Jump to content
kismo

ASUS RT-AC68U + Modem Connect Box

Rate this topic

Recommended Posts

kismo

Dzień Dobry 

1. Posiadam w/w router możecie mi podpowiedzieć jaka będzie najlepsza wydajnościowo konfiguracja obu urządzeń. oraz 

2. Czym możne być powodowane zrywanie połączenia z dyskiem USB 3.0 przy oglądaniu filmów .....potrafi mi zerwać połączenie kilka razy.

z góry dzięki za podpowiedz 

Share this post


Link to post
Share on other sites
house
Godzinę temu, kismo napisał:

Posiadam w/w router możecie mi podpowiedzieć jaka będzie najlepsza wydajnościowo konfiguracja obu urządzeń

pierwsza rzecz to tryb bridge w modemie :

Godzinę temu, kismo napisał:

Czym możne być powodowane zrywanie połączenia z dyskiem USB 3.0 przy oglądaniu filmów .....potrafi mi zerwać połączenie kilka razy.

zbyt duży bitrate filmu i za słaba wydajność połączenia ? WiFi ? Kabel ? Dość ogólnikowo opisałeś problem :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
kismo

Sorki .... już mowie podłączenie bezpośrednio za pomocą kabla router+TV

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

jak wyłączysz "Redukowanie zakłóceń USB 3.0" w http://192.168.1.1/Advanced_WAdvanced_Content.asp 

coś się zmienia ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
kismo

o tego nie wiem ...faktycznie widziałem taką opcję ale nie jestem pewien czy ona jest włączona ....dam znać czy to ma wpływ jak dorwę sie dziś do routera 

Share this post


Link to post
Share on other sites
kismo

a czy możliwe żebym tej opcji "Redukowanie zakłóceń USB 3.0"  nie miał ? wersja oprogramowania 3.0.0.4.380_4164

 

Bez tytułu.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

patrzysz nie tam gdzie trzeba, zmień pasmo na 2,4 GHz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kismo

Fakt zmieniłem ...musze wyczaic czy rozłaczanie nadal wystepuje dzieki

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
kismo

Oglądając film nie było zerwania połączenia dzieki  

 

  • Like it 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
kismo

Witam

Proszę o podpowiedz wyłączenie "Redukowanie zakłóceń USB 3.0" jednak nie przyniosło oczekiwanego efektu.

Filmy nawet te o małej rozdzielczości oglądane powodują że rozłącza sie (po kablu dysk zewnętrzny). 

Zauważyłem również że na ekranie telewizora co jakiś czas pojawia sie ikona dysku co by świadczyło ze router raz sie łączy raz się rozłącza 

Nie wiem możne wina softu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
muzykcb

Cześć. Podaj jaki masz telewizor (model marka)

Jaki Soft w routerze, jaki router, i jak daleko jest TV od routera ?

  • Like it 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
kismo

Witam 

Telewizor to samsung PS516900 ...jeżeli chodzi o soft to wgrałem wczoraj 380.64 Asuswrt-Merlin.

A odległość to stoi pod tv i jest podłączony na standardowym kablu sieciowym 

Podłączając sam dysk pod tv tego problemu nie ma, bo można zrzucić na wadę dysku ...ale w tym przypadku dysk jest ok.

to problem z którym można pewnie żyć ale strasznie to irytuje jak po 5 razy musisz wyłączać tv aby "załapał ustawienie"

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
muzykcb

Dysk raczej nie jest problemem, bardziej skupiłbym się na telewizorze (ty masz ewidentnie problem z słabym transferem danych do telewizora) - co ja bym zrobił:

- podłączył przez WIFI - zamiast przez kabel LAN (wiem że to gorzej ale może coś nie tak jest z LAN-em),

- jeżeli to nie pomoże zresetuj telewizor do ustawień fabrycznych i ustaw wszystko na nowo, to samo zrób z routerem.

 

Moje podłączenie -  (TV SAMSUNG H6400, JS8500, LG32K... wszystko podłączone przez WIFI), na 2 telewizorach jednocześnie oglądam filmy FULLHD i nie ma żadnej zawiechy:

- osobiście mam oprogramowanie Merlina 380.59 i działa rewelacyjnie nawet filmy 4K (ale to raczej nie wina oprogramowania które posiadasz no chyba że miałeś oryginalny soft ASUS i wgrałeś Merlina (lub bardzo starego Merlina na nowego,  bez resetu do ustawień fabrycznych),

- pokaż jak wyglądają u ciebie zakładki: Media server, Udostępnianie miejsca sieciowego / Cloud Disk,

 

Edited by muzykcb
  • Like it 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
kismo

Co do softu to lecialem do wczoraj na org asusa....
Fakt nie zrobilem resetu do ustawien fabrycznych po wgraniu merlina zrobie to dzis i poustawiam.
Po wifi ....mozna sprobowac na 5Ghz i sprawdzic
Pod wieczor zrobie foty

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
muzykcb

To nim cokolwiek zrobisz zrób reset routera do ustawień fabrycznych, nie zapomnij usunąć wszystkie dane z dysku podłączonego do routera nadpisane przez router (są tam bodaj 3 katalogi w tym ukryte oraz kilka plików), swoich danych typu filmy, zdjęcia nie musisz usuwać - jak usunąć - odłączyć dysk od routera podłączyć do komputera i usuń dane (po usunięciu a przed odłączeniem dysku od komputera opróżnij kosz).

