Jump to content
glorifyday

DS 713+ - automatyczna aktualizacja DSM 6.0-7321 Update 3 i... zonk

Rate this topic

Recommended Posts

glorifyday

Witam ;-).

Dzisiaj w nocy system wyprodukowal taka notyfikacje:

DSM updates will be installed on S713 before the scheduled shutdown

 

Z rana, jak ide do roboty, urzadzenie sie automatycznie wylacza, wiec w logach tuz przed wylaczeniem mam takie wpisy:

Start install [DSM 6.0-7321 Update 3] automatically.

System successfully stopped [Windows file service].

System successfully stopped [NFS service].

Update was complete.

Update was complete.

 

Problem jest taki, ze wieczorem wracam z roboty, a 'Synek' wciaz sie uparcie probuje wylaczyc bez widocznego sukcesu - mruga swiatelkami jak glupi i ani wte ani wewte.

Nie ma dostepu przez siec (ani przez interfejs ani przez ssh), guzik 'Power' nieskuteczny, 'reset' (ale nacisniety krotko, bo nie chcialem od razu rozpoczynac restore) tez bez skutku...

 

Odpialem LAN. Nie widac roznicy.

W koncu odpialem zasilanie. No coz... tu juz roznica byla ;-).

 

Po podpieciu pradu urzadzenie wstalo normalnie, wydaje sie dzialac poprawnie.

 

Pytanie brzmi: co z tym fantem dalej?

1. jak sie upewnic, ze mam dobrze zainstalowany DSM?

2. Jak wymusic fsck na dyskach (ponoc juz jest w DSM, ale wciaz nie wiem, jak sie go wymusza)?

3. Jakies inne pomysly?

 

 

Edited by glorifyday

Share this post


Link to post
Share on other sites
house
18 godzin temu, glorifyday napisał:

jak sie upewnic, ze mam dobrze zainstalowany DSM?

nie upewnisz się poza sprawdzeniem czy wszystko działa i konkretnej wersji systemu w panelu sterowania. Zauważyłem u siebie ostatnio różnicę wracajać na ext4 - dsm nie posiadał opcji rozwijanego menu głównego poza pełnoekranowym (system aktualizowany od kilku miesięcy). Po resecie dsm i dysków i instalacji systemu na czysto dopiero ta opcja pojawiła się. Różnicę wychwyciłem na służbowym DS1815+ i specjalnie sprawdziłem na domowym DS415+

18 godzin temu, glorifyday napisał:

Jak wymusic fsck na dyskach (ponoc juz jest w DSM, ale wciaz nie wiem, jak sie go wymusza)?

clue programu to odmontowanie wolumenu które uniemożliwia smb, ale podobno to daje radę :

You do not have the required permissions to display the content of the code field.

jeśli wstąpi błąd to :

You do not have the required permissions to display the content of the code field.
18 godzin temu, glorifyday napisał:

Jakies inne pomysly?

aktualizacja wymusza restart a u Ciebie dodatkowo był task do zamknięcia systemu. Trudno powiedzieć co było przyczyną, ale coś ewidentnie zawisło. "Niezdrowy" restart (power off) raz na jakiś czas wielkich szkód nie wyrządzi. Obserwuj jak system zachowa się w późniejszym okresie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
glorifyday

 

5 hours ago, house said:

u Ciebie dodatkowo był task do zamknięcia systemu.

Generalnie z komunikatow wynika, ze automatyczna aktalizacja korzysta z zaplanowanych zamkniec systemu i aktualizuje system przed zamknieciem. Bo pobieranie jest ustawione na pierwsza w nocy, wiec to nie jest tak, ze zabraklo czasu na aktualizacje. DSM pobral aktualizacje, wygenerowal notyfikacje o tym i o tym, ze przy nastepnym zamknieciu systemu zostanie ona zainstalowana. Wyglada na to, ze producent ten proces przewidzial, co zreszta potwierdzone jest przez szereg aktualizacji dotychczasowych. Dzialalo to bez pudla i jak dostawalem maila od Synology, ze jest aktualizacja, to zazwyczaj sprawdzaem i okazywalo sie, ze juz ja mam zainstalowana.

Juz widze natomiast, jaki "ficzer" wniosl nowy update, przynajmniej u mnie.

