Jump to content
Sign in to follow this  
house

XNOTE P150SM - nowa platforma testowa

Recommended Posts

house

Postanowiłem w ostatnim czasie zaktualizować sprzęt na którym testuję urządzenia sieciowe. Stary laptop Lenovo Y580 kupiłem ok rok temu ze względu na dość dobrą kartę grafiki (GTX660M) ale jego matryca nie pozwalała na komfortową "obsługę" naszego serwisu. Ze względu na matrycę i możliwość rozbudowy wybór padł na kadłubek CLEVO
 
Dzięki firmie bluemobility.pl miałem możliwość wybrania praktycznie każdego elementu platformy. Docelowa konfiguracja oparta została o model P150SM. XNOTE jest marką pod którą sprzedawane są właśnie kadłubki CLEVO przez bluemobility. 
Konfiguracja:

  • Platforma INTEL Haswell
  • Intel Core™ i7-4700MQ 2.40 - 3.40GHz Turbo, 4 cores, 6MB L3 cache, HD 4600, 22nm, TDP: 47W
  • matryca 15,6" Full HD 1920 x 1080 LED, Matowa
  • pamięć RAM : 16GB (2 x 8) CRUCIAL DDR3 1600 MHz DDR3 CL11
  • dysk SSD : Crucial MX200 500GB mSATA
  • NVIDIA OPTIMUS (GeForce GTX 770M 3.0GB GDDR5 + INTEL HD 4600)
  • karta WiFi AZUREWAVE AW-CB160H
  • Nagrywarka DVD RW Dual SATA
  • Windows 10

Bluemobility każdego laptopa testuje przed sprzedażą i aplikuje podobno dość dobrą pastę termoprzewodzącą na układ CPU i GPU. W najbardziej interesującym mnie aspekcie - czyli wydajności interfejsu sieci bezprzewodowej również nastąpił pewien postęp względem poprzedniego laptopa z dokładnie taką samą kartą :

  • Pasmo 2,4GHz - 40MHz szerokość kanału:

clevoe_p150sm_24g_download.pngclevoe_p150sm_24g_upload.png

  • Pasmo 5GHz - 80MHz szerokość kanału:

clevoe_p150sm_5g_download.pngclevoe_p150sm_5g_upload.png

Poniżej zdjęcia sprzętu i zrzuty z CPU-Z i GPU-Z :
cpuz_1.pngcpuz_2.pngcpuz_3.pngcpuz_4.png

clevo_1.jpgclevo_2.jpgclevo_3.jpgclevo_4.jpg


Nie obyło się oczywiście bez zgrzytu gdyż pierwsza wizyta w serwisie już została zaliczona. Karta Intel Wireless-AC 7260 uległa uszkodzeniu tego samego dnia po zakupie. System operacyjny nie widział karty sieci bezprzewodowej ale jednocześnie moduł Bluetooth 4.0 który karta posiada działał poprawnie :O
EDIT:
Okazuje się, ża laptop nie dość ,że jest całkiem wydajny to cechuje się doskonałą kulturą pracy i pod obciążeniem nic nie wyje, świszczy itp - laptop szumi na poziomie dość akceptowalnym.
Temperatury pod 2 przebiegach 3DMark :

fans.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
grz3si3k

cena około 5k ale co tam  :lol:  :lol:

  • Like it 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

cena około 5k ale co tam :lol: :lol:

To dużo? Niestety nie dysponuje miejscem na komputer stacjonarny, który można łatwo modernizowac wiec musiałem nabyć coś takiego. Zeszłoroczny zakup Y580 okazał się nie trafiony bo kupiłem go do grania a okazało się ze czas mi na to nie pozwala
Sorry, only registered users can display images :(

zaktualizowałem info o wydajność WiFi w paśmie 2,4GHz

Share this post


Link to post
Share on other sites
grz3si3k

@house , możesz na chwile postawić na jakimś pendrive jakiegoś linuksa i obadać wydajności tej karty?