Edited by muzykcb
  • Like it 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
muzykcb

Ustawienia są poprawne jedyne co mam włączone to :NTFS Sparse Files Support (Obsługa rzadkich plików NTFS) - ale dysk mam sformatowany do NTFS, jednak to nie powinno stwarzać aż takich problemów.

Wg mnie proszę w pierwszej kolejności wykonać to co pisałem poprzednio czyli:

"To nim cokolwiek zrobisz zrób reset routera do ustawień fabrycznych, nie zapomnij usunąć wszystkie dane z dysku podłączonego do routera nadpisane przez router (są tam bodaj 3 katalogi w tym ukryte oraz kilka plików), swoich danych typu filmy, zdjęcia nie musisz usuwać - jak usunąć - odłączyć dysk od routera podłączyć do komputera i usuń dane (po usunięciu a przed odłączeniem dysku od komputera opróżnij kosz)."

  • Like it 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
kismo

Tak tez juz zrobilem i bede testował zobaczy sie czy dysk traci lacznosc
Pozdrawiam

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
kismo
Dnia 28.12.2016 o 22:37, muzykcb napisał:

Ustawienia są poprawne jedyne co mam włączone to :NTFS Sparse Files Support (Obsługa rzadkich plików NTFS) - ale dysk mam sformatowany do NTFS, jednak to nie powinno stwarzać aż takich problemów.

Wg mnie proszę w pierwszej kolejności wykonać to co pisałem poprzednio czyli:

"To nim cokolwiek zrobisz zrób reset routera do ustawień fabrycznych, nie zapomnij usunąć wszystkie dane z dysku podłączonego do routera nadpisane przez router (są tam bodaj 3 katalogi w tym ukryte oraz kilka plików), swoich danych typu filmy, zdjęcia nie musisz usuwać - jak usunąć - odłączyć dysk od routera podłączyć do komputera i usuń dane (po usunięciu a przed odłączeniem dysku od komputera opróżnij kosz)."

 

Po ustawiałem router wg zaleceń. W trakcie oglądania nie zdarzyła mi sie zawieszka lecz też nie oglądałem filmu który był "dużym" plikiem jeśli chodzi o rozdzielczość. 

Lecz zauważyłem że dysk przez wifi traci łączność muszę tak jest najszybciej włączyć i wyłączyć tv aby się połączył. Cała sytuacja możne nie jest denerwująca bo filmu nie urywa ale

fakt  że dysk nie jest "cały" czas widoczny w tv i jeżeli będe chciał zrobić udostepić pliki w sieci nie bedzie to możliwe .

Nie wiem co moze być nie tak

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

@kismo co to za model Seagate?

Share this post


Link to post
Share on other sites
muzykcb

Rozumiem że robiąc "przywróć ustawienia fabryczne" odłączyłeś dysk i skasowałeś wszystkie dane jakie były zapisane przez router, po czym ustawiłeś wszystko od nowa nie używając funkcji "Przywróć ustawienia" ?

jeżeli odpowiedź brzmi TAK sprawdź jeszcze czy masz wyłączone:

- Disk spindown idle time (in seconds) 0 = disable feature w zakładce TOOLS, Other Settings

- jeżeli sieć z której korzysta TV jest siecią ukrytą włącz ją aby była widoczna i nie ustawiaj TV w sieci gościnnej.

 

Ja osobiście miałem podobny problem ale na oprogramowaniu dużo starszym, obecnie pracuję na 380.59 i niema żadnego problemu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
kismo

Oj w tej kolejnosci to nie zrobilem zaraz zrobie...

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
kismo
Dnia 5.01.2017 o 22:31, muzykcb napisał:

Rozumiem że robiąc "przywróć ustawienia fabryczne" odłączyłeś dysk i skasowałeś wszystkie dane jakie były zapisane przez router, po czym ustawiłeś wszystko od nowa nie używając funkcji "Przywróć ustawienia" ?

jeżeli odpowiedź brzmi TAK sprawdź jeszcze czy masz wyłączone:

- Disk spindown idle time (in seconds) 0 = disable feature w zakładce TOOLS, Other Settings

- jeżeli sieć z której korzysta TV jest siecią ukrytą włącz ją aby była widoczna i nie ustawiaj TV w sieci gościnnej.

