Skocz do zawartości
glorifyday

DS 713+ - automatyczna aktualizacja DSM 6.0-7321 Update 3 i... zonk

Oceń temat:

Rekomendowane odpowiedzi

glorifyday

Witam ;-).

Dzisiaj w nocy system wyprodukowal taka notyfikacje:

DSM updates will be installed on S713 before the scheduled shutdown

 

Z rana, jak ide do roboty, urzadzenie sie automatycznie wylacza, wiec w logach tuz przed wylaczeniem mam takie wpisy:

Start install [DSM 6.0-7321 Update 3] automatically.

System successfully stopped [Windows file service].

System successfully stopped [NFS service].

Update was complete.

Update was complete.

 

Problem jest taki, ze wieczorem wracam z roboty, a 'Synek' wciaz sie uparcie probuje wylaczyc bez widocznego sukcesu - mruga swiatelkami jak glupi i ani wte ani wewte.

Nie ma dostepu przez siec (ani przez interfejs ani przez ssh), guzik 'Power' nieskuteczny, 'reset' (ale nacisniety krotko, bo nie chcialem od razu rozpoczynac restore) tez bez skutku...

 

Odpialem LAN. Nie widac roznicy.

W koncu odpialem zasilanie. No coz... tu juz roznica byla ;-).

 

Po podpieciu pradu urzadzenie wstalo normalnie, wydaje sie dzialac poprawnie.

 

Pytanie brzmi: co z tym fantem dalej?

1. jak sie upewnic, ze mam dobrze zainstalowany DSM?

2. Jak wymusic fsck na dyskach (ponoc juz jest w DSM, ale wciaz nie wiem, jak sie go wymusza)?

3. Jakies inne pomysly?

 

 

Edytowane przez glorifyday

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house
18 godzin temu, glorifyday napisał:

jak sie upewnic, ze mam dobrze zainstalowany DSM?

nie upewnisz się poza sprawdzeniem czy wszystko działa i konkretnej wersji systemu w panelu sterowania. Zauważyłem u siebie ostatnio różnicę wracajać na ext4 - dsm nie posiadał opcji rozwijanego menu głównego poza pełnoekranowym (system aktualizowany od kilku miesięcy). Po resecie dsm i dysków i instalacji systemu na czysto dopiero ta opcja pojawiła się. Różnicę wychwyciłem na służbowym DS1815+ i specjalnie sprawdziłem na domowym DS415+

18 godzin temu, glorifyday napisał:

Jak wymusic fsck na dyskach (ponoc juz jest w DSM, ale wciaz nie wiem, jak sie go wymusza)?

clue programu to odmontowanie wolumenu które uniemożliwia smb, ale podobno to daje radę :

syno_poweroff_task -d
vgchange -ay
fsck.ext4 -pvf -C 0 /dev/vg1000/lv

jeśli wstąpi błąd to :

fsck.ext4 -yvf -C 0 /dev/vg1000/lv
18 godzin temu, glorifyday napisał:

Jakies inne pomysly?

aktualizacja wymusza restart a u Ciebie dodatkowo był task do zamknięcia systemu. Trudno powiedzieć co było przyczyną, ale coś ewidentnie zawisło. "Niezdrowy" restart (power off) raz na jakiś czas wielkich szkód nie wyrządzi. Obserwuj jak system zachowa się w późniejszym okresie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
glorifyday

 

5 hours ago, house said:

u Ciebie dodatkowo był task do zamknięcia systemu.

Generalnie z komunikatow wynika, ze automatyczna aktalizacja korzysta z zaplanowanych zamkniec systemu i aktualizuje system przed zamknieciem. Bo pobieranie jest ustawione na pierwsza w nocy, wiec to nie jest tak, ze zabraklo czasu na aktualizacje. DSM pobral aktualizacje, wygenerowal notyfikacje o tym i o tym, ze przy nastepnym zamknieciu systemu zostanie ona zainstalowana. Wyglada na to, ze producent ten proces przewidzial, co zreszta potwierdzone jest przez szereg aktualizacji dotychczasowych. Dzialalo to bez pudla i jak dostawalem maila od Synology, ze jest aktualizacja, to zazwyczaj sprawdzaem i okazywalo sie, ze juz ja mam zainstalowana.

Juz widze natomiast, jaki "ficzer" wniosl nowy update, przynajmniej u mnie.

Wyglada na to, ze automatyczny shutdown przestal po prostu po tej aktualizacji dzialac. O ile NAS sie zamyka, kiedy wybiore polecenie z WEB UI, o tyle dzisiaj z rana mialem przy automatycznym zamknieciu powtorke z rozrywki i dramatyczne mruganie diodami bez skutku, a przy tym brak kontaktu z NASem. I znow pomoglo dopiero wyjecie wtyczki.

Nie omieszkalem tego zglosic, zobaczymy, co odpowiedza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
glorifyday

Nie bardzo rozumiem dlaczego, ale wyglada, ze oprocz 'scheduled shutdown' przestal tez dzialac shutdown przez androidowa aplikacje DS Finder.

Natomiast przez desktopowy interfejs WWW na razie nie mialem problemow z wylaczeniem urzadzenia.