To by mi w sumie  pozwoliło zdecydować o zakupie platformy, a mam dość Windowsa więc jak byś mógł był bym wdzięczny

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

@house , możesz na chwile postawić na jakimś pendrive jakiegoś linuksa i obadać wydajności tej karty?

Oczywiście, jak i czym mam obadać ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
grz3si3k

, jak i czym mam obadać ?

może być jakiś Mint, Debian, albo co tam masz, tak naprawdę potrzebuje jakie transfery da się osiągnąć na Linuksie, dla tej karty i rutera który posiadamy.

Nie potrzebuje wykresów typu jak w pierwszym poście, ale konkretnych danych liczbowych przy transferze konkretnych plików. Plik może mieć 1GB, transfer na 2.4 i 5 GHz.

 To wszystko.

Share this post


Link to post
Share on other sites
house
Nie potrzebuje wykresów typu jak w pierwszym poście, ale konkretnych danych liczbowych przy transferze konkretnych plików. Plik może mieć 1GB, transfer na 2.4 i 5 GHz. To wszystko.
Ok, jutro sprawdzę o ile uefi i secure boot mi pozwolą
Sorry, only registered users can display images :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
grz3si3k
ile uefi i secure boot mi pozwolą

o f***k zapomniałem o tym g***e ..ehhh .. 

 

Gadałem dziś z kolesiem z tego sklepu, ale w ciemno nie chce brać, bo 2 razy narobię sobie roboty, ale jak nie będzie innego wyjścia...zobaczę.

Edited by grz3si3k

Share this post


Link to post
Share on other sites
house
o f***k zapomniałem o tym g***e ..ehhh ..

Chill out

Sorry, only registered users can display images :(
daj mi najpierw sprawdzić
Sorry, only registered users can display images :(

Gadałem dziś z kolesiem z tego sklepu, ale w ciemno nie chce brać, bo 2 razy narobię sobie roboty, ale jak nie będzie innego wyjścia...zobaczę.

Kupujesz tylko kartę?

Share this post


Link to post
Share on other sites
grz3si3k

Kupujesz tylko kartę?

Nie, laptoka 14 cali  

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

@grz3si3k nice

Sorry, only registered users can display images :(
hyperbook z iris'em ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
grz3si3k
hyperbook z iris'em ? 

raczej nie, bo wyjdzie ze 4.200 a to ma być komp do netu nie do giercowania  

Edited by grz3si3k

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

@grz3si3k sprawdziłem ale niestety bez powodzenia. udało mi się zabootować livecd elementary ale niestety trzeba backportować driver iwlwifi który owszem działa ale nie na livecd (do uruchomienia sterownika wymagany jest reboot) 

Sorry, only registered users can display images :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
grz3si3k

kurcze nie dobrze, nie chce windowsa ... dobra zobaczymy kupie bez jak będzie kupa wtedy będę myślał 

 

edit:

ee..micro$oft zgodzili się na przeniesienie systemu na nowy laptop, więc bedzie wingroza.

Edited by grz3si3k

Share this post


Link to post
Share on other sites
Idanit

@house,

czytałem gdzieś na forum, że masz/miałeś kartę ac-7260 intela do odsprzedania ale nie mogę teraz tego postu znaleźć. Wczoraj zmieniłem n66 na ac68 i jeśli oferta jest nadal aktualna to ja bardzo chętnie. Robię testy na samsungu np550 z intelem advanced-N 6235 i chętnie sprawdził bym różnicę w transferze po ac. Jak na razie tylko po zmianie rutera widzę wzrosty transferów o 20-35% .

Share this post


Link to post
Share on other sites
house
micro$oft zgodzili się na przeniesienie systemu na nowy laptop, więc bedzie wingroza.

ale tutaj nikt nie musi się zgadzać - instalujesz windows, aktywujesz telefonicznie a każda następna instalacja jest na tej maszynie już przez internet. ja tak przeniosłem swojego oem'a aby nie kupować oddzielnego do clevo. 