 

Ja osobiście miałem podobny problem ale na oprogramowaniu dużo starszym, obecnie pracuję na 380.59 i niema żadnego problemu.

 

Problemik wraca cały czas mimo że zrobiłem zgodnie z zaleceniem ...ale mówiłeś że wersja 380.59 jest wersją która podobny problem zlikwidowała zaktualizuje do tej wersji i dam znać 

- Disk spindown idle time (in seconds) 0 = disable feature w zakładce TOOLS, Other Settings - ta wartość domyślnie jest ustawiona na "0"

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
muzykcb
3 godziny temu, kismo napisał:

Problemik wraca cały czas mimo że zrobiłem zgodnie z zaleceniem ...ale mówiłeś że wersja 380.59 jest wersją która podobny problem zlikwidowała zaktualizuje do tej wersji i dam znać 

- Disk spindown idle time (in seconds) 0 = disable feature w zakładce TOOLS, Other Settings - ta wartość domyślnie jest ustawiona na "0"

pozdrawiam

Witam. Ja obecnie posiadam oprogramowanie 380.59 i na tym chodzi mi fantastycznie.

Zapewne Pan wie ale przypomnę: Posiadając oprogramowanie wyższe niż 380.59 czyli np. 380.64 nie można standardowo wrócić do oprogramowania 380.59 (ASUS w połowie tego roku zablokował w/w możliwość), trzeba to zrobić sposobem (który też zaleca ASUS w przypadku awarii) opisanym na tym forum.

  • Like it 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
kismo

dzieki już wgrałem wersje 380.59 dam znać jak chodzi 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
kismo

Dzień Dobry 

Na razie nie zauważyłem aby dysk sie rozłączał .....nadal będę testował

pozdrawiam 

  • Like it 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
kismo

Na obecną chwile nie zauważyłem aby coś się działo z dyskiem. 

muzykcb : dzieki za podpowiedz aktualizacja o nr 380.59 jak na razie pomogła i działa.

pozdrawiam 

  • Like it 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
house
Temat został zamknięty jako rozwiązany.

W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości proszę użyć funkcji "Zgłoś ten post". 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • kapu10
      By kapu10
      Możecie polecić jakiś modem USB który obsługuje tryb bridge ?

      Moj router to Asus RT-AC88U, podwójny nat to duży problem dla mnie. Koniecznie musi być usb bo na głównym porcie wan mam łącze ADSL.
    • manol68
      By manol68
      Witam. W logach systemych mam dwie różne wiadomości:
       
       
      Ten pojawia się głównie przy ściaganiu plików przy wysokich prędkościach. Mam łącze 1Gb/s.
      Łącze jest stabilne, nie rozłącza się. Co ta wiadomość oznacza i jak naprawić ten problem ?
      Drugi sprawa to urządzenie wifi które ciąglę się rozłacza i łączy ponownie:
       
       
      Jest to dekoder satelitarny nc+ (chip: Sagemcom Broadband SAS).
      Urządzenie łączy się zarówno z siecią 2.4 GHZ jak i 5 GHZ, jakość sygnału i zasięg nie jest tutaj problemem.
      Tu są ustawienia mojej sieci wifi:
       

       
      Czy mogę cokolwiek poprawić / zmienić aby naprawić lub zredukować ten problem ?
      Obie wiadomości pojawiają się niezależnie od użytego firmware, obecnie używam AsusWRT / Merlin 384.10_beta1.
      Z góry dziękuję za pomoc w rozwiązaniu problemu !
       
    • Łukasz_B
      By Łukasz_B
      Witajcie
      Mam problem z serwerem VPN asusa. Początkowo postawiony VPN działał bardzo ładnie i miło. Niestety od jakiegoś czasu (może po którymś update'ie) z połączenia VPN może korzystać ostatnio dodany użytkownik.
      W przypadku łączenia za pomocą pozostałych kont użytkowników- nie pozwala nawiązać połączenia i wywala w logach takie coś:
       
      Mar 15 09:50:45 pptp[31886]: pppd 2.4.7 started by admin, uid 0
      Mar 15 09:50:45 pptp[31886]: Connect: pptp0 <--> pptp (188.146.28.8)
      Mar 15 09:50:49 pptpd[31885]: CTRL: Ignored a SET LINK INFO packet with real ACCMs!
      Mar 15 09:50:49 pptp[31886]: Peer pawel failed CHAP authentication
      Mar 15 09:50:49 pptp[31886]: Connection terminated.
       

openitforum.pl

Forum poświęcone przesyłaniu i przechowywaniu danych w małej sieci. Prezentujemy testy urządzeń oraz pomagamy w ich obsłudze i konfiguracji.

Obserwuj nas:

×
×
  • Create New...

Important Information

We use cookies for purposes related to advertising, social media and statistics. By continuing to browse this site, you agree to our use of cookies. All information required in this matter includes: Privacy Policy, Guidelines and Terms of Use.