Skocz do zawartości
Ziółek

Surveillance i kamery IP ze smartfona

Oceń temat:

Rekomendowane odpowiedzi

Ziółek

Noszę się z zamiarem instalacji kamery IP  

    Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto, aby wyświetlić ukryty link.
i postanowiłem wcześniej przetestować aplikację Synology surveillance station.

Pakiet zainstalował się poprawnie i coś tam włączył dodatkowo podczas instalacji (jakąś usługę czy coś takiego). Teraz uruchamiam aplikację i próbuję dodać kamerkę IP w postaci swojego smart-fona (Android) na którym zainstalowałem aplikację IP Webcam (inne też próbowałem) i niestety nie ma połączenia. Generalnie problemem jest to że Surveillance nie widzi żadnej kamery IP na smartfornie

Kamerka IP jest widziana w sieci WiFi gdyż mam do niej dostęp przez przeglądarkę www natomiast Synology jej nie widzi.

Może trzeba coś dodatkowo włączyć w synku ?

 

Kamera.png

Edytowane przez Ziółek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Idanit

W format wideo spróbuj ustawić mjpeg lub rtsp. Nie mam wprawdzie Synology ale tylko w ten sposób udało mi się ogarnąć androida z IP Webcam.

Oczywiście doinstalowałeś kodeka h.264 (MKV)? Standardowo IP Webcam używa kodeka WebM ale to tak specyficzne ustrojstwo, że synology może go po prostu nie obsługiwać.

Nie jestem jakimś znawcą w temacie, ale metodą prób i błędów udało mi się osiągnąć cel, więc może i tobie się uda. ;-)

Edytowane przez Idanit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ziółek

Smartfon jest w sieci lokalnej (192.168.100.6 port 8080) Ustawiałem różne formaty video na smartfonie i w Surveillance  Kodek MKV tez jest pobrany na smartfona (IM Webcam sam go proponuje).  

Synology w żaden sposób nie chce się połączyć z taką kamerą pomimo że przez przeglądarkę (Chrome) łączę się bez problemu z mojego PC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house

Synology twierdzi, że Foscam FI9816P jest kompatybilna z Surveillance Station w wersji 7.2.1-4602 i wyższych (kamera jest wspierana przez Device Pack 4.1.0-1268). Masz najnowszą wersję Surveillance Station 7.2.2-4649 ? Zainstaluj tę paczkę poprzez Centrum pakietów  : 

    Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto, aby wyświetlić ukryty link.
 a następnie z listy modeli wybierz Foscam i odpowiedni model (marka nie zdefiniowana przez użytkownika, tylko konkretny profil dla kamery). Musi działać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ziółek
4 minuty temu, house napisał:

Dziwne. Synology twierdzi, że Foscam FI9816P jest kompatybilna z Surveillance Station w wersji 7.2.1-4602 i wyższych (kamera jest wspierana przez Device Pack 4.1.0-1268). Masz najnowszą wersję Surveillance Station 7.2.2-4649 ? Zainstaluj tę paczkę poprzez Centrum pakietów  : 

    Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto, aby wyświetlić ukryty link.
 a następnie z listy modeli wybierz Foscam i odpowiedni model (marka nie zdefiniowana przez użytkownika, tylko konkretny profil dla kamery). Musi działać. 

Tak jak pisałem jeszcze nie mam kamery Foscam (czekam na przesyłkę). Narazie chcę podłączyć smartfona jako kamerę czyli instaluję na smarftonie aplikację (np IP Webcam) która robi z niego kamerę i próbuję w Synology to podłączyć. Ludzie pisali że to działa... ale nie u mnie :(

Oczywiście pakiet Surveillance mam najnowszy. Przeinstalowałem go też dla pewności. 

Edytowane przez Ziółek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house

rozumiem, w takim razie masz przynajmniej pewność, że po otrzymaniu przesyłki zadziała :) Odnośnie telefonu musi wypowiedzieć się ktoś kto ma doświadczenia z takimi kombinacjami. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Idanit

a spróbuj w ścieżce źródła wpisać "videofeed"... oczywiście pożongluj po wpisaniu formatem video.