 

@Idanit - miałem. już sprzedana. zadzwoń do xnote.pl - powinni mieć za 199zł. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
grz3si3k

ale tutaj nikt nie musi się zgadzać

oj ...to chyba nie znasz przepraw jakie trzeba było przed laty wykonać, żeby to zrobić....

Sorry, only registered users can display images :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

oj ...to chyba nie znasz przepraw jakie trzeba było przed laty wykonać, żeby to zrobić

znam doskonale, stawiałem kms'y

Sorry, only registered users can display images :(
i bujałem się z aktywacjami xp
Sorry, only registered users can display images :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
grz3si3k

zaczyna powoli wkurzać mnie ten sklep  :sarcastic:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Idanit
a jedynie laptopa xnote

A cóż to takiego? Znalazłem taka stronę ale to wygląda jak składaki? Mam 2 letniego Asusa, ale syn mnie męczy, że jego nie wyrabia już przy dzisiejszych grach i chce mój zabrać. Zacząłem się rozglądać za czymś na wymianę... ale składak... a może to nie chodzi o to co znalazłem albo coś źle zrozumiałem

Sorry, only registered users can display images :(

Edited by house
przeniosłem posta do odpowiedniego tematu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekb1

@idanit - to bardzo dobrze skonstruowane lapki na bazie Clevo. Mocne, wydajne i ... niestety nie tanie.

  • Like it 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

Sorry, only registered users can display links :(


@idanit - to bardzo dobrze skonstruowane lapki na bazie Clevo. Mocne, wydajne i ... niestety nie tanie.

Ale w cenie dostajesz "chińską" jak wszędzie jakość, ale brak restrykcji co do kart WiFi, ogromne możliwości rozbudowy i modyfikacji.
Posiadam model podobny do tego :

Sorry, only registered users can display links :(

Gdybym miał jeszcze raz go kupić to pewnie bym to zrobił
Sorry, only registered users can display images :(
Działa świetnie, bezawaryjnie, wczoraj nawet fartownie przeżył spotkanie z wazonem i wodą z kwiatków
Sorry, only registered users can display images :(
- dzięki temu, że nie posiada plomb gwarancyjnych mogłem go spokojnie rozkręcić, osuszyć ryżem i dodatkowo w promocji znalazłem 3 antenę WiFi pod klawiaturą
Sorry, only registered users can display images :(

  • Like it 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Idanit
Ale w cenie dostajesz "chińską" jak wszędzie jakość

tego się boję... siedzę i czytam i faktycznie wszyscy bardzo chwalą możliwości ale większość narzeka na ową "jakość". Natomiast kwestia opieki posprzedażnej ponoć (cytuje jedynie innych) tragiczna, spychologia, brak kontaktu i z byle powodu utarta gwarancji.

Z tego co pamiętam gdzieś narzekałeś własnie na opiekę posprzedażną.

Wszelkie doświadczenia mile widziane.

Wymieniam 17,3" FHD i7-3630QM; GeForce GT 650M (ach te dzieci) na coś aktualnego, najchętniej 17,3" FHD i7-4710MQ GeForce GTX 850M-860M. W przypadku Xnote z systemem to 5000+. Mówimy o sporej kasie więc i oczekiwania co do urządzenia są raczej premium

Sorry, only registered users can display images :(

Tym bardziej, że synowi oddam aluminiowego Asus-a z nagłośnieniem Bang & Olufsen i nie chciał bym dostać taniego plastiku. :DD

