Skocz do zawartości
kismo

ASUS RT-AC68U + Modem Connect Box

Oceń temat:

Rekomendowane odpowiedzi

kismo

Dzień Dobry 

1. Posiadam w/w router możecie mi podpowiedzieć jaka będzie najlepsza wydajnościowo konfiguracja obu urządzeń. oraz 

2. Czym możne być powodowane zrywanie połączenia z dyskiem USB 3.0 przy oglądaniu filmów .....potrafi mi zerwać połączenie kilka razy.

z góry dzięki za podpowiedz 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house
Godzinę temu, kismo napisał:

Posiadam w/w router możecie mi podpowiedzieć jaka będzie najlepsza wydajnościowo konfiguracja obu urządzeń

pierwsza rzecz to tryb bridge w modemie :

Godzinę temu, kismo napisał:

Czym możne być powodowane zrywanie połączenia z dyskiem USB 3.0 przy oglądaniu filmów .....potrafi mi zerwać połączenie kilka razy.

zbyt duży bitrate filmu i za słaba wydajność połączenia ? WiFi ? Kabel ? Dość ogólnikowo opisałeś problem :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kismo

Sorki .... już mowie podłączenie bezpośrednio za pomocą kabla router+TV

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house

jak wyłączysz "Redukowanie zakłóceń USB 3.0" w http://192.168.1.1/Advanced_WAdvanced_Content.asp 

coś się zmienia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kismo

o tego nie wiem ...faktycznie widziałem taką opcję ale nie jestem pewien czy ona jest włączona ....dam znać czy to ma wpływ jak dorwę sie dziś do routera 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kismo

a czy możliwe żebym tej opcji "Redukowanie zakłóceń USB 3.0"  nie miał ? wersja oprogramowania 3.0.0.4.380_4164

 

Bez tytułu.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house

patrzysz nie tam gdzie trzeba, zmień pasmo na 2,4 GHz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kismo

Fakt zmieniłem ...musze wyczaic czy rozłaczanie nadal wystepuje dzieki

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kismo

Oglądając film nie było zerwania połączenia dzieki  

 

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kismo

Witam

Proszę o podpowiedz wyłączenie "Redukowanie zakłóceń USB 3.0" jednak nie przyniosło oczekiwanego efektu.

Filmy nawet te o małej rozdzielczości oglądane powodują że rozłącza sie (po kablu dysk zewnętrzny). 

Zauważyłem również że na ekranie telewizora co jakiś czas pojawia sie ikona dysku co by świadczyło ze router raz sie łączy raz się rozłącza 

Nie wiem możne wina softu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
muzykcb

Cześć. Podaj jaki masz telewizor (model marka)

Jaki Soft w routerze, jaki router, i jak daleko jest TV od routera ?

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kismo

Witam 

Telewizor to samsung PS516900 ...jeżeli chodzi o soft to wgrałem wczoraj 380.64 Asuswrt-Merlin.

A odległość to stoi pod tv i jest podłączony na standardowym kablu sieciowym 

Podłączając sam dysk pod tv tego problemu nie ma, bo można zrzucić na wadę dysku ...ale w tym przypadku dysk jest ok.

to problem z którym można pewnie żyć ale strasznie to irytuje jak po 5 razy musisz wyłączać tv aby "załapał ustawienie"

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
muzykcb

Dysk raczej nie jest problemem, bardziej skupiłbym się na telewizorze (ty masz ewidentnie problem z słabym transferem danych do telewizora) - co ja bym zrobił:

- podłączył przez WIFI - zamiast przez kabel LAN (wiem że to gorzej ale może coś nie tak jest z LAN-em),

- jeżeli to nie pomoże zresetuj telewizor do ustawień fabrycznych i ustaw wszystko na nowo, to samo zrób z routerem.

 

Moje podłączenie -  (TV SAMSUNG H6400, JS8500, LG32K... wszystko podłączone przez WIFI), na 2 telewizorach jednocześnie oglądam filmy FULLHD i nie ma żadnej zawiechy:

- osobiście mam oprogramowanie Merlina 380.59 i działa rewelacyjnie nawet filmy 4K (ale to raczej nie wina oprogramowania które posiadasz no chyba że miałeś oryginalny soft ASUS i wgrałeś Merlina (lub bardzo starego Merlina na nowego,  bez resetu do ustawień fabrycznych),

- pokaż jak wyglądają u ciebie zakładki: Media server, Udostępnianie miejsca sieciowego / Cloud Disk,

 

Edytowane przez muzykcb
  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kismo

Co do softu to lecialem do wczoraj na org asusa....
Fakt nie zrobilem resetu do ustawien fabrycznych po wgraniu merlina zrobie to dzis i poustawiam.
Po wifi ....mozna sprobowac na 5Ghz i sprawdzic
Pod wieczor zrobie foty

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
muzykcb

To nim cokolwiek zrobisz zrób reset routera do ustawień fabrycznych, nie zapomnij usunąć wszystkie dane z dysku podłączonego do routera nadpisane przez router (są tam bodaj 3 katalogi w tym ukryte oraz kilka plików), swoich danych typu filmy, zdjęcia nie musisz usuwać - jak usunąć - odłączyć dysk od routera podłączyć do komputera i usuń dane (po usunięciu a przed odłączeniem dysku od komputera opróżnij kosz).

