Skocz do zawartości
branetre

SYNOLOGY Downgrade oprogramowania

Oceń temat:

Rekomendowane odpowiedzi

branetre    61
branetre
Nawiązując do tematu
    Dodaj reakcję lub odpowiedz w tym temacie, aby zobaczyć ukrytą zawartość.
 postanowiłem w bardzo prosty sposób pokazać jak dokonać powrotu do niższej wersji DSM niż ta którą aktualnie posiadamy.
 
Z DSM jest jak Z APPLE Da się ale tylko w jedną stronę ...
 
Oprogramowanie nie pozwala na downgrade do niższej wersji. Producent podpiera się możliwością uszkodzenia sprzętu.
 
Jako wieloletni serwisant GSM jestem świadom tego iż takie uwalenie sprzętu przez downgrade jest rzadko spotykane a sam fakt informowania nas przez producenta o ryzyku jest raczej skierowany w strach przed używaniem dziurawego oprogramowania a niżeli uwalenie.
 
Nowe softy wychodzą nie tylko z powodu udogodnień ale jak wiadomo w celu poprawy bezpieczeństwa i stabilności oprogramowania.
 
 
 
1. Pobieramy oprogramowanie do naszego servera (ważne żeby nie było niższe od wersji którą będziemy wpisywać do pliku VERSION)
2. Pobieramy program putty
3. Upewniamy się że w panelu sterowania umożliwiamy komunikacje z serwerem via SSH
4. Restart serwera
5. Po restarcie podłączamy się do serwera przy pomocy PUTTY (konieczne podanie adresu IP serwera (dane logowania to login : root hasło : nasze_tajne_hasło)
6. Wpisujemy w terminalu vi /etc.defaults/VERSION i klikamy ENTER
7. Przechodzimy do trybu edycji wciskając klawisz "i"
 
Plik po podmianie wygląda tak:
 
majorversion="4"
minorversion="2"
buildphase="0"
buildnumber="3202"
builddate="2013/03/01"
 
Podmiana do trudnych nie należy ...
 
Teraz po zmianie zawartości pliku VERSION wciskamy klawisz Esc w celu zakończenia trybu edycji a następnie wciskamy Shift + : (shift + dwukropek) w celu wejścia w tryb poleceń.
Gwoli ścisłości wciskamy "w" a następnie "q" i potwierdzamy ENTER (w - write q- quite) Czyli zapisać i wyjść.
 
WAŻNE ! Nie restartować serwera po tej operacji.
 
8. Można się teraz zalogować do serwera i  w panelu sterowania sprawdzić czy wersja naszego DSM zminiła się na taką jaką wpisaliśmy do pliku VERSION
9. Jeżeli efekt został osiągnięty można przez :
-Panel sterowania 
-Aktualizacja oprogramowania DSM
 
 
Wskazać plik *.pat wyższy od tej która została w pliku VERSION zmieniona ale jednocześnie niższy niż obecnie posiadany.
 
10. THE END ;)
 
Dane nie poleciały :)
 
Dodam że testowałem tutka na DS112 (Beta 4.3 >>>>> 4.2)
 
Pozdrawiam lud3ik

    Dodaj reakcję lub odpowiedz w tym temacie, aby zobaczyć ukrytą zawartość.

  • Lubię to 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
house    1378
house

sprawdzone 4.3 na 4.2 :) paczki zostały z bety i działają :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
house    1378
house

Sztuczka nie działa przy powrocie z DSM 5.1 beta do 5.0, pomimo zmian w pliku nadal gdzieś pamięta instalowany build :

openit_1412699092__2014-10-07_182418.png

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • gabrychu
      Przez gabrychu
      Witam
      Czy tylko ja zauważyłem aktualizację forum
      @house czy możesz napisać czy coś się zmieniło po aktualizacji -  szybkość, stabilność, może wzrosły koszty utrzymania
      Lubię takie techniczne informację a od informacji na temat przenosin na nowy hosting minęło już sporo czasu. Może jakaś garść "statystyk"
    • limak
      Przez limak
      Posiadając urządzenia, którym powierzamy nasze cenne dane powinniśmy również zadbać o ich „kondycję” oraz bezpieczeństwo. Na szczęście nie musi się to wiązać z codziennym ślęczeniem nad logami  System DSM umożliwia przesyłanie wielu różnych powiadomień za pomocą poczty e-mail, SMS-em czy wykorzystując usługę „push”. Ze względu na moje ograniczenia, w tym poradniku opiszę konfigurację powiadomień e-mail oraz „push”.
      W celu ich ustawienia należy przejść do panelu sterowania:

      Następnie wybieramy „Powiadomienia”:

      Otworzy nam się panel sterowania z ustawieniami Powiadomień. Jako, że dla powiadomień e-mail należy powiązać swoje konto pocztowe z usługą Synology, proponuję założyć osobnego maila specjalnie do tego celu.
      Zaznaczamy opcję „Włącz powiadomienia e-mail” i konfigurujemy usługę:

      W polu „Adres e-mail odbiorcy” możemy wprowadzić maksymalnie dwa adresy e-mail (oddzielone średnikiem), na które będą przesyłane powiadomienia. Następnie wybieramy dostawcę usług mailowych: Gmail, Yahoo!, Outlook, QQ bądź niestandardowy serwer SMTP.
      W tym przypadku konfigurację oprę o Gmail, natomiast w przypadku pozostałych trzech wpisujemy adres e-mail oraz hasło do naszej skrzynki pocztowej (najlepiej dedykowanej).
      Klikamy więc „Zaloguj w usłudze Gmail”. Pojawi się okno logowania, gdzie wprowadzamy dane logowania do konta pocztowego.  Gdy pojawi się okno z pytaniem odnośnie zezwolenia usłudze Synology na dostęp do konta Gmail, klikamy zezwól:

      Finalnie powinien pojawić się komunikat z informacją „Synology SMTP Notifications przekieruje ważne informacje do….” oraz, że usługa ta została pomyślnie uwierzytelniona.  Na końcu możemy wysłać testowego maila w celu weryfikacji poprawności konfiguracji.
      Aby skonfigurować niestandardowy serwer SMTP należy uzupełnić następujące pola:

      W polu „Serwer SMTP” należy wpisać nazwę bądź adres IP serwera SMTP Jeżeli port jest inny niż domyślny, w polu „Port SMTP” trzeba go zmienić W przypadku wymaganego uwierzytelnienia zaznaczamy tę opcję i wprowadzamy Nazwę użytkownika oraz hasło do konta na serwerze e-mail Zaznaczamy opcję „Wymagaj bezpieczne połączenie (SSL/TLS)” o ile serwer ma skonfigurowaną opcję szyfrowania Można dostosować nazwę nadawcy wyświetlaną w wiadomościach e-mail. Wystarczy uzupełnić pole „Imię i nazwisko nadawcy” Tak samo jest w przypadku adresu e-mail nadawcy. Jeżeli pole te pozostanie puste, będzie użyty pierwszy adres e-mail z pola odbiorcy. Udało nam się pomyślnie skonfigurować powiadomienia e-mail, teraz czas na „push”. Ale co to tak właściwie znaczy? Są to tzw. notyfikacje, czyli powiadomienia wyświetlane zazwyczaj w postaci „chmurki” – okienka w przeglądarce, specjalnej aplikacji desktopowej bądź w telefonie.
      DSM umożliwia integrację usługi „push” z przeglądarką Google Chrome (powyżej 35 wersji) i Safari (OS X v 10.9 i nowszych) oraz integrację z aplikacją mobilną Synology DS finder. Należy jednak sprawdzić czy urządzenie Synology NAS ma dostęp do Internetu z wykorzystaniem portu 8089.
      W celu włączenia powiadomień dla Google Chrome należy zaznaczyć  „Włącz wysyłanie powiadomień na urządzenia mobilne”, a następnie kliknij Zastosuj:

      Teraz możliwe jest wybranie opcji „Włącz powiadomienia przeglądarki”. Pojawi się okienko pytające o instalację Synology Browser Notification – klikamy „Zainstaluj teraz”:

      Teraz przeglądarka Chrome zapyta o zezwolenie instalacji tego rozszerzenia – wybieramy „Dodaj rozszerzenie”:

      W prawym górnym rogu pojawi się ikonka rozszerzenia:

      A tak wygląda powiadomienie testowe:

      Po kliknięciu na okienko powiadomienia, zostaniemy przeniesieni do pełnych informacji zdarzenia.
      Wspominałem wcześniej również o integracji powiadomień z aplikacją DS Finder. Żeby to wykonać, po uruchomieniu tej aplikacji trzeba dodać urządzenie Synology do listy ulubionych w celu sparowania urządzenia mobilnego z Synology NAS.
      Skoro już mamy poprawnie skonfigurowaną usługę powiadomień e-mail oraz push, czas na wybranie zakresu przesyłanych informacji. Poniżej przedstawiam zrzut ekranu z wszystkimi powiadomieniami:

      Jak widać możemy wybrać, jakie powiadomienia mają przychodzić w formie e-mail, SMS bądź „push”. Widok ten uporządkujemy za pomocą rozwijalnej listy w prawym górnym rogu:

      Powiadomienia można wyświetlić m.in. wg priorytetu. Oznaczone jako „krytyczne” są to informacje bardzo ważne, informujące o zdarzeniach mogących mieć wpływ na działanie urządzenia takie jak anomalia w systemie, zagrożenie bezpieczeństwa, nieaktualny system itd. Informacje te należy traktować priorytetowo. Kolejnym statusem „Informacyjne” obarczone są powiadomienia, które nie wymagają bezpośrednich działań a jedynie informują o zmianie statusu. Sugeruję, aby pierwsze z nich czyli „krytyczne” były przesyłane w formie notyfikacji w przeglądarce bądź urządzeniu mobilnym a informacje na maila – dla zachowania porządku 
      Oprócz tego listę można  pogrupować wg kategorii:
      System – informacje dotyczące błędów/zmian w systemie wewnętrzna pamięć – tyczy się to zdarzeń związanych z pamięcią wewnętrzną kopia zapasowa i przywracanie – również ważna kategoria zawierająca zdarzenia związane z zadaniami tworzenia bądź przywracania kopii zapasowej zasilanie – zdarzenia związane z zasilaniem CMS – informacje o połączeniach/rozłączeniach z hostem CMS (nieprzydatne w przypadku braku postawionego systemu zarządzania treścią) zewnętrzna pamięć –  – tyczy się to zdarzeń związanych z pamięcią zewnętrzną Ostatnią rzeczą, którą należy pamiętać zmienić (jeżeli wcześniej tego nie ustawialiśmy) to Opcje regionalne, żeby powiadomienia były w naszym ojczystym języku:

      Treść powiadomień możemy dostosować do własnych potrzeb. Wystarczy zaznaczyć temat powiadomienia a następnie kliknąć „Edytuj wiadomość”:

      Treść powiadomień zawiera zmienne zaczynające i kończące się znakiem procentu - %. Zmienne te są skonfigurowane w systemie i w treści wiadomości będą zastąpione odpowiednimi wartościami/informacjami. Jeżeli po modyfikacji wiadomości chcemy przywrócić domyślną treść powiadomienia wystarczy kliknąć „Przywróć domyślne”.
      Jak sami widzicie, warto przysiąść nad konfiguracją powiadomień gdyż zostaniemy natychmiast powiadomieni przez nasze urządzenie Synology NAS nie tylko o nagłych przypadkach ale i innych statusach urządzenia.
    • neon
      Przez neon
      czy to jest niezbędne: 
      R7000 Firmware
      Note: Please remember to do factory default after firmware upgrade. Enter "Backup Settings" in the web GUI and click "Erase" button of "Revert to factory default settings".
      To Install
      Note: Do not upgrade the firmware using a wireless connection. Please perform firmware upgrade with "wired" or Ethernet connection only.
      ???
  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

Openitforum

Forum poświęcone przesyłaniu i przechowywaniu danych w małej sieci. Prezentujemy testy urządzeń oraz pomagamy w ich obsłudze i konfiguracji.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji zawiera nasza Polityka prywatności