Edited by Idanit

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

tego się boję... siedzę i czytam i faktycznie wszyscy bardzo chwalą możliwości ale większość narzeka na ową "jakość"

nie jest źle tak jak np w HP gdzie wszystko trzeszczy

Sorry, only registered users can display images :(
Miałem kiedyś ASUS G73JH - gamingowy laptop z gumowaną obudową i tam też chińszczyzną zalatywało. Tak naprawdę jedyna jakość gdzie zrobisz ach to albo aluminiowe netbooki albo sprzęt Apple
Sorry, only registered users can display images :(
W Xnote (clevo) jedyne co mi przeszkadza to osłona głośników i główny włącznik - chodzi średnio i zazwyczaj muszę go 2x wciskać. Ostatnio podczas czyszczenia matrycy odpadł mi kawałek X z napisu XNOTE pod matrycą
Sorry, only registered users can display images :(

 

Natomiast kwestia opieki posprzedażnej ponoć (cytuje jedynie innych) tragiczna, spychologia, brak kontaktu i z byle powodu utarta gwarancji.

Nie jest źle - mając blisko do serwisu - jadę osobiście zostawiam na 1-2h łażąc po centrum handlowym i odbieram naprawiony sprzęt. Gwarancji nie straciłem bo zrywam plomb i nie wymieniam np karty graficznej kupionej okazyjnie na ebay'u - ludzie tak robią a później się dziwią, że plomby były. Druga sprawa to bios - stracić gwarancję można np wgrywając modyfikowaną wersję i coś pójdzie nie tak. Akurat nie mam potrzeby wiec zostawiłem temat.

 

Tym bardziej, że synowi oddam aluminiowego Asus-a z nagłośnieniem Bang & Olufsen i nie chciał bym dostać taniego plastiku.

Tak jak napisałem wyżej - trochę plastiku jest ale można się przyzwyczaić. Mam GTX770M na i54200M i nie narzekam - Battlefield4, FarCry4, COD4 chodzą świetnie a sprzęt jest cichy podczas grania.

 

Za taką kasę warto zastanowić się nad Alienware lub DELL XPS z gwarancją NBD - naprawa w domu i nikt nie narzeka na serwis - przyjeżdżają i wymieniają to co zgłosisz bez sprawdzania. Mam w pracy taki serwis i kiedyś miałem na laptopa HP - świetna sprawa. Na xnote też można przedłużyć gwarancję w systemie door-to-door oczywiście odpłatnie ale nie wiem jak to działa. 

 

z tego co pamiętam to chyba @grz3si3k ma xnote'a

Sorry, only registered users can display images :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
grz3si3k

Powiem do siebie tylko tyle, można się z nimi dogadać, a na głupotę userów, to... niestety lekarstwa nie ma.

Ja miło wspominam współprace z nimi i pewnie jak będę coś kupował w przyszłości to raczej też u nich .

Myślę tak sobie, że sięgnęli ze mną naprawdę wysokiego poziomu odporności na jęczenie.

Edited by grz3si3k
  • Like it 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Idanit
mogłem go spokojnie rozkręcić,

 

 

sprzęt jest cichy podczas grania.

ma dwa wiatraki czy jeden? GTX770M jest już raczej nie do dostania ale 860M jest bardzo zbliżona osiągami, a dzięki nowej architekturze (maxwell) powinna być cichsza. Mam trzy priorytety i poza osiągami i wyglądem cisza to jeden z nich.  :DD 

No i cena czyli mam cztery priorytety  :DD 

Edited by Idanit

Share this post


Link to post
Share on other sites
grz3si3k

ciche to one są ja swojego słyszałem ze 3 razy w sumie, i to nie żart.

  • Like it 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

ma dwa wiatraki czy jeden?

2 wiatraki, nie jest bezgłośny ale jest bardzo cichy podczas grania. Oczywiście jak się o niego dba i czyści.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Idanit
2 wiatraki

Ok, to dość istotna informacja przemawiająca na jego korzyść. 