Edytowane przez muzykcb
  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kismo

Witam 

podsyłam ustawienia są standardowe

3.jpg

4.jpg

2.jpg

1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
muzykcb

Ustawienia są poprawne jedyne co mam włączone to :NTFS Sparse Files Support (Obsługa rzadkich plików NTFS) - ale dysk mam sformatowany do NTFS, jednak to nie powinno stwarzać aż takich problemów.

Wg mnie proszę w pierwszej kolejności wykonać to co pisałem poprzednio czyli:

"To nim cokolwiek zrobisz zrób reset routera do ustawień fabrycznych, nie zapomnij usunąć wszystkie dane z dysku podłączonego do routera nadpisane przez router (są tam bodaj 3 katalogi w tym ukryte oraz kilka plików), swoich danych typu filmy, zdjęcia nie musisz usuwać - jak usunąć - odłączyć dysk od routera podłączyć do komputera i usuń dane (po usunięciu a przed odłączeniem dysku od komputera opróżnij kosz)."

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kismo

Tak tez juz zrobilem i bede testował zobaczy sie czy dysk traci lacznosc
Pozdrawiam

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kismo
Dnia 28.12.2016 o 22:37, muzykcb napisał:

Ustawienia są poprawne jedyne co mam włączone to :NTFS Sparse Files Support (Obsługa rzadkich plików NTFS) - ale dysk mam sformatowany do NTFS, jednak to nie powinno stwarzać aż takich problemów.

Wg mnie proszę w pierwszej kolejności wykonać to co pisałem poprzednio czyli:

"To nim cokolwiek zrobisz zrób reset routera do ustawień fabrycznych, nie zapomnij usunąć wszystkie dane z dysku podłączonego do routera nadpisane przez router (są tam bodaj 3 katalogi w tym ukryte oraz kilka plików), swoich danych typu filmy, zdjęcia nie musisz usuwać - jak usunąć - odłączyć dysk od routera podłączyć do komputera i usuń dane (po usunięciu a przed odłączeniem dysku od komputera opróżnij kosz)."

 

Po ustawiałem router wg zaleceń. W trakcie oglądania nie zdarzyła mi sie zawieszka lecz też nie oglądałem filmu który był "dużym" plikiem jeśli chodzi o rozdzielczość. 

Lecz zauważyłem że dysk przez wifi traci łączność muszę tak jest najszybciej włączyć i wyłączyć tv aby się połączył. Cała sytuacja możne nie jest denerwująca bo filmu nie urywa ale

fakt  że dysk nie jest "cały" czas widoczny w tv i jeżeli będe chciał zrobić udostepić pliki w sieci nie bedzie to możliwe .

Nie wiem co moze być nie tak

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house

@kismo co to za model Seagate?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
muzykcb

Rozumiem że robiąc "przywróć ustawienia fabryczne" odłączyłeś dysk i skasowałeś wszystkie dane jakie były zapisane przez router, po czym ustawiłeś wszystko od nowa nie używając funkcji "Przywróć ustawienia" ?

jeżeli odpowiedź brzmi TAK sprawdź jeszcze czy masz wyłączone:

- Disk spindown idle time (in seconds) 0 = disable feature w zakładce TOOLS, Other Settings

- jeżeli sieć z której korzysta TV jest siecią ukrytą włącz ją aby była widoczna i nie ustawiaj TV w sieci gościnnej.

 

Ja osobiście miałem podobny problem ale na oprogramowaniu dużo starszym, obecnie pracuję na 380.59 i niema żadnego problemu.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kismo

Oj w tej kolejnosci to nie zrobilem zaraz zrobie...

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kismo
Dnia 5.01.2017 o 22:31, muzykcb napisał:

Rozumiem że robiąc "przywróć ustawienia fabryczne" odłączyłeś dysk i skasowałeś wszystkie dane jakie były zapisane przez router, po czym ustawiłeś wszystko od nowa nie używając funkcji "Przywróć ustawienia" ?

jeżeli odpowiedź brzmi TAK sprawdź jeszcze czy masz wyłączone:

- Disk spindown idle time (in seconds) 0 = disable feature w zakładce TOOLS, Other Settings

- jeżeli sieć z której korzysta TV jest siecią ukrytą włącz ją aby była widoczna i nie ustawiaj TV w sieci gościnnej.

 

Ja osobiście miałem podobny problem ale na oprogramowaniu dużo starszym, obecnie pracuję na 380.59 i niema żadnego problemu.

