Jump to content
Sign in to follow this  
jacekb1

Merlin VPN i spadek predkosci tunelu

Recommended Posts

jacekb1

Jeden problem rozwiazany, a teraz mam drugi:

Lacze po stronie serwera VPN to 150/15Mbit, po stronie klienta 18/1.5 - oba lacza sprawne i ida z pelna predkoscia.

Po spieciu tunelu obojetnie czy to przez PPTP czy OpenVPN spada predkosc download do 4-5Mbit co przy takim polaczeniu powoduje wrecz rysowanie sie stron.

Na tomato mialem to samo i to byl jeden z powodow przejscia na Merlina.

Jakies pomysly ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

tutaj ważna rolę odgrywa upload łącza w lokalizacji serwera VPN. U mnie jest tak na 100/100 Mb/s praca i 250/20 Mb/s via VPN dom :

Sorry, only registered users can display images :(
Sorry, only registered users can display images :(

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekb1

Doskonale sobie zdaje sprawe, ze upload jest istotny.

Nie pisalbym gdyby ten tunel nie pracowal wczesniej poprawnie, mialem 13-15Mbit jeszcze jakies 2 tyg. temu. Nie potrafie znalesc przyczyny, nic nie bylo zmieniane. Spokojnie dawalem rade sciagac pliki z NAS'a w domu z predkoscia 1.8-2 MB/s.

 

Teraz ping w tunelu oscyluje miedzy 90-100, a transfer 400-500 KB/s max.

Edited by jacekb1

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

A u ISP wszystko gra ? łączysz sie via TCP czy UDP ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekb1

ISP jest ok, niestety jak to u operatora nie rozmawia sie z technikiem tylko z mila pania ktora ma gotowe odpowiedzi i niewiele sie mozna dowiedziec.

Oczywiscie, ze po UDP.

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

ja grzeję po TCP z racji tego, że pracuję w sieci z wszelkimi możliwymi szykanami. Sprawdź również ten sposób. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekb1

Wlasnie sie zastanawialem dlaczego przy twoich laczach masz takie wolne transfery i sam mi odpowiedziales - TCP.

TCP to kompletna porazka w tunelu OpenVPN, zmniejsza conajmniej dwukrotnie transfer w tunelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

Zdaję sobie z tego sprawę, jednak tak jak pisałem - mam narzucone polityki sieciowe więc muszę lecieć po TCP. Działa na tyle ok, że da się korzystać i robić enterprise adminów w jajo :) Kolejna sprawa to na tym symetryku 100/100 siedzi duża liczba użyszkodników z całego miasta :D 

  • Like it 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekb1

Kurcze no juz caly glupi jestem, poprobowalem jeszcze i wyszlo mi tak:

Przed polaczeniem tunelu:

Sorry, only registered users can display links :(

Po polaczeniu:

Sorry, only registered users can display links :(

Wyglada slabo ale najbardziej martwia mnie te pingi - 60 bez i 100 z tunelem to zdecydowanie za duzo.

Gdzies jest waskie gardlo, tylko gdzie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

t-mobile ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekb1

A zrobilem sobie tunel po LTE na probe z fona :)

 

Zglupialem, nic nie zmienialem i... jest prawidlowo.

Sorry, only registered users can display links :(

  • Like it 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

może jednak ISP

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekb1

Watpie, sklaniam sie do tego, ze ktorys z uzyszkodnikow w sieci domowej cos puszcza i blokuje port.

Puszczam wiresharka i zobaczymy.

Edit: dostalem odpowiedz od ISP taka jak sie spodziewalem, ze po ich stronie nie bylo zadnych zmian.

Poza tym wrocilem do tomato bo niestety bez ficzerow shibby'ego nie da sie zyc i znowu walcze z CTF ktory wlaczony daje przyspiszenie i brak dostepu do domeny z adresu wewnetrznego, a wylaczony dusi mi niesamowicie lacze.

Temat do zamkniecia bo nie dotyczy Merlina.

Edited by jacekb1
  • Like it 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

Temat zamykam jako rozwiązany.

W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości proszę użyć funkcji "Zgłoś ten post". 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • szuwar1978
      By szuwar1978
      Witajcie. Zakupiłem asusa w piątek ustawiłem a dziś po 2 dniach patrze i po wifi nie osiąga mi nawet połowy prędkości. Internet z mutlimedia 300 Mb/s. W piątek sprawdzałem na telefonie po wifi i na speed test szło bez problemu ponad 300 a dziś patrze ledwo 100 przekracza. Podłączyłem lapka po kablu i idzie OK ponad 300 także problem jest tylko z wifi. Router na fabrycznym firmware. Z góry bardzo dziękuje za wszelkie sugestie.
      Kupiłem lepszy router żeby problemów nie było a tu proszę.... ech....
      Teraz doszedlem ze na 2.4 nie uzyskuje pelnej predkosci na 5 działa OK. Telefon na którym sprawdzam to S10+
      Pozdrawiam
      Tomek
    • kryzys123
      By kryzys123
      Mam problem z uruchomieniem VPN'a IPSec dla urządzeń mobilnych na tym routerze. Skonfigurowałem server VPN IPSec zgodnie z instrukcją na stronie Asus'a oraz klienta VPN na urządzeniu mobilnym z Androidem 9.0 i niestety nie można zestawić połączenia. Na PPTP wszystko działa, natomiast na IPSec nie. Proszę o pomoc.
       
       
    • nowy57
      By nowy57
      witam 
      internet w miejscu NASa 800Mb/400Mb
      połączony z routerem LAN 2X1Gb
      HDD ironwolf 16TB 
       
      internet w miejscu pobierania 600Mb/100Mb 
      oba swiatlowody, pinigi miedzy NAS a miejscem w ktorym probuje siagac pliki to 10ms 
       
      transfery jakie osiągam poprzez www quickconnect to w porywach do 50Mb
      gdzie lezy przyczyna ? 
       

openitforum.pl

Forum poświęcone przesyłaniu i przechowywaniu danych w małej sieci.
Prezentujemy testy urządzeń oraz pomagamy w ich obsłudze i konfiguracji.
×
×
  • Create New...

Important Information

We use cookies for purposes related to advertising, social media and statistics. By continuing to browse this site, you agree to our use of cookies. All information required in this matter includes: Privacy Policy, Guidelines and Terms of Use.