Wyglada na to, ze automatyczny shutdown przestal po prostu po tej aktualizacji dzialac. O ile NAS sie zamyka, kiedy wybiore polecenie z WEB UI, o tyle dzisiaj z rana mialem przy automatycznym zamknieciu powtorke z rozrywki i dramatyczne mruganie diodami bez skutku, a przy tym brak kontaktu z NASem. I znow pomoglo dopiero wyjecie wtyczki.

Nie omieszkalem tego zglosic, zobaczymy, co odpowiedza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
glorifyday

Nie bardzo rozumiem dlaczego, ale wyglada, ze oprocz 'scheduled shutdown' przestal tez dzialac shutdown przez androidowa aplikacje DS Finder.

Natomiast przez desktopowy interfejs WWW na razie nie mialem problemow z wylaczeniem urzadzenia.

Edited by glorifyday

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

sprawdzę jak to jest po czystej instalacji na moim DS

Share this post


Link to post
Share on other sites
glorifyday

Jakies wiesci?

Mnie Synology nie odpowiedzialo, natomiast dzisiaj dostalem wiadomosc o nowej aktualizacji. No chyba zaryzykuje... moze gorzej nie bedzie.

  • Like it 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Idanit
11 minut temu, glorifyday napisał:

No chyba zaryzykuje... moze gorzej nie bedzie.

tak trzymać... najważniejsze aby szklanka zawsze była w połowie pełna a nie pusta. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
house
Jakies wiesci?

Wszystko działa tak jak powinno :/

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
glorifyday
17 minutes ago, house said:

Raz, ze masz reinstalowane na czysto, dwa, ze masz inny model, wiec troche roznic jest.

Ja sie wciaz nie potrafie zmobilizowac do reinstalacji. Nie wiem, jak dlugo mi zejdzie z przywracaniem specyficznych ustawien, troche ich mam, a robilem je na spontane, bez notatek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

a trzy, że DSM zaktualizowany do najnowszej wersji. Też miałem trochę skryptów i ustawień a pełna migracja zajęła mi ok 3 dni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
glorifyday

Niestety tez mam najnowsza, mail przyszedl pozniej, niz aktualizacja ;-).

Zatem "se jeszcze poczekam" ;-).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • gabrychu
      By gabrychu
      Mam problem z konfiguracją MR2200ac, próbuje już trzeci raz i za każdym razem mam informację "Nie można nawiązać połączenia".
      W logach - Wi-Fi point [salon] failed to join mesh network.
       
      Oba sprzęty stoją koło siebie. Na RT2600ac włączona tylko sieć 5GHz, włączony poziom zabezpieczeń WPA2-Personal, filtr adresów MAC wyłączony.
      Telefony bez problemu łączą się z siecią.
       

    • Stefano007
      By Stefano007
      Witam,
      mam kartę sieciową ASUS USB-AC51 i wszystko działało poprawnie, ale nagle coś się zepsuło. Nie mogę podłączyć się do sieci domowej. Inne urządzenia, telefony, tablet, laptopy mogą się podłączyć, ale mój komputer stacjonarny nie. Mogę połączyć się z innymi sieciami np. z hotspotu z telefonu, ale nie z tą jedną moją domową. Co dziwne jak podepnę ją do laptopa to mogę się połączyć z siecią bez problemu. Przeinstalowałem sterowniki, ale nic nie pomogło.
      Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję
    • waldi1888
      By waldi1888
      Mam problem ze zrobieniem backupu za pomocą Active Backup for Business. Chodzi o to, że w firmie mamy Synology DS1618+ i 15 komputerów. Na 10 komputerach normalnie można utworzyć zadanie backupu a na 5 po przejściu wszystkich opcji "Kreatora tworzenia kopii zapasowej agenta" wyskakuje na końcu komunikat  "ten folder współdzielony zawiera dane, których nie można skopiować. Wybierz inny folder". Takie coś dzieje się wtedy gdy wybieram robienie backupu na 2 dysku w Synology. Kiedy ustawię aby backup zapisywał się 1 dysku głównym to nie wyskakuje komunikat i robi harmonogram backupu.


openitforum.pl

Forum poświęcone przesyłaniu i przechowywaniu danych w małej sieci. Prezentujemy testy urządzeń oraz pomagamy w ich obsłudze i konfiguracji.
×
×
  • Create New...

Important Information

We use cookies for purposes related to advertising, social media and statistics. By continuing to browse this site, you agree to our use of cookies. All information required in this matter includes: Privacy Policy, Guidelines and Terms of Use.