Skocz do zawartości
jacek-1210

RT-AC56U problem z dlna

Rekomendowane odpowiedzi

jacek-1210

Witam wszystkich,

 

od niedawna jestem posiadaczem RT-AC56U na Merlinie. Ostatnio wyłapałem trochę dziwny problem: nie korzystam z dlna na Asusie, mam w sieci oddzielny serwer dlna (na Linuxie). W sieć jest wpięty LG smartTV. Z grubsza wszystko działa, ale podczas oglądania na TV filmu z serwera dlna, kiedy na pilocie TV wciskam klawisz szybkiego przewijania filmu (do przodu lub tyłu), wyskakuje mi na TV komunikat "usługa czasowo niedostępna". Problem jest ewidentnie z Asusa, bo kiedy zamiast niego podepnę stary router, to przewijanie działa OK. Wydaje mi się, że na Asusie dlna jest powyłączane, jedynie co jest włączone to kontrola rodzicielska. Czy ktoś ma jakiś pomysł gdzie leży problem ? Zależy mi żeby to chodziło na Asusie

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house

Rzeczywiście dziwny problem. W jaki sposób wyłączyłeś dlna w merlinie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek-1210

Powyłączałem w routerze wszystko co ma związek z usługami USB i router przestał być widoczny w sieci jako dlna. Dziwna rzecz: mam taki trochę pokombinowany układ sieci: stary router (Z-Zyxel) który wywala wszystko w świat przez VPN-a i jest bramą dla serwera linuxowego i równolegle spięty w lan-ie A-Asus który wysyła w świat zwykłą transmisją i jest bramą dla wszystkich pozostałych komputerów/TV w sieci. Asus jest też dhcp-serwerem. Standardowo TV dostawał przydział na bramę Asusa. Problem z przewijaniem filmu obserwuję od kilku dni - nie wiem czy zaczął się od momentu wstawienia Asusa w sieć, ale przypuszczam że tak. Ustawiłem teraz ręcznie IP w TV na bramę Zyxel i ruszyło, tyle że TV przekonwertował mi się na zagranicę, bo wyjście VPN mam w Czechach. Po próbie odruchowo wróciłem na bramę via Asus, bo wkurzały mnie czeskie aplikacje w TV, ale zrobiłem to na ręcznym ustawieniu IP w TV. I tak teraz patrzę, że póki co przewijanie działa, a wyjście jest przez Asusa. Jutro jeszcze, ze spokojną głową poobserwuję jak to działa

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
muzykcb

Miałem podobne komunikaty na TV LG - problem leżał w zasięgu. TV pokazywał zasięg: 50% ale to było za słabo, przy 75% jest OK

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek-1210

Też początkowo myślałem, że jest słaby zasięg, słaby transfer i nie może przewijać, ale po podłączeniu kablem i ustawieniu na ethernet dalej było to samo. Póki co chodzi, IP po ethernet ustawione ręcznie, nie chciałem już przestawiać na dhcp bo a nuż znowu się skopie. TV w historii wywalał mi jeszcze masę pootwieranych stron, jakby konfiguracja TV ale wszystko w azjatyckich krzakach, nie pomagało wyłączanie, aż w końcu wyciągnąłem wtyczkę zasilającą, włączyłem i już tego nie ma, a przewijanie jest ok. Na obecną chwilę temat do zamknięcia. Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house

Temat zamykam jako rozwiązany.

W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości proszę użyć funkcji "Zgłoś ten post". 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • pike28
      Przez pike28
      Witajcie . Zakupiłem przełącznik ubiquiti i mam pewien problem z dwoma urządzeniami w sieci .
       
      1. Komputer stacjonarny DELL Optiplex 790 z karta sieciową 1Gb/s . Komputer nawiązuje połączenie ale negocjuje prędkość 10/100 Mbit. Zmiana sterowników nie pomogła kable zarobione poprawnie.
       