Edited by Idanit

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

@Idanit dokładnie tak to wygląda :

Sorry, only registered users can display images :(

 

  • Like it 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • OpenITbot
      By  OpenITbot
      Nighthawk M2 (MR2100) to kolejny bezprzewodowy router od firmy NETGEAR, który pozwala na osiągnięcie niezrównanego poziomu dostępu do mobilnej sieci szerokopasmowej oraz niezwykle szybkich połączeń dla wielu urządzeń.

      Kompaktowa obudowa routera mobilnego Nighthawk M2 kryje w sobie procesor Qualcomm SDX24, działający w paśmie 4G (700/900/1800/2100/2600 MHz) oraz 3G (850/900/1900/2100 MHz). Oprócz tego urządzenie, działające w standardzie Gigabit LTE z modemem LTE Cat. 20, zostało zoptymalizowane pod kątem osiągania prędkości pobierania do 2 Gb/s.
       
      Co ważne, M2 został wyposażony w dotykowy ekran LCD (2,4 cale), dzięki któremu zarządzanie siecią i ustawieniami jest niezwykle proste — można wygodnie monitorować zużycie danych, wyświetlać nazwę i hasło sieci WiFi, siłę sygnału sieci komórkowej oraz zarządzać ustawieniami urządzenia i sieci.
       
      Router umożliwia również odciążenie połączenia LTE do opcjonalnego (publicznego lub prywatnego) punktu dostępu za pośrednictwem sieci WiFi lub Ethernet. Sprawia to, że M2 zapewnia szybką alternatywę dla szerokopasmowego dostępu do Internetu bez utraty prędkości - niezależnie od tego, czy przeglądamy Internet, czy też oglądamy ulubione programy. Warto podkreślić, że MR2100 może dostarczyć sieć WiFi dla 20 urządzeń, wykorzystując w tym celu zarówno pasmo 2.4GHz, jak i 5GHz.
       
      Co ważne, urządzenie pozwala na zarówno przesyłanie strumieniowe multimediów z napędu pamięci USB flash lub zewnętrznego dysku twardego do wszystkich podłączonych urządzeń, jak i szybkie przesyłanie filmów podczas podróży. Nie bez znaczenia jest tu również trwały akumulator (5040mAh), zapewniający całodzienną pracę. Z kolei dzięki usprawnionej funkcji Jump Boost można ładować inne urządzenia, gdy poziom naładowania ich akumulatorów jest niski.
       
      Na koniec warto dodać, że M2 nie wymaga oprogramowania do instalacji. Można go zatem w prosty sposób skonfigurować w ciągu zaledwie kilku minut.

      Zobacz cały artykuł
    • OpenITbot
      By  OpenITbot
      Nighthawk M2 (MR2100) to kolejny bezprzewodowy router od firmy NETGEAR, który pozwala na osiągnięcie niezrównanego poziomu dostępu do mobilnej sieci szerokopasmowej oraz niezwykle szybkich połączeń dla wielu urządzeń.

      Sorry, only registered users can download attachments :( Kompaktowa obudowa routera mobilnego Nighthawk M2 kryje w sobie procesor Qualcomm SDX24, działający w paśmie 4G (700/900/1800/2100/2600 MHz) oraz 3G (850/900/1900/2100 MHz). Oprócz tego urządzenie, działające w standardzie Gigabit LTE z modemem LTE Cat. 20, zostało zoptymalizowane pod kątem osiągania prędkości pobierania do 2 Gb/s.
       
      Co ważne, M2 został wyposażony w dotykowy ekran LCD (2,4 cale), dzięki któremu zarządzanie siecią i ustawieniami jest niezwykle proste — można wygodnie monitorować zużycie danych, wyświetlać nazwę i hasło sieci WiFi, siłę sygnału sieci komórkowej oraz zarządzać ustawieniami urządzenia i sieci.
       
