kismo

ASUS RT-AC68U + Modem Connect Box

Oceń temat:

Dzień Dobry 

1. Posiadam w/w router możecie mi podpowiedzieć jaka będzie najlepsza wydajnościowo konfiguracja obu urządzeń. oraz 

2. Czym możne być powodowane zrywanie połączenia z dyskiem USB 3.0 przy oglądaniu filmów .....potrafi mi zerwać połączenie kilka razy.

z góry dzięki za podpowiedz 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, kismo napisał:

Posiadam w/w router możecie mi podpowiedzieć jaka będzie najlepsza wydajnościowo konfiguracja obu urządzeń

pierwsza rzecz to tryb bridge w modemie :

Godzinę temu, kismo napisał:

Czym możne być powodowane zrywanie połączenia z dyskiem USB 3.0 przy oglądaniu filmów .....potrafi mi zerwać połączenie kilka razy.

zbyt duży bitrate filmu i za słaba wydajność połączenia ? WiFi ? Kabel ? Dość ogólnikowo opisałeś problem :) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Sorki .... już mowie podłączenie bezpośrednio za pomocą kabla router+TV

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

jak wyłączysz "Redukowanie zakłóceń USB 3.0" w http://192.168.1.1/Advanced_WAdvanced_Content.asp 

coś się zmienia ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

o tego nie wiem ...faktycznie widziałem taką opcję ale nie jestem pewien czy ona jest włączona ....dam znać czy to ma wpływ jak dorwę sie dziś do routera 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

a czy możliwe żebym tej opcji "Redukowanie zakłóceń USB 3.0"  nie miał ? wersja oprogramowania 3.0.0.4.380_4164

 

Bez tytułu.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

patrzysz nie tam gdzie trzeba, zmień pasmo na 2,4 GHz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Fakt zmieniłem ...musze wyczaic czy rozłaczanie nadal wystepuje dzieki

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Oglądając film nie było zerwania połączenia dzieki  

 

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam

Proszę o podpowiedz wyłączenie "Redukowanie zakłóceń USB 3.0" jednak nie przyniosło oczekiwanego efektu.

Filmy nawet te o małej rozdzielczości oglądane powodują że rozłącza sie (po kablu dysk zewnętrzny). 

Zauważyłem również że na ekranie telewizora co jakiś czas pojawia sie ikona dysku co by świadczyło ze router raz sie łączy raz się rozłącza 

Nie wiem możne wina softu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Podaj jaki masz telewizor (model marka)

Jaki Soft w routerze, jaki router, i jak daleko jest TV od routera ?

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Telewizor to samsung PS516900 ...jeżeli chodzi o soft to wgrałem wczoraj 380.64 Asuswrt-Merlin.

A odległość to stoi pod tv i jest podłączony na standardowym kablu sieciowym 

Podłączając sam dysk pod tv tego problemu nie ma, bo można zrzucić na wadę dysku ...ale w tym przypadku dysk jest ok.

to problem z którym można pewnie żyć ale strasznie to irytuje jak po 5 razy musisz wyłączać tv aby "załapał ustawienie"

pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dysk raczej nie jest problemem, bardziej skupiłbym się na telewizorze (ty masz ewidentnie problem z słabym transferem danych do telewizora) - co ja bym zrobił:

- podłączył przez WIFI - zamiast przez kabel LAN (wiem że to gorzej ale może coś nie tak jest z LAN-em),

- jeżeli to nie pomoże zresetuj telewizor do ustawień fabrycznych i ustaw wszystko na nowo, to samo zrób z routerem.

 

Moje podłączenie -  (TV SAMSUNG H6400, JS8500, LG32K... wszystko podłączone przez WIFI), na 2 telewizorach jednocześnie oglądam filmy FULLHD i nie ma żadnej zawiechy:

- osobiście mam oprogramowanie Merlina 380.59 i działa rewelacyjnie nawet filmy 4K (ale to raczej nie wina oprogramowania które posiadasz no chyba że miałeś oryginalny soft ASUS i wgrałeś Merlina (lub bardzo starego Merlina na nowego,  bez resetu do ustawień fabrycznych),

- pokaż jak wyglądają u ciebie zakładki: Media server, Udostępnianie miejsca sieciowego / Cloud Disk,

 

Edytowane przez muzykcb
1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Co do softu to lecialem do wczoraj na org asusa....
Fakt nie zrobilem resetu do ustawien fabrycznych po wgraniu merlina zrobie to dzis i poustawiam.
Po wifi ....mozna sprobowac na 5Ghz i sprawdzic
Pod wieczor zrobie foty

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To nim cokolwiek zrobisz zrób reset routera do ustawień fabrycznych, nie zapomnij usunąć wszystkie dane z dysku podłączonego do routera nadpisane przez router (są tam bodaj 3 katalogi w tym ukryte oraz kilka plików), swoich danych typu filmy, zdjęcia nie musisz usuwać - jak usunąć - odłączyć dysk od routera podłączyć do komputera i usuń dane (po usunięciu a przed odłączeniem dysku od komputera opróżnij kosz).