Edytowane przez Idanit
  • Lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ziółek
38 minut temu, Idanit napisał:

a spróbuj w ścieżce źródła wpisać "videofeed"... oczywiście pożongluj po wpisaniu formatem video.

Eureka ! Po ustawieniu Formatu wideo na: MJPEG (na innym nie) oraz ścieżki źródła: videofeed zadziałało :-) 

Mój błąd był w tym że źle zrozumiałem co to jest ustawienie ścieżka źródła :blush: 

 

Wielkie dzięki za pomoc :1310_thumbsup_tone1:

Edytowane przez Ziółek
  • Lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
milanoa

Napisz jak się spisuje, bo też jestem na etapie wyboru kamery ip do ds215j :). Ten model posiada detekcje ruchu?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house
18 minut temu, milanoa napisał:

Ten model posiada detekcje ruchu?.

posiada : 

    Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto, aby wyświetlić ukryty link.
 

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ziółek

Kamera przyszła wygląda fajnie działa super ale... kompatybilność Synology Surveillance Station z tą kamerą to bujda...

Wprawdzie połączenie można wykonać ręcznie podając parametry (automatyczne wyszukiwanie nic nie daje) i test połączenia jest OK ale już po chwili na liście kamer ma ona status "Rozłączono" i nie wyświetla żadnego obrazu. Oczywiście kamera obsługiwana bezpośrednio przez przeglądarkę działa poprawnie. 

 

Znalazłem gdzieś w necie że potrzebne jakiś łatki od supportu synology ale... hgw gdzie tego szukać. 

Foscam.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house
3 minuty temu, Ziółek napisał:

Znalazłem gdzieś w necie że potrzebne jakiś łatki od supportu synology ale... hgw gdzie tego szukać. 

tutaj : 

    Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto, aby wyświetlić ukryty link.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ziółek

Znalazłem rozwiązanie kompatybilności tej kamery. Należy wejść do ustawień kamery (przez przeglądarkę) i włączyć obsługę ONVIF która w kamerze jest domyślnie wyłączona.

Po włączeniu tej opcji Synology Surveillance Station działa w 100% poprawnie z tą kamerą. :1310_thumbsup_tone1:

Edytowane przez Ziółek
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house

Temat zamykam jako rozwiązany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Jonatanek
      Przez Jonatanek
      Czy da się odzyskać nagrania, które zostały usunięte ponieważ została osiągnięta max. pojemność przeznaczona na archiwum? A w ustawieniach było, że po osiągnięciu 100gb stare ma usuwać. 
    • balagaan
      Przez balagaan
      Sprzedam nowe kamery IP:
      Hikvision DS-2CD2032-I - 4 szt.   opis:
      Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto, aby wyświetlić ukryty link.
      aukcja: http://allegro.pl/kamera-ip-hikvision-ds-2cd2032-i-3m-ir-4mm-gratis-i4446818275.html
       
       
      Hikvision DS-2CD2132-I - 1 szt.  opis: Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto, aby wyświetlić ukryty link.
      aukcja: http://allegro.pl/kamera-ip-hikvision-ds-2cd2132-i-3m-ir-4mm-gratis-i4446999474.html
       
       
      dla forumowiczów wysyłka gratis.
       
      zainteresowanych zapraszam na prv.
    • Radek Garwacki
      Przez Radek Garwacki
      Witam
      Jestem świeżym użytkownikiem kamerki i mam pytanie o dodanie drugiego użytkownika. 
       Do kamerki można się dostać lokalnie, gdzie user to admin i hasło, bądź przez stronę mydlink, gdzie jestem administratorem. Jak druga osoba może mieć dostęp do kamery przez przeglądarkę? Czy musi założyć sobie konto na mydlink? Czy dwie osoby będą miały wgląd w te same ustawienia?
      Proszę o podpowiedź, bo w instrukcji i w sieci nic nie znalazłem na ten temat
      Pozdrawiam
      Radek

openitforum.pl

Forum poświęcone przesyłaniu i przechowywaniu danych w małej sieci. Prezentujemy testy urządzeń oraz pomagamy w ich obsłudze i konfiguracji.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej wyjaśni nasza Polityka prywatności.