Jump to content
Sign in to follow this  
Vini

ASUS EA-AC87 problem

Rate this topic

Recommended Posts

Vini

Zamontowałem na magazynie 2 szt ASUS EA-AC87 urządzenia pracują w trybie access point i są bezpośrednio wpięte do routera ASUS RT-N66U, po ok godzinie pracy następuje paraliż całej sieci w firmie, diody we wszytskich 6 switchach migają kilka razy na sekundę i nie można nic zrobić, jest nawet problem z dostaniem się na serwer lokalny, po wyłączeniu accesów problem automatycznie ustępuje.

Przy jednym urządzeniu następuje duże spowolnienie sieci, przy dwóch nie można już nic zrobić, przecież teoretycznie te urządzenia nie powinny generować takiego ruchu ?

Brak mi już pomysłów i szczerze zaczynam mieć dość tych urządzeń, (docelowo miały być 4 szt)

Czy ktoś może mi pomóc ?

Pozdrawiam

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

a źródłem problemu nie jest czasem router ? Na jakim FW pracuje ?  AP to urządzenie jak każde inne, sam z siebie nie generuje ruchu tylko udostępnia otrzymany link bezprzewodowo. Jak ustawiłeś dhcp na tym AP - z routera czy każdy z nich osobno przydziela adresy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vini

Dokładnie w ten sam sposób myśle o AP, jednak problem wystepuje, a w momencie wylaczenia tych urzadzen, wszystko zaczyna działać normalnie

Urządzenia pracują na najnowszym oprogramowaniu, maja wpisane na stałe adresy IP (nawet wywalilem im brame jednak nic to nie dało) ale faktycznie, kazde z tych urzadzen chyba ma ustwione dhcp dla klientow, wiec moze to byc problemem, na chwile obecną nie moge sie nawet podlaczyc pulpitem zdalnym do serwera, po poludniu musze tam podjechac i wylacze im dhcp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vini

Ustawilem accesom DHCP , brak mi juz pomyslow, dzisiaj to samo, na routerze mam takie logi
 

Sorry, only registered users can display code field :(

dzieje sie to tylko przy podlaczonych dwoch accesach ASUS EA-AC87, całkowity paraliz sieci

Share this post


Link to post
Share on other sites
house

Takie logi pojawiają się czasami w momencie kiedy do sieci wpięty jest laptop jednocześnie podłączony do WiFi i kablem do routera. Problemu upatrywałbym w samym routerze, nie w konfiguracji AP. Problem znany w routerach Asusa związany z VLAN loop. Na początek wgraj najnowsze OFW do routera :

Sorry, only registered users can display links :(

i do AP:

Sorry, only registered users can display links :(

o ile nie zrobiłeś tego wcześniej. Ustaw na każdym AP różne nazwy sieci (SSID) i zobacz jak sytuacja się wyklaruje. Jeśli to nie pomoże, przywróć router do ustawień fabrycznych i ustaw ponownie konfigurację od początku. Rozwiązaniem może być również instalacja na routerze alternatywnego FW - Tomato, np:

Sorry, only registered users can display links :(

Myślę, że tutaj takich problemów nie będzie. Tomato na RT-N66U działa bardzo dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • Marcin NAS
      By Marcin NAS
      Witajcie.
       
      Mam taki problem.
      Od jakiegoś czasu mam serwer jak w temacie. Serwer jest podłączony do routera za pomocą kabla. Z serwerem pracują dwa komputery - internet poprzez wifi ze wspomnianego routera, i gdy jestem w biurze, korzystam bez problemów, wszystko się synchronizuje. Natomiast wyjeżdżając gdzieś i zabierając laptopa, korzystam z hotspota z telefonu i już nie mogę się połączyć z serwerem, nie mogę się zalogować, wpisuję nazwy użytkownika, a nawet jako admin pokazuje mi, że nie ma takiego. Gdy włączam Qfinderpro widzi serwer ale nie mogę się zalogować i połączyć. Klikając w qfinderpro w konfigurację nie mogę się zalogować jako użytkownik. Albo klikając widoczny serwer w qfinderpro, przenosi mnie do przeglądarki, gdzie w adresie jest IP i wyskakuje, że nie można wyświetlić. W myqnapcloud też nie działa, wyskakuje troubleshoot i nie jest zarejestrowany.
      Informatyk, który mi to konfigurował jest akurat w szpitalu i nie na miejscu będzie mu przeszkadzać.
      Proszę o pomoc
       
      PS. Jeżeli temat już był to przepraszam ale dla mnie serwer i informatyka to czarna magia.
       
      Pozdrawiam
    • dyskol
      By dyskol
      Cześć
      Próbuje zestawić tunel między dwoma mieszkaniami. Serwer openvpn na routerze tp-link, klient na routerze asus. Tp-link wygenerował mi gotowy plik openvpn_config.ovpn, serwer został włączony na tym routerze (w trybie tun) . Następnie w routerze asus w zakładce vpn/klient openvpn dodałem nowy profil, wykorzystując plik openvpn_config.ovpn, następnie aktywowałem i przy statusie połączenia jest komunikat: konflikt dotyczący ip / routingu.
      Co zrobiłem nie tak?
       
    • szuwar1978
      By szuwar1978
      Witajcie. Zakupiłem asusa w piątek ustawiłem a dziś po 2 dniach patrze i po wifi nie osiąga mi nawet połowy prędkości. Internet z mutlimedia 300 Mb/s. W piątek sprawdzałem na telefonie po wifi i na speed test szło bez problemu ponad 300 a dziś patrze ledwo 100 przekracza. Podłączyłem lapka po kablu i idzie OK ponad 300 także problem jest tylko z wifi. Router na fabrycznym firmware. Z góry bardzo dziękuje za wszelkie sugestie.
      Kupiłem lepszy router żeby problemów nie było a tu proszę.... ech....
      Teraz doszedlem ze na 2.4 nie uzyskuje pelnej predkosci na 5 działa OK. Telefon na którym sprawdzam to S10+
      Pozdrawiam
      Tomek

openitforum.pl

Forum poświęcone przesyłaniu i przechowywaniu danych w małej sieci.
Prezentujemy testy urządzeń oraz pomagamy w ich obsłudze i konfiguracji.
×
×
  • Create New...

Important Information

We use cookies for purposes related to advertising, social media and statistics. By continuing to browse this site, you agree to our use of cookies. All information required in this matter includes: Privacy Policy, Guidelines and Terms of Use.