Edytowane przez muzykcb
1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam 

podsyłam ustawienia są standardowe

3.jpg

4.jpg

2.jpg

1.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ustawienia są poprawne jedyne co mam włączone to :NTFS Sparse Files Support (Obsługa rzadkich plików NTFS) - ale dysk mam sformatowany do NTFS, jednak to nie powinno stwarzać aż takich problemów.

Wg mnie proszę w pierwszej kolejności wykonać to co pisałem poprzednio czyli:

"To nim cokolwiek zrobisz zrób reset routera do ustawień fabrycznych, nie zapomnij usunąć wszystkie dane z dysku podłączonego do routera nadpisane przez router (są tam bodaj 3 katalogi w tym ukryte oraz kilka plików), swoich danych typu filmy, zdjęcia nie musisz usuwać - jak usunąć - odłączyć dysk od routera podłączyć do komputera i usuń dane (po usunięciu a przed odłączeniem dysku od komputera opróżnij kosz)."

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak tez juz zrobilem i bede testował zobaczy sie czy dysk traci lacznosc
Pozdrawiam

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.12.2016 o 22:37, muzykcb napisał:

Ustawienia są poprawne jedyne co mam włączone to :NTFS Sparse Files Support (Obsługa rzadkich plików NTFS) - ale dysk mam sformatowany do NTFS, jednak to nie powinno stwarzać aż takich problemów.

Wg mnie proszę w pierwszej kolejności wykonać to co pisałem poprzednio czyli:

"To nim cokolwiek zrobisz zrób reset routera do ustawień fabrycznych, nie zapomnij usunąć wszystkie dane z dysku podłączonego do routera nadpisane przez router (są tam bodaj 3 katalogi w tym ukryte oraz kilka plików), swoich danych typu filmy, zdjęcia nie musisz usuwać - jak usunąć - odłączyć dysk od routera podłączyć do komputera i usuń dane (po usunięciu a przed odłączeniem dysku od komputera opróżnij kosz)."

 

Po ustawiałem router wg zaleceń. W trakcie oglądania nie zdarzyła mi sie zawieszka lecz też nie oglądałem filmu który był "dużym" plikiem jeśli chodzi o rozdzielczość. 

Lecz zauważyłem że dysk przez wifi traci łączność muszę tak jest najszybciej włączyć i wyłączyć tv aby się połączył. Cała sytuacja możne nie jest denerwująca bo filmu nie urywa ale

fakt  że dysk nie jest "cały" czas widoczny w tv i jeżeli będe chciał zrobić udostepić pliki w sieci nie bedzie to możliwe .

Nie wiem co moze być nie tak

pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@kismo co to za model Seagate?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że robiąc "przywróć ustawienia fabryczne" odłączyłeś dysk i skasowałeś wszystkie dane jakie były zapisane przez router, po czym ustawiłeś wszystko od nowa nie używając funkcji "Przywróć ustawienia" ?

jeżeli odpowiedź brzmi TAK sprawdź jeszcze czy masz wyłączone:

- Disk spindown idle time (in seconds) 0 = disable feature w zakładce TOOLS, Other Settings

- jeżeli sieć z której korzysta TV jest siecią ukrytą włącz ją aby była widoczna i nie ustawiaj TV w sieci gościnnej.

 

Ja osobiście miałem podobny problem ale na oprogramowaniu dużo starszym, obecnie pracuję na 380.59 i niema żadnego problemu.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Oj w tej kolejnosci to nie zrobilem zaraz zrobie...

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 5.01.2017 o 22:31, muzykcb napisał:

Rozumiem że robiąc "przywróć ustawienia fabryczne" odłączyłeś dysk i skasowałeś wszystkie dane jakie były zapisane przez router, po czym ustawiłeś wszystko od nowa nie używając funkcji "Przywróć ustawienia" ?

jeżeli odpowiedź brzmi TAK sprawdź jeszcze czy masz wyłączone:

- Disk spindown idle time (in seconds) 0 = disable feature w zakładce TOOLS, Other Settings

- jeżeli sieć z której korzysta TV jest siecią ukrytą włącz ją aby była widoczna i nie ustawiaj TV w sieci gościnnej.

