Skocz do zawartości
Michał10

Netgear R7000 problem z WIFI - ograniczona prędkość

Oceń temat:

Rekomendowane odpowiedzi

Michał10

Witajcie,

jestem nowy i zielony w tematach IT. Mam taki kłopot. Zainstalowano mi dzisiaj internet światłowodowy 300Mb/30Mb. Do tego internetu zakupiłem router Netgear R7000. I wszystko byłoby świetnie gdyby nie jeden mały szczegół. Gdy podepnę się bezpośrednio pod światłowód to mam transfer na poziomie 280Mb/28Mb na 2,4GHz (taki notebook stary trochę mam). Gdy podepnę router to po kablu mam

obraz.thumb.png.5788c19e542be28b8e94046f0ff9b6ab.png

Natomiast gdy chcę sprawdzić po wifi to niezależnie czy na 2,4GHz czy na 5GHz (sprawdzane na nowym smartfonie) w obu przypadkach jest podobnie:

obraz.png

Czy możecie mi powiedzieć dlaczego tak jest? Co może być przyczyną, że WIFI ogranicza prędkość? Czy router jest uszkodzony? A może są jakieś ustawienia, które odblokują to ograniczanie prędkości. Przy okazji mam pytanie czy router Netgear R7000 jest taki problematyczny w konfiguracji? Technik od internetu bluźnił mi na ten router przy małym dziecku jak szewc. Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi co zrobić. Będę wdzięczny jeśli powiecie mi też jak ewentualnie te ustawienia pozmieniać. Nie wiem co mam zrobić. Czy reklamować czy wykazać się jeszcze cierpliwością i poszukać kogoś kto sobie z tym poradzi.

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi

Edytowane przez Michał10

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
house

R7000 (ten stary, dobry model, nie R7000P) to moim zdaniem jeden z bardziej udanych modeli routerów Netgear :) nie wiem dlaczego Pan Technik tak na niego bluźnił :)

Powiedz lepiej jaką kartą sieciową dysponujesz w laptopie i na jakim telefonie testujesz to połączenie. Pokaż również (screen) jak ustawiłes wifi w routerze (pamiętaj o zakryciu hasła do wifi i nie pokazuj całego ekranu tylko ogranicz się tylko do ustawień routera na obrazku). 

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
Michał10