      2 PS4. Konsola nawiązuje połączenie z pełnym 1Gb/s ale transfer pobierania plików jest w iście żółwim tempie. Zmiany konfiguracji na konsoli :DNS, MTU nie przynoszą żadnych zmian. Inna konsola PS4 (PRO) również pracuje w sieci i działa poprawnie osiągając maksymalne prędkości pobierania.
       
      Czy w ubiquiti istnieje możliwość sprawdzenia logów dotyczących połączeń i pracy portów ? Nigdzie nie mogę tego znaleźć a dzienniki nic nie pokazują.
       
      Bedę wdzięczny za każdą pomoc.
    • Kojot77
      Przez Kojot77
      Witam wszystkich,
      Posiadam DS216j, 2x WD RED 6 TB, 2 osobne wolumeny, lacze 300/20 Mb/s od Vectry, RT2600ac (zakupiony ostatnio po waszych opiniach ). Komputer po WiFi bez problemu sciaga pliki pelna szerokosia lącza.  Problem polega na tym, ze Transmission nie wykorzystuje lacze na full przy sciaganiu, wysylanie jest ok. Szczytowe osiagi to 120 Mb/s ktore obserwuje na NASie oraz routerze, bo Transmission Remote GUI "dlawi sie" i poki torrent sie nie sciagnie praktycznie nie odpowiada. W trakcie sciagana bez problemu loguje sie z WAN na NAS oraz router. NAS z routerem polaczone gigabitem (nawet wymienilem przewod ostatnio). Jak ogranicze sciaganie w samym transmission do 80-90 Mb/s to RemoteGUI dziala ok. Myslalem ze to moj staruszek Netgear sie nei wyrabial na zakretach, ale niestety na RT2600ac jest to samo. Wiec obstawiam ze to cos z samym transmission jest nie halo tylko nie moge sie dogrzebac co.  Spotkal sie ktos z takim cudem? Jakies podpowiedzi gdzie szukac?
       
      Pozdrawiam
    • Michał10
      Przez Michał10
      Witajcie,
      jestem nowy i zielony w tematach IT. Mam taki kłopot. Zainstalowano mi dzisiaj internet światłowodowy 300Mb/30Mb. Do tego internetu zakupiłem router Netgear R7000. I wszystko byłoby świetnie gdyby nie jeden mały szczegół. Gdy podepnę się bezpośrednio pod światłowód to mam transfer na poziomie 280Mb/28Mb na 2,4GHz (taki notebook stary trochę mam). Gdy podepnę router to po kablu mam

       
      Natomiast gdy chcę sprawdzić po wifi to niezależnie czy na 2,4GHz czy na 5GHz (sprawdzane na nowym smartfonie) w obu przypadkach jest podobnie:

       
      Czy możecie mi powiedzieć dlaczego tak jest? Co może być przyczyną, że WIFI ogranicza prędkość? Czy router jest uszkodzony? A może są jakieś ustawienia, które odblokują to ograniczanie prędkości. Przy okazji mam pytanie czy router Netgear R7000 jest taki problematyczny w konfiguracji? Technik od internetu bluźnił mi na ten router przy małym dziecku jak szewc. Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi co zrobić. Będę wdzięczny jeśli powiecie mi też jak ewentualnie te ustawienia pozmieniać. Nie wiem co mam zrobić. Czy reklamować czy wykazać się jeszcze cierpliwością i poszukać kogoś kto sobie z tym poradzi.
      Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi
       
       
       
       
       
       
       

openitforum.pl

Forum poświęcone przesyłaniu i przechowywaniu danych w małej sieci. Prezentujemy testy urządzeń oraz pomagamy w ich obsłudze i konfiguracji.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używamy plików cookie do celów związanych z reklamami, mediami społecznościowymi i statystykami. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Wszystkie wymagane w tej kwestii informacje zawierają: Polityka prywatności, Regulamin oraz Warunki użytkowania.