Jump to content
HENRYK WOJTY

QNAP TS-120 problem transkodowania plików avi do odtwarzania

Rate this topic

Recommended Posts

HENRYK WOJTY

Od 1,5 roku korzystam z TS-120 z dyskiem Seagate ST1000DM003-1. Serwer pracuje głównie w trybie ciągłego nagrywania na dysk filmów z kamery ip. Niektóre z tych filmów dotychczas transkodowałem z formatu qnap avi do formatu avi czytelnego dla windows i linux. Transkodowanie odbywało się przez opcję "dodaj plik do transkodowania" w serwerze qnap ts-120. Od 7 dni po transkodowaniu pliku (avi qnap) otrzymuję w katalogu "zarządzanie transkodowaniem" Status "Błąd: Błąd odczytu/zapisu pliku". Nie mogę w tej sytuacji odtwarzać plików w żadnym odtwarzaczu windows lub linux. Natomiast pliki avi z servera (nawet nie transkodowane) bez problemu odtwarzam w MX PLAYER android. Mogą istnieć trzy przyczyny problemu:

 

1. Od 6 dni zmieniłem firmware w ts-120 na najnowszy 4.1.2-20141229 - może ma jakąś niedoróbkę dla ts-120

2. Od kilku miesięcy dysk Seagate w serwerze wykazuje informację SMARTtwardego dysku "Ostrzeżenie Twój dysk nie jest w najlepszym stanie, ale powinien nadal pracować poprawnie" "HDD I/O Status: Dobrze

    Ale w tabeli Informacje SMART w ID w poz 5 Reallocated_sector_Ct    Wartość 100 Najgorsza wartość 100 Próg 010 Wartość surowa 8 Status Ostrzeżenie (w kolorze żółtym). Pozostałe wszystkie pozycje  Status  Dobrze (w kolorze zielonym).

3. W oprogramowaniu servera TS-120 w opcji Serwery aplikacji - Menadżer stacji - zakładka Multimedia Station cała strona jest nieaktywna na szaro . Nie ma możliwości zahaczenia kwadratu "Włącz stację Multimedia Station".

 

 

Jeśli ktoś zna przyczyny braku transkodowania proszę o pomoc ponieważ nie mogę transkodować plików w celu ich archiwizowania w czytelnym formacie .

 

Pozdrawiam Henryk

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

Myślę, że przyczyną jest kondycja dysku a "Błąd odczytu/zapisu pliku" jej efektem. Nowa wersja QTS tego nie zmienia - działa lub nie. Brak możliwości uruchomienia Multimedia Station również obstawiałbym na problem z dyskiem. To, że QTS twierdzi, że dysk powinien poprawnie pracować nie znaczy, że tak będzie niestety. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
HENRYK WOJTY

Serdeczne dzięki za błyskawiczną pomoc . Zastanowię się nad kupnem nowego dysku i reklamowaniem posiadanego Seagate mam 24 m-ce gwarancji nie wiem tylko czy można rklamować dysk sformatowany ponieważ nie chcę wysyłać z plikami ? A poza tym czy obecny stan dysku daje podstawy do reklamowania?

Pozdrawiam Henryk

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

Tak, parametr smart który przytoczyłeś kwalifikuje go do procedury reklamacyjnej. Można (a nawet trzeba) reklamować czysty dysk :) - formatowanie nie czyści danych diagnostycznych, dla spokoju zrób zrzuty ekranu z QTS z informacją o stanie dysku i załącz do zgłoszenia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
HENRYK WOJTY

Jeszcze raz dzięki za błyskawiczną pomoc

Pozdrawiam Henryk

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

Temat zamykam jako rozwiązany.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

openitforum.pl

Forum poświęcone przesyłaniu i przechowywaniu danych w małej sieci. Prezentujemy testy urządzeń oraz pomagamy w ich obsłudze i konfiguracji.

Obserwuj nas:

×
×
  • Create New...

Important Information

We use cookies for purposes related to advertising, social media and statistics. By continuing to browse this site, you agree to our use of cookies. All information required in this matter includes: Privacy Policy, Guidelines and Terms of Use.