Skocz do zawartości
listek2000

Asus RT-AC87U + konsola PS4

Oceń temat:

Rekomendowane odpowiedzi

listek2000

witam, nie widzę opcji ustawienia MTU pod dhcp (automatyczne ip)?

wg testów na pc mam 1472 + nagłówek 28, wychodzi na to,ze 1500?

Czy owe 1500 jest domyślnie "zaszyte" w tym routerze? 

Bo jednak pod pppoe w zakładce wan widzę 1492.

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house
47 minut temu, listek2000 napisał:

Czy owe 1500 jest domyślnie "zaszyte" w tym routerze? 

tak, pod dhcp

47 minut temu, listek2000 napisał:

Bo jednak pod pppoe w zakładce wan widzę 1492.

2016-01-21_214600.png.0666236ae71423bc87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
listek2000

Dzięki dr.house ;) 

jak wiecie dużo gram w ps4 i w tym routerze jest funkcja QoS.

Po załączeniu formy adaptacyjnej i pozostawienia przepustowość na 0 czyli pełne wykorzystanie łącza,

oraz ustawienia priorytetu na "game" zauważam pewne spowolnienie w testach na konsoli, lepiej wygląda to bez załączania tego ficzera.

Jak wygląda ta funkcja od strony technicznej? Bo rozumiem, ze priorytet maja gry i konsola, ale czy nie jest to tez tak ,ze pakiety przechodzą niepotrzebnie przez kolejna "bramkę"?  Funkcja to rozdziela pasmo ale czy jednocześnie potrafi wspomóc ustawienia priorytetowe, bo mam wątpliwość na przykładzie w/w testów na konsoli.

dzięki i pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house
21 godzin temu, listek2000 napisał:

Jak wygląda ta funkcja od strony technicznej? Bo rozumiem, ze priorytet maja gry i konsola, ale czy nie jest to tez tak ,ze pakiety przechodzą niepotrzebnie przez kolejna "bramkę"?

nie tyle niepotrzebnie co celowo, przez analizator pakietów który określa ich przynależność (czyli "game") i priorytet względem ustawień. Moim zdaniem to jest dobre na obniżenie dużego ruchu np generowanego przez klientów  torrent, ale nie na podwyższenie innych. nie używam takich rzeczy osobiście. 

21 godzin temu, listek2000 napisał:

ale czy jednocześnie potrafi wspomóc ustawienia priorytetowe, bo mam wątpliwość na przykładzie w/w testów na konsoli.

powinno pomóc, ale ruch do i z konsoli odbywa się na tylu portach, że jak widzisz nie zawsze to działa. 

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
listek2000

dzięki :)

a teraz chciałem zapytać o DNS w tym routerze podpiętym do ps4.

domyślnie przez dhcp konsola sobie wpisuje DNS 192.168.1.1

rozumiem ,ze przy ustawieniu :

Ustawienia DNS portu WAN:
Połączyć z serwerem DNS automatycznie Tak

przez ip wan konsola łączy się z dns od isp czyli:

DNS

80.71.82.82

80.71.82.83

czy to coś zmienia jak w konsoli bezpośrednio wpisuje w/w DNS?

bo robiąc testy ping, mam najmniejsze czasy 2-3-4ms do w/w adresów, to logiczne, i nawet prędkość internetu na konsoli jest tak 200/150mbs (z 250/250) ale test jakby muli, tzn muszę na niego troszkę poczekać (troszkę powisi w pozycji nat).

i gdzieś poczytałem o googlowskich DNSach 8.8.8.8 i na probe je wklepałem do konsoli.

w testach routera ping do dns 8.8.8.8 mam ok 20ms , i prędkość z konsoli spada tak do ok 150/150mbs, ale nieoczekiwanie test za każdym razem przechodzi piorunująco , uzyskanie adresu, test nat, download, upload, w ułamku sekundy są rezultaty. serwer psn w tym wypadku szybko reaguje. 

