCPREQUEST(br0) Aug 27 09:19:03 dnsmasq-dhcp[477]: DHCPACK(br0) Aug 27 09:21:48 dnsmasq-dhcp[477]: DHCPREQUEST(br0) Aug 27 09:21:48 dnsmasq-dhcp[477]: DHCPACK(br0) Dodam również ze nie mam włączonego żadnego QOS-a ani innych bajerów do zarządzania pasmem itp - standardowe ustawienia.
      Dzieje sie to po wifi jak i po LAN.
    • XGrzesX
      Przez XGrzesX
      Planuję zakup AC68U do którego chciałbym podłączyć dysk WD Elements 1TB.
      Wiem, że oryginalny soft routera nie obsługuje usupiania dysku i zastanawiam się nad wgraniem Merlina i mam pika pytań:

      1. Czy soft Merlina obsługuje usypianie dysku podłączonego pod USB 3.0 ?
      2. Czy aplikacja "Asus Dowload Manager" będzie działała z routerem który ma wgrany soft Merlina ?
    • piotom70
      Przez piotom70
      380.64 czy działa wam iCloud ,wczoraj działał w domu i przez 4g a dziś już coś nie tak.

Openitforum

Forum poświęcone przesyłaniu i przechowywaniu danych w małej sieci. Prezentujemy testy urządzeń oraz pomagamy w ich obsłudze i konfiguracji.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji zawiera nasza Polityka prywatności