Skocz do zawartości
wigg

Netgear R7000 - samoistny spadek prędkości po kilku godzinach pracy routera

Oceń temat:

Rekomendowane odpowiedzi

wigg

Witam wszystkich na forum,
to moj pierwszy post tutaj,nie jestem ekspertem w temacie takze prosze wybaczyc moj ewentualny laicyzm.
Jestem wlascicielem Netgeara R7000 od dwoch dni,spotkalem sie z problemem,ktorego nie potrafie sam rozwiazac - jest nim spadek szybkosci transferu po kilku godzinach pracy routera. Moj net to 25/25 Mbit, po wi-fi wszystko dziala stabilnie kilka godzin,po czym spada samoistnie do ok.10 Mbit na wszystkich protokolach i nie sposob przywrocic do pelnego lacza bez restartu routera / przyciskiem lub z poziomu genie /.Po restarcie znow kilka godzin jest ok,po czym problem powraca. Bardzo prosze o pomoc w temacie,probowalem zmiany kilku ustawien konfiguracyjnych,niestety z zadnym skutkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house

po czym spada samoistnie do ok.10 Mbit

to by sugerowało problem z szerokością kanału :/ zaktualizowałeś FW do najnowszej wersji przez automat w routerze ? jeżeli transfer spadnie, możesz wyłączyć i włączyć kartę WiFi (airplane mode itp) i sprawdź czy jest różnica czy tylko restart routera pomaga. Jaką kartą WiFi dysponujesz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wigg

dziekuje za odpowiedz

uzywam bezprzewodowego tp-linka TL-WN722N

FW w routerze aktualne,V1.0.3.60_1.1.27

ok,przy spadku predkosci wylacze i wlacze karte i dam znac o rezultatach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house

uzywam bezprzewodowego tp-linka TL-WN722N

karta za 34,50 nie jest dobrym klientem do takiego routera :D gdyby to nie pomogło to nie restartując routera wyłącz w nim na chwilę WAN (internet) i włącz. będziesz wiedział że to na pewno router a nie karta.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wigg

:) karta zostala po kompilacji z poprzednikiem Netgeara / Asus RT - N10 /,tutaj oczywiscie w planie jest wymiana,o ile problem bedzie lezal po jej stronie


apropos karty - wylaczenie i wlaczenie po spadku transferu do 10 Mbit nie rozwiazuje problemu

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house

apropos karty - wylaczenie i wlaczenie po spadku transferu do 10 Mbit nie rozwiazuje problemu

to teraz WAN bez uruchamiania routera - jeśli nie pomoże to router - chociaż ja bym sprawdził jeszcze inną kartę i wykluczył problem ISP.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wigg

to teraz WAN bez uruchamiania routera - jeśli nie pomoże to router - chociaż ja bym sprawdził jeszcze inną kartę i wykluczył problem ISP.  

wylaczenie i wlaczenie WAN nie poprawia sytuacji,przywrocenie pelnego pasma daje tylko restart routera

spadek nie zdarzyl mi sie nigdy przy transferze duzego pliku,ma to miejsce w trakcie bezczynnosci routera

zauwazylem pewna ciekawa rzecz: po nacisnieciu w "pokaz statystyki " port "siec WAN " ma stan " 100M/Pełna " a po zauwazeniu,ze predkosc spadla widnieje tam info " 10M pelna ".

Jest to mozliwe aby router w trakcie bezczynnosci samoistnie przelaczal sie ze 100M na 10M a jezeli tak to jak temu zaradzic ?

podpiąlem teraz komputer do routera kablem,obecnie Sieć lokalna1 1000M/Pełna ;) zobaczymy,czy czas i to polaczenie zdegraduje do szeregowca :)

Edytowane przez wigg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house
zauwazylem pewna ciekawa rzecz: po nacisnieciu w "pokaz statystyki " port "siec WAN " ma stan " 100M/Pełna " a po zauwazeniu,ze predkosc spadla widnieje tam info " 10M pelna ".

