Jump to content
djtc

Problem z dwoma TPLinkami - TL-WA5210

Rate this topic

Recommended Posts

djtc

Witam

Posiadam 2 sztuki TL-WA5210

Mam problem ze stabilnością ich pracy.

Były ustawione już jako AP - AP client Adresy przypisane na stałe z puli adresów  serwera brama podana na serwer kanały ustawione te same, jakość połaczenia u clienta pokazywało 100 % moc 65 dBi.

Przez parę godzin działa ok a po paru godzinach client się rozłącza albo AP go wywala, w każdym bądź razie połączenie między nimi ginie,

Pomagało restartowanie obu, ale nie tak ma to być żeby co parę godzin to robić.

Dodam że odległość to 80 metrów.

Jak połączy się to speed test między jednym a drugim tplinkiem pokazuje około 17 Mb/s więc ok.

 

Sprawdziłem też drugi sposób  ustawiłem je w trybie bridge point to point a tu znowu działa na początku ok ale po jakimś czasie pokazuje transfer między nimi 0,13 Mb/s a to już lipa i dodatkowo nie mogę się połączyć przez sieć ze strony routera - serwera z tym od kolegi natomiast test idzie a z jego routerem ustawionym w trybie AP w domu mogę się połącyć bez problemu.

W trybie bridge mogę mieć tylko zabezpieczenie WEP z obu stron bo lepsze nie  jest możliwe do wyboru..

 

Dodam że wszystkie routery i anteny mają na sztywno ustawione adresy IP od x.x.x.1 - x.x.x.5 a od x.x.x.6 router-serwer przydziela resztę automatycznie,

 

Czy miał ktoś takie dolegliwości.

Share this post


Link to post
Share on other sites
branetre

Na pierwszy strzał wyłącz dhcp i poustawiaj z palca bramę, adres i dns.

Jako ciekawostka adresy statyczne ustawia sie poza pulą z dhcp ponieważ może dojść do konfliktu.

Jak to nie pomoże to sprawdź zasilacz w obu punktach. Na przegrzewanie sprzętu raczej nie liczę ale wszystko możliwe. Ostatecznie padł jeden z nich i oddaj do serwisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
djtc

Na pierwszy strzał wyłącz dhcp i poustawiaj z palca bramę, adres i dns.

Jako ciekawostka adresy statyczne ustawia sie poza pulą z dhcp ponieważ może dojść do konfliktu.

Jak to nie pomoże to sprawdź zasilacz w obu punktach. Na przegrzewanie sprzętu raczej nie liczę ale wszystko możliwe. Ostatecznie padł jeden z nich i oddaj do serwisu.

Adresy jak już napisałem są przydzielone z poza puli DHCP i są ustawione na stałe w obu antenach bramę mają też ustawioną z palca.

Oba są na zewnątrz ale to nie powinien być problem bo to są urządzenia zewn. a poza tym są pod dachem więc na nie nie pada z góry.

Zasilacz jest podłączony około 6 - 8 m od anteny tzn skrętka od zasilacza ma około 8 metrów do anten.

Jak mam sprawdzić zasilacz ?

bo dla mnie to albo działa albo nie ;)

chyba że prąd może dawać różny , jak tak to jakie powinien mieć parametry.

Edited by djtc

Share this post


Link to post
Share on other sites
branetre

Jedyny sposób to zakupienie innego zasilacza POE Chodzi o to że może mieć np. kondesatory popuchnięte Tego nie sprawdzisz bo jak sam napisałeś przez kilka godzin jest ok a potem lega Wiele czynników ma wpływ na takie zachowanie. Bawiłeś się na innych kanałach ?


You do not have the required permissions to view the link content.
;-)

Edited by lud3ik
  • Like it 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
djtc

Jedyny sposób to zakupienie innego zasilacza POE Chodzi o to że może mieć np. kondesatory popuchnięte Tego nie sprawdzisz bo jak sam napisałeś przez kilka godzin jest ok a potem lega Wiele czynników ma wpływ na takie zachowanie. Bawiłeś się na innych kanałach ?

You do not have the required permissions to view the link content.
;-)

Też się bawiłem na innych kanałach ale kanał 10 jest czysty u mnie a najwięcej są używane 1 , 6 13 i 11 czasem zaobserwowałem 8 od kogoś.

