Skocz do zawartości
no4fly1

Problem z działaniem Cloud Station Drive

Oceń temat:

Rekomendowane odpowiedzi

no4fly1

Witam,

 

Mam problem z działaniem Cloud Station Drive - nie synchronizuje danych pomiędzy laptopem a serwerem.

Zainstalowana ponownie aktualne wersja na laptopie (Windows)

Katalogi zdefiniowane poprawnie. 

Jest możliwy "ręczny " dostęp do zmapowanego katalogu na serwerze.

 

Cloud Station Server nie pokazuje żadnych błędów.

Na laptopie (a także na innym stacjonarnym kompie) pokazuje się ikona CS Drive ale po kliknięciu prawym opcje (informacje o... oraz wyjście) są niedostępne.

Tak jakby coś blokowało dostęp.

 

CS Server pokazuje zdefiniowanych klientów jako niedostępnych.

 

 

Przestało działać jakiś czas temu (zauważyłem dopiero teraz).

Po datach kojarzę przywracanie ustawień fabrycznych na routerze (ale nie chcę sugerować).

Na tym samym laptopie analogiczny  QSync z serwerem w domu (Qnap) działa poprawnie.

 

Czy macie jakiś pomysł, jak to naprawić ?

Dodam, że Synology helpdesk od wczoraj milczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house

sprawdź czy nie masz reguły blokującej połączenia na porcie 6690/tcp w Windows Firewall. 

Godzinę temu, no4fly1 napisał:

Dodam, że Synology helpdesk od wczoraj milczy.

oni tak mają, czasem zdarza się, że odpowiadają dopiero po 48h.

Godzinę temu, no4fly1 napisał:

Na laptopie (a także na innym stacjonarnym kompie) pokazuje się ikona CS Drive ale po kliknięciu prawym opcje (informacje o... oraz wyjście) są niedostępne.

Tak jakby coś blokowało dostęp

a zatrzymaj i uruchom ponownie usługę CS Drive w DSM na serwerze i spróbuj ponownie podłączyć się aplikacją, ale wyłącz szyfrowanie połączenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no4fly1

Dzięki za szybką radę.

 

1. sprawdziłem reguły na zaporze (nie był zablokowany tcp 6690) ale na wszelki wypadek dodałem regułę przychodzącą na ten port.

2. na serverze zatrzymałem CS Serwer i uruchomiłem ponownie

3. na laptopie odinstalowałem CS Drive i zainstalowałem ponownie z opcją bez szyfrowania i dla pewności logowaniem wyłącznie po LAN

 

Niestety nic to nie dało objawy nadal te same.

Co ciekawe helpdesk w końcu odpowiedział po 24h.

Zaproponowali przeinstalowanie klienta (CS Drive).

 

 

Całkowite wyłączenie zapory także nic nie dało.

Co ciekawe: podczas instalacji CS Drive ikona na pasku powiadomień ma aktywne opcje (prawy przycisk myszy, tj. info o wersji i wyjście z programu. 

Po zakończeniu definiowania katalogów, pojawia się komunikat że CS Drive działa poprawnie, po czym te opcje stają się niedostępne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podwodny

U mnie ten sam problem od jakiś dwóch tygodni. Nie pomogła reinstalacja pakietów na NASie oraz laptopie. Po dodaniu nowej konfiguracji następuje kopiowanie. Jeżeli je "spauzuje" program nie wraca do kopiowania i pokazuje że wszystkie pliki są aktulane. Od dwóch lat działało bez problemu (archiwizacja zdjęć z przenośnego dysku do NAS). Próbowałem już wszystkiego z uprawnieniami oraz szyfrowaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house

@podwodny @no4fly1 - zgłoście to tutaj

Nie posiadasz wymaganych uprawnień, aby wyświetlać zawartość linków.

może coś "strzeliło" po aktualizacji do DSM 6.2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podwodny

Może wydaje się to bardzo głupie ale pomogło zalogowanie się na aplikację PhotoStation przez przeglądarkę z poziomu Synology....dziwne. Synchornizacja ruszyła, dam znać po zakończeniu czy zadziała poprawnie.