Tak zostawiłem póki co, mam pytanie jednak czy mimo wszystko jeśli w konsoli ustawie dns 8.8.8.8 to przypadkiem tak czy owak, to nie idzie przez router i dns od isp? czy sam sobie nie stwarzam więcej bramek? widoczny spadek prędkości choć reakcja testu lepsza.

Skoro się już tak rozpisałem to dopytam na koniec, czy jeśli dużo użytkowników grających ze mną online jest z polski to dobrym pomysłem w celu wyeliminowania opóźnien i laagow może być wpisanie u siebie w konsoli jakiegoś polskiego szybkiego serwera DNS? 

dzięki i pozdr.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house
8 godzin temu, listek2000 napisał:

mam pytanie jednak czy mimo wszystko jeśli w konsoli ustawie dns 8.8.8.8 to przypadkiem tak czy owak, to nie idzie przez router i dns od isp?

nie, gateway'em pozostanie cały czas router ale rozwiązywaniem nazw zajmie się dns google. W tym przypadku odcinasz konsolę od nazw innych hostów w LAN, ale to nie dns isp będzie "obsługiwał" nazwy adresów online.

8 godzin temu, listek2000 napisał:

czy jeśli dużo użytkowników grających ze mną online jest z polski to dobrym pomysłem w celu wyeliminowania opóźnien i laagow może być wpisanie u siebie w konsoli jakiegoś polskiego szybkiego serwera DNS? 

jeśli kuleje Ci DNS na konsoli i użycie googlowego pomogło to tak. Możesz skorzystać z tego narzędzia w celu znalezienia jakiegoś szybkiego, ale w Twojej lokalizacji :

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
listek2000

dzięki dr. :) świetny benchmark, wg niego najlepszy dns jest 208.67.220.220 od opendns,

drugi lokalny 192.168.1.1 i trzeci googel 8.8.4.4

wklepałem ten od opendns i test przechodzi w mgnieniu oka i prędkości są większe na poziomie 170/170mbs

pozdr.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
listek2000

Nurtuje mnie problem, czemu na 20 testów polowa wyskakuje
z komunikatem o ograniczeniu prędkości spowodowana fragmentacja pakietów. 
Specjalnie podłączyłem konsole bezpośrednio pod modem 1 metrowym kabelkiem aby wykluczyć router.
Nic to nie zmieniło, problem jest ten sam, zmiana MTU nic nie pomaga.
 

Idąc dalej, włączyłem net na telefonie z sieci komórkowej, czyli od zupełnie innego dostawcy i dałem udostępnianie do konsoli... efekt ten sam... fragmentacja pakietów.
Będę jeszcze testował w innym domu, jeśli nic to nie zmieni to ewidentnie będzie to wina serwera psn? oprogramowania konsoli? wadliwej karty sieciowej w urządzeniu?
 

    Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto, aby wyświetlić ukryty link.

 
podpiąłem modem bezpośrednio do PCeta, wynik jest 1472 czyli wg opisu:
Do maksymalnej wielkości pakietu otrzymanej z testu ping dodaj wartość 28 
(20 bajtów jest zarezerwowana dla nagłówka adresu IP, natomiast 8 bajtów jest przeznaczone na nagłówek komunikatu ICMP Echo Request). 
Pamiętaj: Należy dodać wartość 28 do wyniku otrzymanego z testu ping!
Czyli:
1472 to wartość pakietu otrzymana z Testu Ping
+ 28 nagłówki adresu IP i komunikatu ICMP
1500 to optymalna wartość MTU
 i taka mam automatycznie ustawiona w konsoli, próbowałem wpisać samo 1472 zniżałem wartość, zwiększałem , efekt jeszcze gorszy.

kolejna sprawa to funkcja przyspieszenia NAT: automat

Przyspieszenie NAT  Wyłącz automat    CTF(Cut Through Forwarding) is enabled.

próbowałem to wyłączyć, wtedy wyskoczyło,ze procesor przejmuje te funkcje?

tutaj 

    Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto, aby wyświetlić ukryty link.
 jest to ładnie opisane i jak trochę rozumiem, funkcja ta ma wiele zależności i nie wszystko razem zadziała?