Edytowane przez glorifyday

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house

sprawdzę jak to jest po czystej instalacji na moim DS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
glorifyday

Jakies wiesci?

Mnie Synology nie odpowiedzialo, natomiast dzisiaj dostalem wiadomosc o nowej aktualizacji. No chyba zaryzykuje... moze gorzej nie bedzie.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Idanit
11 minut temu, glorifyday napisał:

No chyba zaryzykuje... moze gorzej nie bedzie.

tak trzymać... najważniejsze aby szklanka zawsze była w połowie pełna a nie pusta. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house
Jakies wiesci?

Wszystko działa tak jak powinno :/

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
glorifyday
17 minutes ago, house said:

Wszystko działa tak jak powinno :/

Raz, ze masz reinstalowane na czysto, dwa, ze masz inny model, wiec troche roznic jest.

Ja sie wciaz nie potrafie zmobilizowac do reinstalacji. Nie wiem, jak dlugo mi zejdzie z przywracaniem specyficznych ustawien, troche ich mam, a robilem je na spontane, bez notatek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house

a trzy, że DSM zaktualizowany do najnowszej wersji. Też miałem trochę skryptów i ustawień a pełna migracja zajęła mi ok 3 dni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
glorifyday

Niestety tez mam najnowsza, mail przyszedl pozniej, niz aktualizacja ;-).

Zatem "se jeszcze poczekam" ;-).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Maciek90
      Przez Maciek90
      Mam problem z tym routerem a mianowicie z aplikacją download master. Po podpięciu dysku pod usb klikam "zainstaluj" w zakładce aplikacja usb. Wszystko przebiega pomyślnie, aplikacja się instaluje i na końcu wyświetla komunikat "uruchom download master". Po kliknięciu odsyła mnie ponownie do strony logowania, co jak wczytałem w instrukcji jest rzeczą normalną. Niestety tutaj pojawia się problem, ponieważ nie mogę się zalogować bo wyskakuje komunikat o błędnym haśle lub nazwie użytkownika. Dane logowania wpisuję oczywiście dobre, bo powinny być takie same jak do całego panelu routera. Dodam jeszcze, że robiłem reset do fabrycznych i sprawdzałem inne nośniki i sytuacja się powtarza. Ktoś coś na to poradzi?
    • nonamed
      Przez nonamed
      Witajcie, proszę o pomoc. Mam problem z połączeniem się z NAS mając zestawione połączenie VPN z serwerem Synology.
      1.  Na telefonie komórkowym mam aktywne połączenie VPN L2TP do mojego serwera Synology (xxxx.synology.me) (telefon iphone w sieci orange),
      2.  Będąc w sieci LTE nawiązuję z powodzeniem połączenie VPN na moim telefonie,
      3. Z komórki próbuję się dostać do serwera NAS korzystając z aplikacji FileExplorer lub FileBrowserGO <- aplikacja umożliwiająca przeglądanie plików w folderach sieciowych etc.
      4. Niestety próba połączenia z serwerem jest nieudana (timeout) - w aplikacji jest ustawiony port 445 (próbowałem innych ale bez efektów):

      Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto, aby wyświetlić ukryty link. Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto, aby wyświetlić ukryty link.
      Trochę rozkładam ręce bo nie wiem co może być nie tak. Korzystałem z Kreatora konfiguracji portów EZ-Internet gdzie zaznaczyłem wszystkie usługi, ale to nic nie daje:
      Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto, aby wyświetlić ukryty link.
      Mój serwer NAS Synology w ustawieniach routera ma zarezerwowany adres ip 192.168.0.105 . Porty są przekierowane dla tego adresu... Mój router to ASUS RT-AC58U . W konfiguracji routera tak wyglądają moje przekierowania portów:
      Destination     Proto. Port range  Redirect to     Local port ALL             TCP    5000        192.168.0.105   5000       ALL             TCP    5001        192.168.0.105   5001       ALL             TCP    80          192.168.0.105   80         ALL             TCP    443         192.168.0.105   443       ALL             UDP    500         192.168.0.105   500       ALL             UDP    1701        192.168.0.105   1701       ALL             UDP    4500        192.168.0.105   4500       ALL             UDP    137         192.168.0.105   137       ALL             UDP    138         192.168.0.105   138       ALL             TCP    134         192.168.0.105   134       ALL             UDP    134         192.168.0.105   134       ALL             TCP    445         192.168.0.105   445       ALL             UDP    445         192.168.0.105   445       ALL             TCP    16881       192.168.0.105   16881     ALL             UDP    16881       192.168.0.105   16881     ALL             TCP    3261        192.168.0.105   3261       ALL             TCP    60342       192.168.0.105   873       ALL             TCP    3263        192.168.0.105   3263       ALL             TCP    3240        192.168.0.105   3240       ALL             TCP    3241        192.168.0.105   3241       ALL             TCP    3242        192.168.0.105   3242       ALL             TCP    3243        192.168.0.105   3243       ALL             TCP    3244        192.168.0.105   3244       ALL             TCP    3245        192.168.0.105   3245       ALL             TCP    3246        192.168.0.105   3246       ALL             TCP    3247        192.168.0.105   3247       ALL             TCP    3248        192.168.0.105   3248       ALL             TCP    3249        192.168.0.105   3249       ALL             TCP    3250        192.168.0.105   3250       ALL             TCP    3251        192.168.0.105   3251       ALL             TCP    3252        192.168.0.105   3252       ALL             TCP    3253        192.168.0.105   3253       ALL             TCP    3254        192.168.0.105   3254       ALL             TCP    3255        192.168.0.105   3255       ALL             TCP    3256        192.168.0.105   3256       ALL             TCP    3257        192.168.0.105   3257       ALL             TCP    3258        192.168.0.105   3258       ALL             TCP    3259        192.168.0.105   3259       ALL             UDP    60343       192.168.0.105   123       ALL             TCP    60344       192.168.0.105   5000       ALL             TCP    60345       192.168.0.105   5001       ALL             TCP    60346       192.168.0.105   80         ALL             TCP    60347       192.168.0.105   443       ALL             TCP    55001       192.168.0.105   55001     ALL             TCP    55002       192.168.0.105   55002     ALL             TCP    6690        192.168.0.105   6690       ALL             TCP    6881        192.168.0.105   6881       ALL             UDP    6881        192.168.0.105   6881       ALL             TCP    4662        192.168.0.105   4662       ALL             UDP    4672        192.168.0.105   4672       ALL             TCP    9025        192.168.0.105   9025       ALL             TCP    9026        192.168.0.105   9026       ALL             TCP    9027        192.168.0.105   9027       ALL             TCP    9028        192.168.0.105   9028       ALL             TCP    9029        192.168.0.105   9029       ALL             TCP    9030        192.168.0.105   9030       ALL             TCP    9031        192.168.0.105   9031       ALL             TCP    9032        192.168.0.105   9032       ALL             TCP    9033        192.168.0.105   9033       ALL             TCP    9034        192.168.0.105   9034       ALL             TCP    9035        192.168.0.105   9035       ALL             TCP    9036        192.168.0.105   9036       ALL             TCP    9037        192.168.0.105   9037       ALL             TCP    9038        192.168.0.105   9038       ALL             TCP    9039        192.168.0.105   9039       ALL             TCP    9040        192.168.0.105   9040       ALL             TCP    1723        192.168.0.105   1723       ALL             UDP    1194        192.168.0.105   1194       ALL             UDP    60348       192.168.0.105   1701       ALL             UDP    60349       192.168.0.105   500       ALL             UDP    60350       192.168.0.105   4500       ALL             TCP    60351       192.168.0.105   21         ALL             TCP    60352       192.168.0.105   548       ALL             TCP    60353       192.168.0.105   137       ALL             TCP    60354       192.168.0.105   138       ALL             TCP    60355       192.168.0.105   139       ALL             TCP    60356       192.168.0.105   445       ALL             UDP    60357       192.168.0.105   137       ALL             UDP    60358       192.168.0.105   138       ALL             UDP    60359       192.168.0.105   139       ALL             UDP    60360       192.168.0.105   445       ALL             TCP    60361       192.168.0.105   111       ALL             TCP    60362       192.168.0.105   892       ALL             TCP    2049        192.168.0.105   2049       ALL             UDP    60363       192.168.0.105   111       ALL             UDP    60364       192.168.0.105   892       ALL             UDP    2049        192.168.0.105   2049       ALL             TCP    60365       192.168.0.105   22         ALL             TCP    60366       192.168.0.105   23         Wykonałem również test przekirerowania portów w DSM i wygląda że wszystko powinno być ok...:

      Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto, aby wyświetlić ukryty link.  
      Jakieś pomysły o co chodzi? Będę wdzięczny za pomoc i sugestie.
       
    • Hictis1935
      Przez Hictis1935
      Witam,
      posiadam router ASUS RT-AC68U, firmware Merlin 380.68_4 i światłowód 600 Mbit/s.
      Przy podłączeniu kabla WAN bezpośrednio do karty sieciowej uzyskuję gwarantowaną prędkość.
      W momencie poprowadzenie sieci przez router, maksymalne osiągi oscylują w granicach 500 Mbit/s.
      CPU Core 1 osiąga 100%, Core 2 jest prawie nie używany.
      QoS, Bandwitch Monitor, Air Control i inne dodatki są off.  W zakładce info WAN i Lan 1 Gbps.
      Próbowałem różne ustawienia w zakłade Switch Control (Enable Jumbo Frame, Spanning-Tree Protocol, NAT Acceleration ON/OFF) ale to nic nie pomaga.
       
      Udało mi się znaleźć informacje, że niektórzy na tym routerze wyciągają prędkości > 900 Mbit/s.
      Proszę  pomoc, lub sugestie co jeszcze mógł bym sprawdzić aby w pełni wykorzystać możliwości ISP.

openitforum.pl

Forum poświęcone przesyłaniu i przechowywaniu danych w małej sieci. Prezentujemy testy urządzeń oraz pomagamy w ich obsłudze i konfiguracji.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej wyjaśni nasza Polityka prywatności.