Skocz do zawartości
rafglock

Asus RT-AC87U rozłącza net po kablu

Oceń temat:

Rekomendowane odpowiedzi

rafglock

Cześć :)

ostatnio mój 87u po raz 2 lub 3 rozłącza net po kablu, potrzebny jest restart routera lub wyłączenie i włączenie karty sieciowej.

Można jakoś sprawdzić w logach co jest przyczyną takiego zachowania routera?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house
9 godzin temu, rafglock napisał:

potrzebny jest restart routera lub wyłączenie i włączenie karty sieciowej.

włączenie i wyłączenie WAN w routerze ? karty sieciowej w PC ? czy restart routera przywraca net ?

9 godzin temu, rafglock napisał:

Można jakoś sprawdzić w logach co jest przyczyną takiego zachowania routera?

jeśli to wina routera to tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rafglock

neta przywraca:

- restart oraz

- Włączenie i wyłączenie karty LAN w laptopie

Można tu wrzucić loga?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house

ale wszystko razem czy każde z osobna ? np nie masz internetu - wyłączenie i włączenie LAN przywraca sieć ? logi możesz wstawić ale usuń wrażliwe dane. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rafglock

Każde z osobna :) tak wyłączenie i włączenie LAN przywraca sieć...

Chyba znalazłem winnego którym okazał się Teamviewer (po jego wyłączeniu nastąpiły te objawy).

Poobserwuję jeszcze i zobaczymy, niestety nie widzę nic w logach z  momentu wystąpienia objawów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house

dlatego chciałem doprecyzować w którym momencie wraca dostęp online od początku podejrzewając problem poza routerem. Obserwuj, chociaż dziwne, że to wina Teamviewer. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rafglock

Posprawdzam posprawdzam, jakby co to będę się odzywał ;)

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rafglock

Mam pytanko o transfery, w rolach głównych ;)

RT-AC87U + 2 laptopy z poniższymi kartami:

DW1550  transfery:

- w 5Ghz jest 866,5 Mb/s

- w 2,4Ghz jest 144,0 Mb/s

INTEL Wireless-AC 8260 transery:

- w 5Ghz jest 866,7 Mb/s

- w 2,4Ghz jest 144,4 Mb/s

Z tego co widzę to chyba problem leży w ustawieniach pasma 2,4 w RT-AC87U?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house

Włączyłeś redukcję zakłóceń usb 3.0 dla pasma 2,4GHz? Szerokość kanału na auto czy sztywno 40mhz? Preferencje w sterowniku karty co do szerokości kanału ustawione?

Wysłane z Nexus 6P i Tapatalk
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rafglock

Na poprzednim routerze prędkość dobijała do 300 Mb/s i nic nie zmieniałem, dlatego myślę że to jakieś ustawienie w nowym routerze...

W RT-AC87U mam obecnie Merlina 380.62

Ok po zmianie pasma kanału z 20/40MHz na 40MHz obydwie karty w pasmie 2,4 zestawiają się na 300 Mb/s :D Dziękuję

 

p.s.

rozumiem że to są maxymalne transfery dla moich kart (chodzi mi o obydwa pasma)?

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house
8 godzin temu, rafglock napisał:

rozumiem że to są maxymalne transfery dla moich kart (chodzi mi o obydwa pasma)?

to nie są transfery tylko link na jakim karta zestawia połączenie z routerem i tak - to jest max :) transfery powinny poprawić się w przypadku wyższego linku. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rafglock

No tak pokręciłem trochę :) ale miło wiedzieć że sprzęcior działa jak należy :D

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house

Temat zamykam jako rozwiązany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • manol68
      Przez manol68
      Witam. W logach systemych mam dwie różne wiadomości:
       
       
      Ten pojawia się głównie przy ściaganiu plików przy wysokich prędkościach. Mam łącze 1Gb/s.
      Łącze jest stabilne, nie rozłącza się. Co ta wiadomość oznacza i jak naprawić ten problem ?
      Drugi sprawa to urządzenie wifi które ciąglę się rozłacza i łączy ponownie:
       
       
      Jest to dekoder satelitarny nc+ (chip: Sagemcom Broadband SAS).
      Urządzenie łączy się zarówno z siecią 2.4 GHZ jak i 5 GHZ, jakość sygnału i zasięg nie jest tutaj problemem.
      Tu są ustawienia mojej sieci wifi:
       

       
      Czy mogę cokolwiek poprawić / zmienić aby naprawić lub zredukować ten problem ?
      Obie wiadomości pojawiają się niezależnie od użytego firmware, obecnie używam AsusWRT / Merlin 384.10_beta1.
      Z góry dziękuję za pomoc w rozwiązaniu problemu !
       
    • Łukasz_B
      Przez Łukasz_B
      Witajcie
      Mam problem z serwerem VPN asusa. Początkowo postawiony VPN działał bardzo ładnie i miło. Niestety od jakiegoś czasu (może po którymś update'ie) z połączenia VPN może korzystać ostatnio dodany użytkownik.
      W przypadku łączenia za pomocą pozostałych kont użytkowników- nie pozwala nawiązać połączenia i wywala w logach takie coś:
       
      Mar 15 09:50:45 pptp[31886]: pppd 2.4.7 started by admin, uid 0
      Mar 15 09:50:45 pptp[31886]: Connect: pptp0 <--> pptp (188.146.28.8)
      Mar 15 09:50:49 pptpd[31885]: CTRL: Ignored a SET LINK INFO packet with real ACCMs!
      Mar 15 09:50:49 pptp[31886]: Peer pawel failed CHAP authentication
      Mar 15 09:50:49 pptp[31886]: Connection terminated.
       
    • house
      Przez house
      zainteresowani ?  Ten model to nic innego jak świecąca wersja RT-AC86U 😂
      więcej informacji : https://rog.asus.com/articles/networking/up-your-game-with-the-rog-rapture-gt-ac2900-gaming-router/

openitforum.pl

Forum poświęcone przesyłaniu i przechowywaniu danych w małej sieci. Prezentujemy testy urządzeń oraz pomagamy w ich obsłudze i konfiguracji.

Obserwuj nas:

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używamy plików cookie do celów związanych z reklamami, mediami społecznościowymi i statystykami. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Wszystkie wymagane w tej kwestii informacje zawierają: Polityka prywatności, Regulamin oraz Warunki użytkowania.