dzięki za wszelka pomoc.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house
1 godzinę temu, listek2000 napisał:

jeśli nic to nie zmieni to ewidentnie będzie to wina serwera psn? oprogramowania konsoli? wadliwej karty sieciowej w urządzeniu?

a może to 

    Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto, aby wyświetlić ukryty link.
 i to 
    Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto, aby wyświetlić ukryty link.
 Ci pomoże. Nie jesteś jednym, który zmaga się z tym problemem - czasem nie jest to wina routera tylko ISP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pociej
1 godzinę temu, listek2000 napisał:

wyniki w testach na ps4 mam za każdym razem rożne zależnie skąd wpisze DNS, zaś na kompie zawsze takie same ok. 267/267

A jak pobierasz grę czy aktualizację to transfer pokrywa się z tym z testu?
U mnie na teście już ładnie pokazuje ale co z tego jak dziś ściągałem grę z zawrotną prędkością od 0,5 MB/s do 4 MB/s w porywach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house
11 minut temu, pociej napisał:

U mnie na teście już ładnie pokazuje ale co z tego jak dziś ściągałem grę z zawrotną prędkością od 0,5 MB/s do 4 MB/s w porywach...

ale tutaj router nie ma nic do rzeczy, zapewne problem leży po stronie PlayStation Store. Zrób tak jak @listek2000 sugerował - sprawdź w momencie kiedy "statystyczny" użytkownik siedzi w szkole.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pociej
33 minuty temu, house napisał:

ale tutaj router nie ma nic do rzeczy, zapewne problem leży po stronie PlayStation Store. Zrób tak jak @listek2000 sugerował - sprawdź w momencie kiedy "statystyczny" użytkownik siedzi w szkole.

Próbowałem już chyba o każdej porze...
10 rano, 12 w południe, 15 po południu, 20 wieczorem, 22 wieczorem, północ, 2 w nocy, 4 w nocy...
Kaszana całą dobę.

Tylko właśnie tego jednego nie rozumiem, skoro w danym momencie w paru testach wychodzi 100-150 Mb/s czemu w tym samym czasie ściąga jedynie 8 Mb/s...

Powoli doszedłem do tego że router nic tu nie "psuje" ale wciąż szukam przyczyny i czy sam mogę sobie z nią poradzić czy to np. wina IPS czy ich (PSN) serwerów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mickarp

a może PSN po prostu mają osobny serwer do testów a gry poupychane na różnych serwerach świata. Jak kiedyś miałem PS4 to najlepiej ściągało mi kiedy PS był w trybie czuwania, z resztą ma XO też tak było. Prędkości ściągania wtedy sprawdzałem na routerze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pociej

Kto to wie, jakiekolwiek wpisy innych graczy znajdę to Sony zawsze odpowiada że to wina łącza użytkownika... (a ciągną się tematy od 2014 dotyczące PS4 oraz starsze ogólnie PSN)
Jakoś inne firmy / platformy nie mają problemu by w 2016 roku nadążyć i zaoferować użytkownikom tyle by nawet ci z szybszymi łączami byli w stanie je wysycić podczas ściągania.

Co do tryby czuwania znalazłem takie wpisy oraz spróbowałem na własnej skórze...
Przez parę minut prędkość wzrosła z ~2000 KB/s do ~4000 KB/s a potem standardowo spadła do poniżej 1000 KB/s...

Już daję sobie spokój bo tylko się denerwuję.

@listek2000
Wybacz że znów w Twoim temacie piszę o konsoli... :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
listek2000

a  tak poza tym żeby naszego kolegę zmobilizować dziś pokazała się aktualizacja :

    Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto, aby wyświetlić ukryty link.

no i proszę jest max, czyli to u nich serwery zamulały... ciekawe jak to teraz u kolegi @pociej będzie?

d58430911b8bf4e6med.jpg

u mnie grę pobiera jakieś pół godziny ok 19GB, nie wiem  z jaka prędkością , bo nie mam podgladu prędkości, jedyna informacje jaka widzę to ile czasu mi to zajmie i ile pozostało. Ale prędkość łącza to chyba nie to samo co prędkość pobierania? Prędkość jest podana 250 Mbits a pobieranie widzę w MB  i jest to wartość znacznie niższa, to się jakoś przelicza, dzieli? 

chyba 1MB = 8Mb ? pozdr.

ps. Doktor mógłbyś z wątku " Jak dostać się do modemu Genexis DRG 700" wkleić wyżej odpowiedzi dotyczące niniejszego tematu? dzięki i pozdr.