Edytowane przez podwodny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no4fly1

@house,

 

Oczywiście że zgłosiłem w zeszłym tygodniu.

Żeby jeszcze odpowiadali tak szybko jak Ty, to problem pewnie byłby rozwiązany.
Od 05.06 jedyna rada jaką otrzymałem to reinstalacja klienta na laptopie (nic nie pomogło). 
Podałem im login i hasło i czekam na zdalne sprawdzenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house

@no4fly1 a sprawdzałeś sztuczkę @podwodny ?

8 minut temu, no4fly1 napisał:

Żeby jeszcze odpowiadali tak szybko jak Ty,

niestety, 48h to norma a miałem tickety po 2-3 tygodnie :/ 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no4fly1

niestety nic nie pomogło :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no4fly1
W dniu 6.06.2018 o 13:02, no4fly1 napisał:

.....

Po datach kojarzę przywracanie ustawień fabrycznych na routerze (ale nie chcę sugerować).

....

 

Może jednak iść tym tropem?

Router Asus R-N66U.

Może trzeba odhaczyć jakąś opcję, która po przywróceniu wartości domyślnych  jest błędna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house
39 minut temu, no4fly1 napisał:

Może trzeba odhaczyć jakąś opcję, która po przywróceniu wartości domyślnych  jest błędna?

ale tutaj łączycie się w LAN, więc nie powinno być problemów z połączeniem CSD i router nie ma na to wpływu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no4fly1

Czy ktoś kto ma uruchomioną usługę CSD może napisać co się dzieje po kliknięciu prawym przyciskiem myszy celując w ikonę CSD na pasku (chmurka) oraz po dwukrotnym kliknięciu lecz lewym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podwodny
2 godziny temu, no4fly1 napisał:

Czy ktoś kto ma uruchomioną usługę CSD może napisać co się dzieje po kliknięciu prawym przyciskiem myszy celując w ikonę CSD na pasku (chmurka) oraz po dwukrotnym kliknięciu lecz lewym?

Włącza się natychmiastowo "Główna aplikacja" czyli to samo co jedno kliknięcie i potem wybór "głównej aplikacji"

 

Pochwaliłem się wczoraj że synchronizacja działa niestety dzisiaj problemy wróciły i za cholerę nie chce wystartować. Cały czas komunikat "aktualne" ....

Dostałem odpowiedż z supportu

 

aDear Customer,

Thank you for contacting Synology support.

Pozwól nam odpowiedzieć w języku angielskim wraz z tłumaczeniem Google Translate, ponieważ wielojęzyczna obsługa jest obecnie ograniczona.

Czy chodzi ci o dodanie pliku do klienta Cloud Station, który nie synchronizuje się z serwerem i innymi klientami?
Jeśli tak, to możesz:

1. Sprawdź status klienta, jeśli jest już aktualny? Jeśli nie, należy poczekać, aż zaktualizuje się przed sprawdzeniem, czy plik zostanie zsynchronizowany, ponieważ może to być serwer wciąż zajęty indeksowaniem plików, więc system jest zajęty zajmowaniem się zdarzeniem po stronie serwera, podczas gdy zdarzenie po stronie klienta będzie przetwarzane po zakończeniu zdarzenia serwera.

Aby sprawdzić, czy plik lub folder, do którego dodajesz plik, jest indeksowany, czy nie, przejdź do interfejsu Cloud Station> Historia wersji> Zlokalizuj folder, sprawdź, czy jest już pod historią wersji, a jeśli tak, oznacza to, że folder jest indeksowany, w przeciwnym razie oznacza, że folder nie jest jeszcze zaindeksowany, proszę czekać na zakończenie indeksowania i sprawdzenia.

2. Sprawdź po stronie serwera DS UI> Monitor zasobów, jeśli ISCSI / Wykorzystanie woluminu działa bardzo wysoko, a na monitorze zasobów w "Proces", jeśli jest uruchomiony proces "clientd", jeśli tak, oznacza to, że system indeksuje folder / pliki i jeszcze nie dotyczy zdarzenia po stronie klienta, a te zdarzenia będą przetwarzane po zakończeniu indeksowania.