      Router umożliwia również odciążenie połączenia LTE do opcjonalnego (publicznego lub prywatnego) punktu dostępu za pośrednictwem sieci WiFi lub Ethernet. Sprawia to, że M2 zapewnia szybką alternatywę dla szerokopasmowego dostępu do Internetu bez utraty prędkości - niezależnie od tego, czy przeglądamy Internet, czy też oglądamy ulubione programy. Warto podkreślić, że MR2100 może dostarczyć sieć WiFi dla 20 urządzeń, wykorzystując w tym celu zarówno pasmo 2.4GHz, jak i 5GHz.
       
      Co ważne, urządzenie pozwala na zarówno przesyłanie strumieniowe multimediów z napędu pamięci USB flash lub zewnętrznego dysku twardego do wszystkich podłączonych urządzeń, jak i szybkie przesyłanie filmów podczas podróży. Nie bez znaczenia jest tu również trwały akumulator (5040mAh), zapewniający całodzienną pracę. Z kolei dzięki usprawnionej funkcji Jump Boost można ładować inne urządzenia, gdy poziom naładowania ich akumulatorów jest niski.
       
      Na koniec warto dodać, że M2 nie wymaga oprogramowania do instalacji. Można go zatem w prosty sposób skonfigurować w ciągu zaledwie kilku minut.
    • grzegorz
      By grzegorz
      Mam DS218+ w domu, a z laptopa korzystam w pracy i w domu.
      Chce robić backup mojego laptopa do DS'a. 60GB danych (w tym 30 GB w plikach poczty) + systemu.
       
      Laptop jest na Windows 10.
       
      1. Backup Plików
      Kłopot jest taki, że pliki poczty to duże pliki, które zmieniają się cały czas i nie ma sensu robić ich synchronizacji co chwile. 
      Chciałem użyć Cloud Station, ale nie można tam ustawić częstotliwości synchronizacji.
      Znalazłem program SyncBackFree dla Windows, który ma bardzo fajny interfejs. Ustawiłem sobie , by robił Mirror moich plików na NAS raz dziennie.
       
      Mam tylko problem z inicjowaniem procedury. Bo powinno być to robione w domu, a sieć jest wyłączana na noc.
      A SyncBackFree nie ma opcji inicjowania startu backupu, gdy wykryje odpowiednią sieć lub serwer?
      Jak to obejść? A może ktoś zna lepszy program do robienia backupów laptopa? 
       
      Widziałem rozwiązanie, gdzie udodstępnia się foldery w Windowsie i wtedy używa się HyperBackup.
      Ale boję się o bezpieczeństwo mojego komputera. Martwię się potrzebnie, czy nie? 
      Opisaną tutaj: https://www.techhive.com/article/3162499/network-storage/back-up-all-your-dataand-we-mean-all-of-itto-your-nas-box-without-installing-any-software.html
       
       
      2. Backup systemu :
      widziałem informacje na necie , że najlepiej używać systemowego backupu do systemu.
      Czy to najlepsze rozwiązanie? Jakoś temu nie ufam, bo już kilka razy chciałem z tego użyć , ale nigdy potem nie potrafiłem odzyskać z tego systemu  z dysku zewnętrznego.
      Próba instalacji systemu z takiego backupu kończyła się porażką po kilku godzinach kombinowania. I okazywało się, że szybsza jest instalacja od początku :( 
      Ktoś ma lepsze rozwiązanie? 
       
      3. Czy można zrobić tak, by NAS wybudzał się jak jest dostępna sieć LAN? 
      Ja często wyłączam sieć LAN na noc, na nieobecności => i to by było dobrze by wyłączać też wtedy NAs'a
       

openitforum.pl

Forum poświęcone przesyłaniu i przechowywaniu danych w małej sieci.
Prezentujemy testy urządzeń oraz pomagamy w ich obsłudze i konfiguracji.
×
×
  • Create New...

Important Information

We use cookies for purposes related to advertising, social media and statistics. By continuing to browse this site, you agree to our use of cookies. All information required in this matter includes: Privacy Policy, Guidelines and Terms of Use.