Edytowane przez listek2000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house
1 godzinę temu, listek2000 napisał:

ps. Doktor mógłbyś z wątku " Jak dostać się do modemu Genexis DRG 700" wkleić wyżej odpowiedzi dotyczące niniejszego tematu? dzięki i pozdr.

proszę bardzo, przeniesione. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pociej

Zgadza się, 1 MB = 8 Mb

Skoro u Ciebie ok. 19 GB poszło w ok. 30 minut to jeśli się nie pomyliłem mamy średnią około 86 Mb/s.
No, no... 86 Mb/s, super, szkoda że u mnie nie ma choć stałego 10% Twojego wyniku.
U mnie patch o wielkości 1,037 GB jest przewidziany na 50 minut, wychodzi zawrotna średnia 2,83 Mb/s...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
listek2000

Rece mi opadają :( kolejny wyścig nie ukończony :(

prędkość netu 250/250 , router klasy wyższej (???) 14 uczestników w tym z niemiec, holandii, szkocji, wlk.brt, francji, belgii, z polski, a nawet z za oceanu z  canady ( ponoć zona oglądała w tym czasie netflixa full hd) i qufa wszyscy dojechali... tylko nie ja :( nie wiem gdzie jest problem, napisałem już wszędzie, do ISP do PSN a dziś do supportu Asusa, może potrzebuje innej marki router gameingowy klasy premium oparty na innej architekturze,  bo nie chce tylko zmienić nazwę z tymi samymi bebechami ?

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house
42 minuty temu, listek2000 napisał:

i qufa wszyscy dojechali... tylko nie ja

rzeczywiście można się wkurzyć :D jakby mi ktoś tak przed końcem meczu w doubleXP BF4 rozłączył to bym zagryzł :D 

42 minuty temu, listek2000 napisał:

może potrzebuje innej marki router gameingowy klasy premium oparty na innej architekturze,  bo nie chce tylko zmienić nazwę z tymi samymi bebechami ?

warto sprawdzić TP-Link Archer C2600 i Netgear R7800 - oba oparte o Qualcomm Atheros IPQ806X, mnóstwo RAM i każdy z nich jest "gamingowy" :) Z tą "gamingowością" to jest tak, że chyba jedynie gimbaza łapie się na te slogany marketingowe. Każdy router powyżej 800PLN jest teraz "gamingowy"

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dimson
@listek2000 a nie masz możliwości, sprawdzenia AC68U lub R7000 ? sprawdzone modele, alternatywne FW w razie potrzeby, może nie warto się męczyć z AC87U ?
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house

@dimson faktycznie sprawdzone modele ale przy ac87u to krok wstecz (przynajmniej w kwestii interfejsów radiowych i zasięgu). Wspomniane przeze mnie modele z alternatywy mają (lub będą mieć Openwrt).@listek2000 to wszystko WiFi czy kabel ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
listek2000

LAN kabel, nie gram wi-fi, pewno z pit line bym nie zdążył wyjechać ;) 

wyłączony firewall, konsola w DMZ, włączony QoS z priorytetem na gry i konsole PS4.

Czytam teraz Netgear R7800 na papierze wygląda dobrze a nawet lepiej i ma inne podzespoły,

bo kiedyś doktor pisałeś, ze są routery ,które się gryza z konsolami, może tu tak jest? 

Jeszcze napisze do ISP zapytanie czy dałoby się dostać dodatkowe osobne IP publiczne w obrębie tego samego modemu?

(tylko dla konsoli) czy to będzie technicznie możliwe?