3. Sprawdź status klienta, jeśli jest aktualny, a następnie zmień go na inny i szybko się zmień, jeśli tak, oznacza to, że klient jest już zsynchronizowany i czeka na indeks do zindeksowania pliku do zsynchronizowania, jeszcze raz Indeks zakończenia pliku, klient zsynchronizuje te pliki, dlatego stan szybko zmieni się na synchronizację, a następnie szybko zmieni się z powrotem na aktualny po zakończeniu synchronizacji tych zindeksowanych plików.
System będzie wymagał najpierw zindeksowania pliku, a następnie zsynchronizowania pliku, więc w tym przypadku klient jest już zsynchronizowany i czeka, aż serwer zindeksuje więcej plików.

4. Jeśli żadna z powyższych nie pomogła, dodaj plik, aby odtworzyć problem, a następnie przekaż nam:
a.Nazwa pliku
b. Czas i data odtworzenia problemu
c. Logowanie wykonywane zaraz po wystąpieniu problemu:

Prześlij mi kopię swojego (1) logu Kernel i dziennika Cloud Station w DS i (2) logu Cloud Station (przez PC)

(1) Dziennik Kernel Log i Cloud Station to pliki dziennika technicznego, które mogą dostarczyć nam bardziej technicznych informacji o systemie. Aby zapisać dzienniki:

[Dla użytkownika korzystającego z DSM 5.0 lub nowszego]
1. Zaloguj się do DiskStation Manager jako administrator
2. Przejdź do Menu >> Centrum pomocy >> Usługi wsparcia >> Włącz "System", "Cloud Station".
3. Kliknij opcję [Generate Logs], aby pobrać dziennik debugowania systemu (debug.dat) i wysłać go do nas.

(2A) Dziennik klienta Cloud Station (przez PC)

Vista i 7 i 8
😄 \ Users \ <nazwa_użytkownika> \ AppData \ Local \ CloudStation \ log

Windows XP:
😄 \ Documents and Settings \ <nazwa_użytkownika> \ Ustawienia lokalne \ Dane aplikacji \ CloudStation \ log


(2B) Dziennik klienta Cloud Station (przez komputer Mac)

Oto kilka poleceń do modyfikowania poziomu debugowania / uzyskania plików debugowania dla klienta Cloud Station na komputerze Mac
(a) Proszę wykonać Terminal Mac. można go znaleźć za pomocą reflektora ze słowem kluczowym "terminal"
(b) spakować powiązane pliki użytkownika do jednego pliku na jego pulpicie, pojawi się plik tgz
cd ~ / .CloudStation / && tar -czf ~ / Desktop / cloudclient.tgz *

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house
14 godzin temu, podwodny napisał:

Pozwól nam odpowiedzieć w języku angielskim wraz z tłumaczeniem Google Translate, ponieważ wielojęzyczna obsługa jest obecnie ograniczona.

🤦‍♂️ :facepalm:

14 godzin temu, podwodny napisał:

Thank you for contacting Synology support.

nie mamy nic do napisania, ale tak coś napiszemy :/ 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no4fly1

Dziś skontaktował się ze mną Krzysztof z helpdesk i zaproponował:

 

1. odinstalować CS server

2. odinstalować klienta na laptopie

3. ponownie wszystko zainstalować 

 

W logach systemowych  CS Server pojawiły się wpisy więc  po 10 dniach walki - RUSZYŁO !!!

 

 

...  ale tylko na chwilę, w pewnym momencie stanęło i synchronizacja już nie odbywa się.

 

Nie wiem co się dzieje. 

Z tego samego laptopa Qsync z Qnap chodzi cały czas bez zarzutów.

 

Edytowane przez no4fly1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house
2 godziny temu, no4fly1 napisał:

ale tylko na chwilę, w pewnym momencie stanęło i synchronizacja już nie odbywa się

sprawdziłem swoje służbowe ds1515+ i na 40 klientów dane synchronizują się na każdym. Może przyczyna leży w innym miejscu? Aplikacja kliencka w wersji ze stycznia/lutego a wersja DSM to 6.2.