 

Ja osobiście miałem podobny problem ale na oprogramowaniu dużo starszym, obecnie pracuję na 380.59 i niema żadnego problemu.

 

Problemik wraca cały czas mimo że zrobiłem zgodnie z zaleceniem ...ale mówiłeś że wersja 380.59 jest wersją która podobny problem zlikwidowała zaktualizuje do tej wersji i dam znać 

- Disk spindown idle time (in seconds) 0 = disable feature w zakładce TOOLS, Other Settings - ta wartość domyślnie jest ustawiona na "0"

pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, kismo napisał:

Problemik wraca cały czas mimo że zrobiłem zgodnie z zaleceniem ...ale mówiłeś że wersja 380.59 jest wersją która podobny problem zlikwidowała zaktualizuje do tej wersji i dam znać 

- Disk spindown idle time (in seconds) 0 = disable feature w zakładce TOOLS, Other Settings - ta wartość domyślnie jest ustawiona na "0"

pozdrawiam

Witam. Ja obecnie posiadam oprogramowanie 380.59 i na tym chodzi mi fantastycznie.

Zapewne Pan wie ale przypomnę: Posiadając oprogramowanie wyższe niż 380.59 czyli np. 380.64 nie można standardowo wrócić do oprogramowania 380.59 (ASUS w połowie tego roku zablokował w/w możliwość), trzeba to zrobić sposobem (który też zaleca ASUS w przypadku awarii) opisanym na tym forum.

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam 

No własnie szukam jak to zrobić dzieki :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, kismo napisał:

No własnie szukam jak to zrobić dzieki :)

    Zawartość widoczna jedynie dla zalogowanych użytkowników.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

dzieki już wgrałem wersje 380.59 dam znać jak chodzi 

pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dzień Dobry 

Na razie nie zauważyłem aby dysk sie rozłączał .....nadal będę testował

pozdrawiam 

2 osoby lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Na obecną chwile nie zauważyłem aby coś się działo z dyskiem. 

muzykcb : dzieki za podpowiedz aktualizacja o nr 380.59 jak na razie pomogła i działa.

pozdrawiam 

2 osoby lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Temat został zamknięty jako rozwiązany.

W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości proszę użyć funkcji "Zgłoś ten post". 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Podobna zawartość

    • house
      Przez house
      Kilka dni temu Asus zgłosił do certyfikacji przez FCC nowy model routera klasy AC2900 - RT-AC86U. Oczywiście nie umknęło to uwadze społeczności  

      W skrócie : Broadcom BCM4906 - wolniejsza wersja CPU użytego w GT-AC5300 Rapture , WiFi - Broadcom BCM4366E (ten sam układ zastosowano w GT-AC5300, brak drugiego radia 5 GHz, nowa wersja układu BCM4366 użytego w w RT-AC88U), obudowa znana z RT-AC68U ze designem RT-AC88U  Jeżeli ten model trafia do certyfikacji na wiosnę należy oczekiwać jego debiutu w sklepach na przełomie jesieni br. 
      Więcej informacji : 
      Zawartość widoczna jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    • tm78
      Przez tm78
      Witam,
      Podczas logowania się na stronę banku bzwbk przez jakiekolwiek urządzanie podpięte do sieci  pojawi się taki komunikat :
      The requested URL was rejected. Please consult with your administrator.
      Your support ID is: 12700569715965347855
      [Go Back]
      nadmieniam, że problem ten występuje tylko na tej witrynie, ręczne zmiany DNS, NTP w AC68U nie przynoszą efektu....
      Czy znacie rozwiązanie ???
       
       
       
    • Maff
      Przez Maff
      Cześć,
      od jakiegoś czasu mam problem z oprogramowaniem Asuswrt-Merlin, a dokładnie z zainstalowanym klientem Transmission na moim AC87. Otóż jakies 2 miesiące temu (nie pamiętam, która wersja softwaru Merlina) Transmission przestał działać - a dokładnie po parudziesięciu sekundach od rozpoczęcia pobierania pliku wiesza się (tramisnssion przestaje odpowiadać, trzeba go zresetować) - cała reszta (router, internet) działa bez problemu. Dzieje się tak zawsze. Co ciekawe, gdy zainstalowałem oryginalne firmware asusa (najnowszy) problem nie występuje. Jakieś pomysły co to może być?
       
  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

Openitforum

Forum poświęcone przesyłaniu i przechowywaniu danych w małej sieci. Prezentujemy testy urządzeń oraz pomagamy w ich obsłudze i konfiguracji.