 

Edytowane przez listek2000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house
5 minut temu, listek2000 napisał:

LAN kabel, nie gram wi-fi, pewno z pit line bym nie zdążył wyjechać

tym gorzej jak kabel, nowy router może niewiele zmienić i problem zapewne znajduje się w samym playstation network. Może się okazać, że na nowym routerze będzie tak samo. 

7 minut temu, listek2000 napisał:

czy to będzie technicznie możliwe?

tego nie wiem, skontaktuj się z ISP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
listek2000

Jak wspomnialem, reszta uzytkownikow z roznych rejonow swiata, nie ma takiego problemu.

Może problemem być, ze podczas grania ja stream-uje obraz i dźwięk do

    Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto, aby wyświetlić ukryty link.

Podglądałem w routerze jak wygląda obciążenie, ledwo 3Mbps wysyłki jest,

a pobieranie podczas gry i streamingu nie cale 1Mbps. 

Poza tym nie mam przekonania do usługi QoS, ale podczas grania okupuje telewizor,

wiec moja partnerka cos tam sobie na FB posiedzi ,jakieś filmiki ogląda na YT, do tego ja streamuje....

Niby prędkości nie są duże , dla posiadanego łącza wręcz znikome, ale na pewno jest to masa danych i pakietów co obniża pingi, zapytania i odpowiedzi?

Nie chce terroryzować chaty,ze jak ja gram to nikt nie śmie nic online robić ;)

 A najlepiej jakby mi policja pomogła ulice zablokować albo cały rejon ... i żeby ptaki na druty nie siadały ;) 

Przecież te routery dzisiejsze maja chyba świadomość,ze jest dużo domowników i dużo urządzeń online i powinny być na to

technicznie i praktycznie przygotowane ?

Dlatego może ten QoS w asusie  być niedopracowany, nie wiem czy w innych markach jest podobnie i tam nie ma co wymyśleć w takim oprogramowaniu, w sumie nie spotkałem się aby ktoś robił testy routerów pod tym kątem ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dimson

@house w moim mniemaniu najwyżej mały kroczek tym bardziej, że kolega gra po LANie (żeby jeszcze producenci uraczyli nas kartami WLAN które te mega super nowości potrafiły jakoś wykorzystać i przełożyć na realny pożytek w codziennym użytkowaniu). Oczywiście można też sprawdzić te modele, które Ty wskazałeś, chodzi przecież o rozwiązanie problemu.

Edytowane przez dimson
  • Lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
house

@dimson jasna sprawa :) 

28 minut temu, listek2000 napisał:

Dlatego może ten QoS w asusie  być niedopracowany, nie wiem czy w innych markach jest podobnie i tam nie ma co wymyśleć w takim oprogramowaniu, w sumie nie spotkałem się aby ktoś robił testy routerów pod tym kątem ?

w netgear genie jest gorzej, bo tam priorytety są na hosty, w asusie możesz ewentualnie zająć się warstwą aplikacyjną (jako tako ale jednak). Najlepszy qos ma tomato więc może rzeczywiście warto zastanowić się nad wspomnianymi przez @dimson modelami i wykroić priorytety i pasmo ręcznie właśnie w tym FW. TP-Link ma qos na zasadzie, że jest. 

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Idanit

Witam, jakoś umknął mi ten temat, sorki bo napisał bym wcześniej. Mam w domu AC87U PS4 i PS3, osobiście w nic na nich nie gram ale za to moi synowie zajmują się tym z nawiązką. Przepytałem ich dziś rano na tą okoliczność i nie mają żadnych problemów z łącznością. Obydwie konsole są podpięte do sieci po WiFi, PS4 jest 3m od routera ale poprzez ścianę a PS3 12m i dwie ściany. Nie sprawdzałem pingów ani prędkości połączenia ale tak jak napisałem wcześniej, podczas grania nic się nie dzieje, i nie piszę tu o utracie połączenia... nie ma nawet najmniejszych lagów w trakcie gry.

