Jump to content
MondryTv

Asus DSL AC68u jak duży dysk można podpiąć do usb (dysk Seagate Backup Plus 6 TB)

Rate this topic

Recommended Posts

MondryTv

Podpiąłem pod USB dysk 6TB Seagate Backup Plus do routera Asus DSL AC68u, wszystko (AiCloud, FTP, Samby, mapowanie dysku w Windzie, DLNA na TV i inne gady, sorki nie znam się) działało do czasu kiedy nie użyłem opcji sprawdzenia dysku

i wyskoczyły błędy na dysku. No to oczywiście format dysku (przez router) i dysk się wykrzaczył. Cały dzień grzebania ponowny format (NTFS, GPT) podpinam i znowu błędy. Odszukałem tablicę kompatybilnych

dysków z routerem i wychodzi, że obsługuje dyski do 4TB, (przy czym jest dopisek "read only" lub "write only" tzn że samego NTFS nie obsługuje czy co?). Obecnie robię test partycji dysku programem zewnętrznym po podpięciu do lapka, który już 

leci parę godzin. Zanim znowu coś spier... mam pytania:

1. Czy podzielić dysk na mniejsze partycje ?

2. Czy wyświetlane przez router błędy dysku mogą wynikać z braku obsługi, czy faktycznie mam uwalony dysk?

Pozdrawiam serdecznie, jeżeli coś przedstawiam niefachowo to sorki.

Artur

obslugiwane dyski2.jpg

obslugiwane dyski.jpg

house
38 minut temu, MondryTv napisał:

2. Czy wyświetlane przez router błędy dysku mogą wynikać z braku obsługi, czy faktycznie mam uwalony dysk?

i  jedno i drugie, ale stawiałbym na pierwszą możliwość. Podepnij go pod windows'a i z command line strzel mu chkdsk Litera dysku: /F i zobacz czy występują jakieś błędy. Bardziej prawdopodobne jest, że problem leży po stronie NTFS i tak dużej partycji.

przy czym jest dopisek "read only" lub "write only" tzn że samego NTFS nie obsługuje czy co?

obsługuje, ale właśnie do konkretnego rozmiaru partycji. dopisek read/write only dotyczy maksymalnego rozmiaru jednego pliku. Realizowane jest to programowo za pomocą odpowiedniego modułu. Jeśli planujesz zostawić ten dysk w routerze, lepiej użyj systemu plików EXT4. 

1. Czy podzielić dysk na mniejsze partycje ?