Skocz do zawartości
Maff

Asus RT-AC87U + dysk USB 3.0? a może NAS?

Oceń temat:

Rekomendowane odpowiedzi

Maff

Cześć,

na wstępie od razu zaznaczę, że jestem dość zielony w temacie i potrzebuję pomocy ekspertów.

Może na początek opis sytuacji - aktualnie w domu mam kilka urządzeń, część przez WiFi, część po kablu - router to stareńki Dlink WRT54G. Pozostałe urządzenia w domu to:

- MacBook Pro (AC)

- iMac (N)

- PS4 (N)

- 2x iPhone 6 (AC)

- 2x iPad (N)

- laptop Dell (N lub G)

Chciałbym kupić dobry router, który umożliwi mi podpięcie dysku USB 3.0 (2TB) i drukarki. Dodatkowo chcialbym, aby moc na nim odpalić klienta (najlepiej wbudowany) BitTorrent.

W związku z powyższym pytanie brzmi, co powinienem kupić. Wspomnianego w tytule ASUSa? Czy może raczej pójśc w jakieś rozwiązanie NAS? Kilka dodatkowych informacji:

- dysk mam w formacie Mac OS Extended. Z tego co widze, router nie obsluguje tego formatu. Pewnie moge go zmienić, choć ze względu na różne urzadzenia Applowe, fajnie by było, gdyby mógł taki zostać. Jeśli nie, to jaki najlepszy format? Pliki duże, głównie grafika psd/illustrator po kilka/naście/dziesiąt GB.

- czy udostępnienie dysku jest kłopotliwe? mam na mysli konieczność przez FTP. Nie wiem czy zadziała to tak po prostu, jakbym go udostepnil podpiety z innego komputera.

- czy klient Bittorent w AC87 do czegoś sie nadaje? Działa? Można mu jakiś timeplan wrzucić, żeby działał/ściągał jedynie w nocy?

Czy jest sens wydawac tyle kasy na ten router? A może powinienem to w ogóle inaczej zorganizować wybrać inne rozwiąznaie, np. tańsze? Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
Jabol

Witam na forum :)

Osobiście uważam że do pracy służy kabel a WiFi do rozrywki no ale mniejsza.

Po pierwsze jaki masz budżet?

Polecał bym rozwiązanie RT-AC68U + np. DS115j + dysk / DS214se/DS215j + dysk.