A jażeli chodzi o strefę Fresnela to na odległości 70 - 80 m ma ona raczej małe znaczenie bo na lini mamy dosłownie jedną gałązkę od sąsiada i to nawet nie wiem czy mieści się w tej strefie a na tak małym dystansie to ten promień ma około 80 cm więc mało.

W sprawie zasilacza to to jest nówka sprzęt więc mogę reklamować.

Dzwoniłem do TP-Linka i też stwierdzili że najprawdopodobniej uszkodzona jedna z anten ale najlepiej odesłać obie razem do serwisu. Dodatkowo zalecili włączenie ping watch dog. ale przy moim problemie to się raczej nie sprawdzi bo u mnie częściej jest spadek z normalnego transferu na 0,13 Mb/s więc połączenie jest i się nie zrestartuje.

Edited by djtc
  • Like it 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
edi

Również mam ten problem z TL-WA5210, przez kilka dni jest ok wszytko ładnie stanilnie gra. A czasem zaczenie przerywać brak łącznośći i tak przez cały dzień. Jest bardzo denerwujące, doprowadza człowieka do szału. Sprzęt mam od kilku tygodniu, a problem zacząc się kilka dni temu.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • Stefano007
      By Stefano007
      Witam,
      mam kartę sieciową ASUS USB-AC51 i wszystko działało poprawnie, ale nagle coś się zepsuło. Nie mogę podłączyć się do sieci domowej. Inne urządzenia, telefony, tablet, laptopy mogą się podłączyć, ale mój komputer stacjonarny nie. Mogę połączyć się z innymi sieciami np. z hotspotu z telefonu, ale nie z tą jedną moją domową. Co dziwne jak podepnę ją do laptopa to mogę się połączyć z siecią bez problemu. Przeinstalowałem sterowniki, ale nic nie pomogło.
      Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję
    • waldi1888
      By waldi1888
      Mam problem ze zrobieniem backupu za pomocą Active Backup for Business. Chodzi o to, że w firmie mamy Synology DS1618+ i 15 komputerów. Na 10 komputerach normalnie można utworzyć zadanie backupu a na 5 po przejściu wszystkich opcji "Kreatora tworzenia kopii zapasowej agenta" wyskakuje na końcu komunikat  "ten folder współdzielony zawiera dane, których nie można skopiować. Wybierz inny folder". Takie coś dzieje się wtedy gdy wybieram robienie backupu na 2 dysku w Synology. Kiedy ustawię aby backup zapisywał się 1 dysku głównym to nie wyskakuje komunikat i robi harmonogram backupu.


    • 3moonboy
      By 3moonboy
      Witam, postanowiłem ostatnio zakupić MR2200ac do mojego routera Synology RT2600ac. Po ukończeniu konfiguracji sieci wifi, zostaje informowany, że nie udało się dokonać aktualizacji systemu w MR2200ac. W panelu sterowania RT2600ac, otrzymuję komunikat, że "wersje systemów w punktach Wi-Fi są niezgodne. Pobierz i zaktualizuj SRM do najnowszej wersji". Nie mam możliwości przeprowadzić automatycznie aktualizacji systemu, cały czas widnieje ten komunikat oznaczony na czerwono. MR2200ac był wielokrotnie przez mnie resetowany do ustawień fabrycznych, próbowałem restartować te urządzenie ze strony mojego głównego routera i przeprowadzać całą konfigurację na nowo. Nic to nie daje, cały czas mam problem z aktualizowaniem MR2200ac do najnowszej wersji systemu. Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem i zna może rozwiązanie? Urządzenie mogę zawsze zwrócić, szkoda, że odstaje jakościowo tak bardzo od RT2600ac.
      Pozdrawiam.
       
      Pomogło pobranie firmware ze strony producenta i wykonanie ręcznej aktualizacji - można zamknąć.

openitforum.pl

Forum poświęcone przesyłaniu i przechowywaniu danych w małej sieci. Prezentujemy testy urządzeń oraz pomagamy w ich obsłudze i konfiguracji.

Obserwuj nas:

×
×
  • Create New...

Important Information

We use cookies for purposes related to advertising, social media and statistics. By continuing to browse this site, you agree to our use of cookies. All information required in this matter includes: Privacy Policy, Guidelines and Terms of Use.