Jump to content
Sign in to follow this  
mario709

Netgear 4200 nie wstał

Rate this topic

Recommended Posts

mario709

Witam, 

Od kilku dni mam poważny problem dotyczący macierzy NAS Netgear 4200. 

Macierz składa się z 12 dysków. Korzystaliśmy z nich w firmie poprzez podpinanie ISCSI do serwerów. Niestety Netgear zaczął się dziwnie zachowywać, nie można było podpiąć ISCSI, nie można było zrobić restartu. Postanowiliśmy więc w akcie bezsilności wyłączyć macierz przytrzymująć POWER. 

Niestety po ponownym włączeniu Netgear dość długo się podnosił (cały weekend nie był dostępny). Do tej pory nie mogę się do niego dostać poprzez "http". Netgear miał na stałe przypisany adres IP który nie odpowiada. Na Netgearze mamy część danych których nie mieliśmy backupu, stąd boję się o utratę tych danych (nie chcę podejmować gwałtownych ruchów, które doprowadzą do utraty tych danych).

Jutro dopiero jestem na miejscu i mogę sprawdzić co wskazuje RAIDar. 

W Firmie mamy jeszcze 3 identyczne jednostki (być może jedną uda się wyłaczyć na krótki czas), stąd mam pytanie: 

1. Jaki kroki podjąć by nie zresetować danych na dyskach (ta opcja z zapalającymi się diodami odpowiedzialnymi za opcję boot troszkę mnie przeraża).

2. Czy przełożenie dysków do innej identycznej jednostki, która normalnie pracuje i do której mam dostęp spowoduje że będę mógł odczytać dane z ISCSI. Do podmiany mam 12 dysków :) Czy w ten sposób nie uszkodzę 2 macierzy?

3. Czy może najlepiej byłoby wyjąć dyski i spróbować wgrać soft od nowa do tego Netgeara, aż zacznie się normalnie zgłaszać?

4. W jaki sposób można dostać się do NAS-a (np. do jednego z tych działających) poprzez SSH (wygląda jakby porty były zamknięte i nie można było się dobić do nich - ale może coś robię źle, nie jestem w tej dziedzinie specem absolutnie).

5. Może jest ktoś z okolicy Bydgoszczy kto może się podjąć usługi odzyskania takich danych na miejscu w firmie, bądź po dostarczeniu macierzy we wskazany adres.

Utrata danych z jednego ISCSI o które się rozbija temat (raptem 30GB) niestety jest dla nas dość smutną wizją - stąd moja duża ostrożność i prośba do osób z większą wiedzą i doświadczeniem.

Za wszelką pomoc z góry bardzo dziękuję.

Pozdrawiam,

Mariusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

Najbezpieczniej będzie skontaktować się ze wsparciem Netgear Polska - 

Sorry, only registered users can display links :(
. Wybierz opcję "Potrzebuję pomocy w instalacji lub konfiguracji urządzenia firmy NETGEAR., podaj numer seryjny urządzenia i opisz problem. NAS posiada jeszcze gwarancję ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
mario709

Niestety NAS już jest raczej po gwarancji. Dzisiaj dobiłem się do niego z RAIDar i widzę go, wszystkie dyski są zaznaczone na OK, ale w status ciągle jest "Uruchamianie systemu". Nie bardzo mogę co zrobić , nie widzę opcji restart ani nic z tych rzeczy. Jutro z rana napszę do Netgeara. Dzisiaj reanimowaliśmy środowisko z tego co mamy. 

Sorry, only registered users can download attachments :(

Edited by mario709

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

Czyli wychodzi na to, że uszkodzeniu uległ sam system ReadyOS. Wsparcie Netgear powinno Cię pokierować jak przywrócić system do działania. Przeglądałeś KB Netgear - kiedyś był artykuł co zrobić w podobnej sytuacji ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
mario709

To co znalazłem to przywrócenie factory reset. Dotarłem do danych w których szpilką wybiera się rodzaj boot, ale ja nie chcę tracić danych. Najchętniej wyjałbym dyski i wówczas pobawił się z przywracaniem, czy też ponowna instalacją OS z USB. Nawet ściągnąłem już soft. Tylko nie wiem czy mogę instalować bez dysków, a boję się że jak będę z dyskami to utracę dane. UWAGA - rodzaj boot różny sie tylko mrugnięciami 2 diód - no mało friendly. W nowszych są już wyświetlacze, ale ja nie mam nowszego. Nie wiem czy jak po takiej instalacji włożę dyski to dalej będzie działać ISCSI. 

Sporo niewiadomych, chociaż mam nakreśloną dalszą ścieżkę działania. Wolałbym jednak zapłacić jakiemuś ekspertowi od Netgeara, bo nie będzie to przyjemne jak skasuję te dane :( 

Ale jak nikogo w okolicy BDG nie ma, to nie zostanie mi nic innego jak pomęczyć support netgeara i podejść do tematu samodzielnie. 

Dzięki za info zwrotne. 

Pozdr.

Mariusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
house
50 minut temu, mario709 napisał:

Sporo niewiadomych, chociaż mam nakreśloną dalszą ścieżkę działania.

rzeczywiście sporo biorąc pod uwagę, że nie są to zbyt popularne rozwiązania - przynajmniej u nas ReadyNas to ułamek firmowych serwerów.