Uruchomiłem rano obydwie konsole, poniżej zrzut jak zestawiło się połączenie. Jak łatwo się domyślić .201 to PS4 a .36 to PS3

ASUS Wireless Router RT AC87U   Wireless Log.png

Nie korzystam wcale z QoS, może tu tkwi twój problem, poniżej ustawienia WiFi 2,4G... resztę mam na Auto, poza pasmami kanału.

ASUS Wireless Router RT AC87U   Professional.png

Jak chcesz żebym zrobił jakieś testy to pisz.

  • Lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
listek2000

Dzięki,  Szkoda że Ci  działa ;) bo już mi się zaczął podobać Netgear 7800. Wyłącze QoS bo to tylko kolejne gardło. Wczoraj włączyłem YT na obu kompach coś w 4K to nawet 20% łącza nie wykorzystał a jedynie procek dochodził do 30% więc nie wiem po co mi to QoS. 

Mam jednak pytanie. Czy ps4 masz domyslnie podłączone do routera? Jakies DMZ? UPnP? Firewall włączony? IP przypisane stałe czy po dhcp? Jakie DNS-y? Jaki firmware routera? Jakie gry najczęściej używane? 

Pozdr.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Idanit
1 godzinę temu, listek2000 napisał:

Czy ps4 masz domyslnie podłączone do routera?

Tak, tylko wybrałem sieć i wpisałem hasło.

1 godzinę temu, listek2000 napisał:

Jakies DMZ? UPnP? Firewall włączony? IP przypisane stałe czy po dhcp? Jakie DNS-y?

DMZ wyłączony

IP DHCP

Firewall włączony

Co do DNS to głównie ze względu na nie używam Merlina.

ASUS Wireless Router RT AC87U   DNS based Filtering.png

mam włączone wykluczenia ale nie na urządzenia, których używają dzieci. Dodatkowo Komputer chłopaków, telefon i obydwie konsole mają ręcznie dodany jeszcze OpenDNS Family. :D Tak wiem przesadzam ale jak będziecie mieli nastolatka i moje doświadczenie z młodości to zmienicie zdanie :blush:

1 godzinę temu, listek2000 napisał:

Jaki firmware routera?

Merlin 380.58

1 godzinę temu, listek2000 napisał:

Jakie gry najczęściej używane? 

Na PS4 głównie: FIFA, BF4, GTA V, WOT, 

Edytowane przez Idanit
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
muzykcb
1 godzinę temu, Idanit napisał:

Tak wiem przesadzam ale jak będziecie mieli nastolatka i moje doświadczenie z młodości to zmienicie zdanie

Tylko dodam:

Zapewne z doświadczenia wiesz że byłeś sprytniejszy od swojego ojca (opiekuna) a Twój ojciec(opiekun) zapewne wiedział że był sprytniejszy od swojego ........ nie dasz rady ale powodzenia ;)

  • Lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Maciek90
      Przez Maciek90
      Mam problem z tym routerem a mianowicie z aplikacją download master. Po podpięciu dysku pod usb klikam "zainstaluj" w zakładce aplikacja usb. Wszystko przebiega pomyślnie, aplikacja się instaluje i na końcu wyświetla komunikat "uruchom download master". Po kliknięciu odsyła mnie ponownie do strony logowania, co jak wczytałem w instrukcji jest rzeczą normalną. Niestety tutaj pojawia się problem, ponieważ nie mogę się zalogować bo wyskakuje komunikat o błędnym haśle lub nazwie użytkownika. Dane logowania wpisuję oczywiście dobre, bo powinny być takie same jak do całego panelu routera. Dodam jeszcze, że robiłem reset do fabrycznych i sprawdzałem inne nośniki i sytuacja się powtarza. Ktoś coś na to poradzi?
    • matthies
      Przez matthies
      Hej
      rozważam zakup tego routera bardzo poważnie. Pytanie tylko czy ktoś może potwierdzić jego działanie z modemami USB?
      Mam Huawei E3372s w wersji HiLink.