http://pl.wikipedia.org/wiki/Fast_Ethernet#Auto-Negocjacja

prawdopodobnie coś jest nie tak z urządzeniem dostępowym Twojego ISP - może się okazać, że wymiana routera nie będzie skutecznym rozwiązaniem. Masz możliwość podpięcia innego routera pod WAN i sprawdzenia czy występuję ten problem również na nim ? Pewne jest, że to nie interfejs bezprzewodowy i karta :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wigg

na poprzednim routerze ten problem nie wystepowal,wymienialem go z powodu slabego pokrycia sygnalem oraz problemow z korzystaniem z internetu przez kilka urzadzen w tym samym czasie / tzn. zwykle od Squaw dostawalem niedosolona zupe a innych rzeczy wcale nie dostawalem ;) ,gdyz jej ukochana Ipla czy tego typu wynalazki ogladane na smart tv zdychaly po rozpoczeciu przeze mnie zglebiania bezmiaru internetu w pokoju obok  /

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house

na poprzednim routerze ten problem nie wystepowal

jaki model ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house

Asus RT - N10

i miał :

WAN: 1 x RJ45 for 10/100 BaseT

a R7000 ma gigabit na WAN. jest różnica. sprawdź czym możesz w opcjach routera zmienić WAN z auto na 100 lub 10.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wigg
Dnia 17.06.2014 o 14:16, house napisał:

sprawdź czym możesz w opcjach routera zmienić WAN z auto na 100 lub 10.

niestety,nie widze takiej opcji,nawet w ustawieniach zaawansowanych

i jeszcze taka ciekawostka:

owa siec WAN przy transferze duzego pliku zachowuje sie stabilnie,naliczajac nieprzerwanie czas.

W przypadku braku transferu,w czasie bezczynnosci co chwile mam tam info " link down " i restart czasu od nowa

pozostale czasy naliczaja sie bez przerw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house

To masz 2 opcje -reklamacja routera albo kontakt z ISP.

post z Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • NivezNo1
      Przez NivezNo1
      Cześć, od wczoraj mam router Netgear Nighthawk r7000. Zastanawiam się nad zmianą firmware. Wyczytałem dużo dobrego o Tomato. Zależy mi najbardziej na bezpieczeństwie, prywatności i stabilności. Nie wiem czy dobrze mi się wydaję, czy miałem wczoraj problemy z Toyą czy r7000 nie rozsyła poprawnie sieci wifi dla linuxa Gentoo chociażby. Po kablu raczej także nie działo łącze poprawnie na linuxie na Windows 10 Pro wszystko wporządku. Nie jestem pewien czy to problem z firmware ale również czasem mi zrywa połączenie z telefonem. Jak na przykład jestem w kuchni dalej trochę od Netgear'a. Nie wiem jak sprawdzić którą wersję mam pobrać do swojego modelu? I zastanawiam się nad DD-WRT vs Tomato, które bardziej spełnia moje wymagania? Dziękuje z góry za pomoc.
    • emer
      Przez emer
      nie wiem dlaczego i co mi tryta w konfigu R7000, ale jest pozycja w menu "aktualizacja routera" i tam jak sie kliknęło, to szukał aktualizacji online i że jest lub nie.
      Od jakiegoś czasu i kilku aktualizacji mam info po szukaniu aktualizacji:
      Jak klikam "OK" , to przechodzi menu do "ustawień internetowych" - ale przecież jest wszystko OK, net jest, nic nie zmieniałem .... nie wiem co nie pasi routerowi 
    • Zao
      Przez Zao
      Witam
      To mój pierwszy wpis na forum. (Aczkolwiek czytam je od dłuższego czasu....)
      Witam zatem wszystkich serdecznie
      Sprawa dotyczy konfiguracji internetu FTTH od Orange na ruterze Netgear R7000 na oryginalnym OFW Genie (1.0.7.12). 
      Poczytałem wcześniej trochę wpisów i znalazłem tylko dotyczący R7800, ale tam są inne zakładki w OFW niż ma R7000. W necie nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi.
      1. Czy jest możliwość na OFW skonfigurowanie FTTH (odpowiednie vLan'y) ?
      2. Prośba jak ewentualnie to zrobić...
      Pozdrawiam

openitforum.pl

Forum poświęcone przesyłaniu i przechowywaniu danych w małej sieci. Prezentujemy testy urządzeń oraz pomagamy w ich obsłudze i konfiguracji.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji zawiera nasza Polityka prywatności