2 godziny temu, no4fly1 napisał:

Z tego samego laptopa Qsync z Qnap chodzi cały czas bez zarzutów.

Qsync jakoś lepiej jest zorganizowany, działa i łapie zmiany plików odrobinę szybciej - jedyny mankament to ukryty folder (.Qsync) w katalogu home użytkownika. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no4fly1

Może komuś się przyda:

 

Witam serdecznie, 

problem może byс związany z ilością synchronizowanych plików.

Moc dwurdzeniowego procesora ARM powinna byc wystarczająca dla synchronizacji okolo 10 000 plików. 

W przypadku większej ilości synchronizowanych plików mogą wystąpic problemy związane z synchronizacją. Aktualna liczba synchronizowanych plików wynosi około 43 000. Aby ominąc kwestię związaną  z tym problemem, proszę o zredukowac liczbę synchronizowanych plików i ponowic synchronizację. 

 

Pozdrawiam, 

 

Ja,

Odinstalowałem klienta na obu komputerach.

Zainstalowałem ponownie na jednym z nich. 

W konfiguracji podałem całokowicie nowe i puste katalogi.

W nowym katalogu na komputerze utworzyłem nowy katalog i plik.

Niestety nawet przy tak małej ilości 1 katalog i 1 plik synchronizacja nie ruszyła.

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house
3 godziny temu, no4fly1 napisał:

problem może byс związany z ilością synchronizowanych plików.

eeee, co ? :wtf: przecież trudno oczekiwać aby serwer "czesał" zmiany jednocześnie na wszystkich plikach - poza tym zadania synchronizacji i śledzenie zmian wykonuje aplikacja na stacji klienckiej a nie DSM 😉 Rozumiem, że błądzą we mgle, ale takie tłumaczenie wymaga gwiazdki w opisie aplikacji na stronie Synology - "ten model nie obsługuje powyżej 10.000 plików". 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no4fly1

Na szczęście mocno się już tym nie spinam, bo w firmie wylądowały właśnie Cisco 1941 oraz HP Enterprise ProLiant ML110 Gen10 :)

Jednak po tym doświadczeniu doceniam to, że w domu mam Qnap'a.

  • :-) 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • mollu
      Przez mollu
      Jeśli ktoś ma zainstalowany Music Station to ... ma problem. Więcej na:
      https://forum.qnap.net.pl/threads/nowy-malware-atakuje-qnapy.24322/
      Dziwi nas wszystkich opieszałość supportu QNAPa w rozwiązaniu tego problemu i brak informacji o skali zagrożenia ...
    • OpenITbot
      Przez OpenITbot
      DiskStation Manager (DSM) to intuicyjny system operacyjny oparty na sieci Web, który działa na każdym serwerze DiskStation oraz RackStation. Został zaprojektowany tak, aby ułatwiać zarządzanie danymi: dokumentami, zdjęciami, muzyką, filmami i innymi ważnymi danymi. Oprogramowanie DiskStation Manager oferuje więcej niż tylko przechowywanie danych. DSM oferuje również dostęp do ogromnych ilości aplikacji i usług, które zapewniają rozrywkę i zwiększają wydajność w pracy.

      http://www.synology.com/pl-pl/dsm/index/features
    • Eleonor
      Przez Eleonor
      przy okazji zapytam - skąd wziął się taki plik DOC0001.exe w folderach music photo usbshare1 video  ?
      Macie coś takiego ?
      Zaciekawiło mnie to ... google twierdzi że to jakieś zło ... malware ...

openitforum.pl

Forum poświęcone przesyłaniu i przechowywaniu danych w małej sieci. Prezentujemy testy urządzeń oraz pomagamy w ich obsłudze i konfiguracji.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Wszystkie wymagane w tej kwestii informacje zawierają: Polityka prywatności, Regulamin oraz Warunki użytkowania.