 

Problemik wraca cały czas mimo że zrobiłem zgodnie z zaleceniem ...ale mówiłeś że wersja 380.59 jest wersją która podobny problem zlikwidowała zaktualizuje do tej wersji i dam znać 

- Disk spindown idle time (in seconds) 0 = disable feature w zakładce TOOLS, Other Settings - ta wartość domyślnie jest ustawiona na "0"

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
muzykcb
3 godziny temu, kismo napisał:

Problemik wraca cały czas mimo że zrobiłem zgodnie z zaleceniem ...ale mówiłeś że wersja 380.59 jest wersją która podobny problem zlikwidowała zaktualizuje do tej wersji i dam znać 

- Disk spindown idle time (in seconds) 0 = disable feature w zakładce TOOLS, Other Settings - ta wartość domyślnie jest ustawiona na "0"

pozdrawiam

Witam. Ja obecnie posiadam oprogramowanie 380.59 i na tym chodzi mi fantastycznie.

Zapewne Pan wie ale przypomnę: Posiadając oprogramowanie wyższe niż 380.59 czyli np. 380.64 nie można standardowo wrócić do oprogramowania 380.59 (ASUS w połowie tego roku zablokował w/w możliwość), trzeba to zrobić sposobem (który też zaleca ASUS w przypadku awarii) opisanym na tym forum.

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kismo

Witam 

No własnie szukam jak to zrobić dzieki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house
42 minuty temu, kismo napisał:

No własnie szukam jak to zrobić dzieki :)

Nie posiadasz wymaganych uprawnień, aby wyświetlać zawartość linków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kismo

dzieki już wgrałem wersje 380.59 dam znać jak chodzi 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kismo

Dzień Dobry 

Na razie nie zauważyłem aby dysk sie rozłączał .....nadal będę testował

pozdrawiam 

  • Lubię to 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kismo

Na obecną chwile nie zauważyłem aby coś się działo z dyskiem. 

muzykcb : dzieki za podpowiedz aktualizacja o nr 380.59 jak na razie pomogła i działa.

pozdrawiam 

  • Lubię to 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house
Temat został zamknięty jako rozwiązany.

W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości proszę użyć funkcji "Zgłoś ten post". 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • lycone
      Przez lycone
      Przeprowadziłem się do nowego domu. Kupiłem Asusa RT-AC86U, który stoi w garażu (gniazdo z internetu tam jest niestety). Zasięg na dole w salonie (garaż za ścianą) jest w porządku, ale na piętrze prawie nie ma Wi-Fi. Router ma problem, żeby przebić się przez strop. Myślałem, aby dokupić drugiego Asusa i podłączyć go do skrętki na piętrze, aby działał w AiMesh. Ewentualnie zamiast niego kupić 2x Ubiquiti i wyłączyć wifi w tym Asusie i postawić 1 szt Ubiquiti w salonie na dole i 1 szt na piętrze. To drugie rozwiązanie jest droższe i moje pytanie brzmi czy uzyskam jakąś przewagę między 2x Asus? 
       
      Mam w domu około 8 urządzeń podłączonych kablem i 25 - 30 urządzeń na WiFi. 
    • Paul
      Przez Paul
      Witam jak w temacie nie moge sie połączyć z siecią 5G modem można raczej wykluczyć firmware był wgrany 377,380 i teraz mam najnowszy 384.7 a pozatym na laptopie karta z intela ac działa bez problemu
      Ustawienia w routerze kanał czy 44 czy 48 to samo kanał auto nie wykrywa sieci 80mhz ustawione na sztywno
      PCE AC68 sterownik broadcom 7.35.317.3 to samo pobrałem z strony asusa i zaktualizowałem sam sterownik do wersji 7.35.351.0 ten sam efekt
      w właściwosciach sterownika opcje zaawansowane jedynie co mam zmienione to
      20/40 Coexistance Wartosc Disable
      2G Bandwidth Capability Wartosc 2.4G 20/40 Mhz = to musze mieć tak ustawione bo gdy dam na 20mhz to po 2.4ghz max 50mg wyciągam a jak ustawie 20/40mhz to 100mb
      40mhz Intolerant Wartosc Disable
      Po wgraniu najnowszego softu do routera zresetowałem ustawienia  i jedyne co zmieniłem to wyłączyłem WPS
      Przedtem korzystałem z tych ustawień podanych na stronie nie wiem czy jakoś polepszają
      https://aivboh.wordpress.com/2017/06/04/tuning-the-asus-wireless-router-to-best-performance/

openitforum.pl

Forum poświęcone przesyłaniu i przechowywaniu danych w małej sieci. Prezentujemy testy urządzeń oraz pomagamy w ich obsłudze i konfiguracji.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używamy plików cookie do celów związanych z reklamami, mediami społecznościowymi i statystykami. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Wszystkie wymagane w tej kwestii informacje zawierają: Polityka prywatności, Regulamin oraz Warunki użytkowania.