50 minut temu, mario709 napisał:

Nie wiem czy jak po takiej instalacji włożę dyski to dalej będzie działać ISCSI

nie będzie, trzeba będzie utworzyć od nowa targety iscsi dla istniejących lun. + jest taki, że pod spodem jest debian więc przy odrobinie czasu możesz przywrócić wszystko do stanu sprzed awarii. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
mario709
3 minuty temu, house napisał:

rzeczywiście sporo biorąc pod uwagę, że nie są to zbyt popularne rozwiązania - przynajmniej u nas ReadyNas to ułamek firmowych serwerów.

nie będzie, trzeba będzie utworzyć od nowa targety iscsi. + jest taki, że pod spodem jest debian więc przy odrobinie czasu możesz przywrócić wszystko do stanu sprzed awarii. 

Czy to oznacza, że NAS nie będzie miał zadeklarowanych wcześniej ISCSI? Przecież to oznacza utratę danych na tych ISCSI - jeżeli dobrze rozumiem. 

Pozdr.

Mariusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

czysty system nie będzie posiadał zadeklarowanych iscsi target w które można będzie podłączyć iscsi LUN znajdujące się na dyskach. Możesz użyć USB Recovery (

Sorry, only registered users can display links :(
) ale warto najpierw skontaktować się ze wsparciem ze względu na :

Cytuj

Only use the USB Recovery Tool when NETGEAR Technical Support recommends it

Z tego co widzę opisany przez Ciebie problem nie jest czymś wyjątkowym w ReadyOS :/ 

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

Niekoniecznie jeśli problem dotyczy samego OS. Konfiguracja raid i storage iscsi nadal siedzi na dyskach. O ile to był raid i dyski są ok to do danych w iscsi dotrzesz. Ważne aby obudzić ReadyOS - tutaj pomoże Ci Netgear.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
mario709

Aaa OK. W takim razie kolejny krok jutro z rana to walka z support Netgear by ożywić ReadyOS. 

Dziękuję za poświęcony czas i wszelkie wskazówki. 

Będę jeszcze się odzywał, gdyż mogę nie mieć wyjścia - żaden ze mnie ekspert, a problem sam się nie rozwiąże :( Jeszcze raz dzięki. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bodzio

@house Ci zaproponowal najlepsze rozwiazanie z mozliwych czyli support Netgeara. Z Twojego opisu wynika ze powinienes odzyskac dane w LUN-ach.

Najpierw mecz support Netgeara. Tylko pod zadny pozorem wczesniej nie wyciagaj dyskow !!!!!! bo sobie mozesz rozwalic macierz i wtedy odzyskanie danych bedzie bardzo trudne albo nardzo drogie (czyt. nieoplacalne). Jezeli support odmowi pomocy (ze wzgledy na to ze minela gwarancja np.) to moim zdaniem najlepszym rozwiazaniem bedzie przekladka dyskow do bliznieczego urzadzenia ktore jak wspominales posiadasz. Powinno sie to udac pod warunkiem ze dyski zamontujesz dokladnie w taki sam sposob. Przed przekladka opisz sobie je dokladnie ktory byl w ktorej zatoce. To samo z dyskami z blizniaczego urzadzenia. Musisz je spowrotem dokladnie tak samo zamontowac. Co do reanimacji systemu w ubitym netgearze to jedynie jakas opcja z USB wchodzi w gre bo jezeli system nie wstaje to pewnie SSH, telnet, webGUI tez nie dziala. Nie wiem co za narzedzie netgear udostepnia ale wydaje sie ze powinienes przynajmniej dac rade odzyskac dane. Jezeli bedziesz to chcial robic samodzielnie to dobrze sie dwa razy zastonow zanim cos zrobisz.

Powodzenia i daj znac jak sie to skonczylo i jak rozwiazales problem bo temat jest niezwykle ciekawy :)

Bogdan

  • Like it 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • AsDur
      By AsDur
      Hej network Gurus
       
      Czy moze ktoś z Was się orientuje jakie są różnice pomiedzy niby takimi samymi switchami netgear: GS108, GS108E, GS108GE? Są różnice w cenie ok 50pln pomiedzy jednym a kolejnym. Jednak porównania parametrów nic nie wnoszą. Na stronie netgear jest znów GS108v4, którego nie ma w zadnym Polskim sklepie, a tych ktore są nie ma na stronie netgear. Ktos cos wie moze o różnicy w specyfikacjach?
       
       
       
    • szuwar1978
      By szuwar1978
      Witajcie. Zakupiłem asusa w piątek ustawiłem a dziś po 2 dniach patrze i po wifi nie osiąga mi nawet połowy prędkości. Internet z mutlimedia 300 Mb/s. W piątek sprawdzałem na telefonie po wifi i na speed test szło bez problemu ponad 300 a dziś patrze ledwo 100 przekracza. Podłączyłem lapka po kablu i idzie OK ponad 300 także problem jest tylko z wifi. Router na fabrycznym firmware. Z góry bardzo dziękuje za wszelkie sugestie.
      Kupiłem lepszy router żeby problemów nie było a tu proszę.... ech....
      Teraz doszedlem ze na 2.4 nie uzyskuje pelnej predkosci na 5 działa OK. Telefon na którym sprawdzam to S10+
      Pozdrawiam
      Tomek
    • waldi1888
      By waldi1888
      Kończy mi się miejsce na jednym z dysków i chciałem usunąć stare pliki backupu ale kiedy robię usuń dany folder to wyskakuje mi komunikat "wystąpił błąd" i operacja nie powiodła się. 
      Co zrobić w takiej sytuacji?  

openitforum.pl

Forum poświęcone przesyłaniu i przechowywaniu danych w małej sieci.
Prezentujemy testy urządzeń oraz pomagamy w ich obsłudze i konfiguracji.
×
×
  • Create New...

Important Information

We use cookies for purposes related to advertising, social media and statistics. By continuing to browse this site, you agree to our use of cookies. All information required in this matter includes: Privacy Policy, Guidelines and Terms of Use.