      Inna sprawa, w podobnej cenie i z podobnymi funkcjami znalazłem też Fritz 4040. Porównywał ktoś może te dwa urządzenia?
    • house
      Przez house
      Dzięki naszemu partnerowi mieliśmy okazję przyjrzeć się routerowi RT-AC52U firmy

      Router RT-AC52U może jednocześnie pracować w dwóch częstotliwościach, zapewniając dwukrotnie większy potencjał łączności bezprzewodowej. Na paśmie 2.4GHz przesyła i odbiera dane z prędkością 300Mbit/s, natomiast na 5GHz – z prędkością 433Mbit/s. Łączna przepustowość wynosi 733Mbit/s i daje użytkownikowi ogromne możliwości. Bardziej obciążoną częstotliwość 2.4GHz można przeznaczyć do surfowania po stronach internetowych i korzystania z poczty elektronicznej. Z kolei mniej zatłoczone 5GHz używać do gier online i strumieniowania zawartości HD. Takie rozwiązanie pozwoli ograniczyć do minimum wszelkie opóźnienia i problemy z transferem. Dołączony adapter bezprzewodowy USB-AC50 pozwala skorzystać ze standardu 802.11ac i pasma 5Ghz w desktopach lub notebookach, które nie posiadają karty sieciowej Wi-Fi lub zostały wyposażone jedynie w kartę obsługującą pasmo 2.4GHz. Ten drugi wariant jest dość powszechny wśród komputerów dostępnych na rynku.

      Inżynierowie firmy ASUS wyposażyli RT-AC52U we wzmacniacze, które zwiększają jego pokrycie sygnałem o 150%, w porównaniu z innymi dostępnymi na rynku routerami. Dobry zasięg uzyskamy we wszystkich pomieszczeniach w domu, a nawet w ogrodzie. Anteny zostały schowane wewnątrz obudowy, co pozwoliło uzyskać opływowy i zgrabny design routera.
      Wygląd

      ASUS RT-AC52U kontynuuje "diamentową" fakturę obudowy której stylistykę dzielą pozostałe urządzenia z portfolio tego producenta. Jakość wykonania i wygląd stoją na bardzo wysokim poziomie. Każdy element jest jasno i klarownie opisany więc obsługa nie sprawia żadnego kłopotu i pozwala od razu zorientować się za co konkretna dioda powiadomienia czy port odpowiada.
      Więcej zdjęć i zrzutów ekranowych oprogramowania znajdziecie w naszej galerii :
      Specyfikacja
      Procesor MediaTek MT7620A (580 MHz) Pamięć RAM 128 MB Pamięć Flash 16 MB Porty 4 x RJ45 10/100 LAN   1 x RJ45 10/100 WAN Porty USB 1 x USB 2.0 Obsługiwane pasmo 2.4GHz, 5GHz Anteny 3x wewnętrzne (1 dla 5 GHz, 2 szt dla 2.4 GHz) Obsługiwane standardy IEEE 802.11a, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n   IEEE 802.11ac, IPv4, IPv6 Wymiary 187 x 145 x 25 mm Więcej informacji znajdziecie w oficjalnej specyfikacji producenta : ASUS
      Funkcje
      ASUS RT-N56U jest wyposażony w szereg bardzo przydatnych funkcji realizowanych za pomocą fabrycznego firmware AsusWRT:
      RT-AC52U może pełnić funkcję serwera plików z możliwością przechowywania ich w chmurze, a to dzięki wbudowanemu portowi USB i technologii AiCloud. Port USB można również wykorzystać do utworzenia serwera drukarki i udostępniania jej kilku osobom.
      Po podłączeniu do routera modemu USB mobilnej, szerokopasmowej łączności 3G/4G otrzymujemy dwa połączenia WAN w jednym sprzęcie – co oznacza zrównoważony ruch sieciowy, skuteczne tworzenie kopii zapasowych (tryb failover) i nieprzerwany dostęp do Internetu.
      Za pomocą portu USB naładujemy również np. smartfona czy tablet – RT-AC52U sprawdzi się w takim scenariuszu jako podręczne źródło zasilania.
      RT-AC52U obsługuje technologię ASUS AiCloud, która zmienia go w osobisty serwer chmury. Pliki przechowywane w sieci, na podłączonych urządzeniach magazynujących lub na ASUS WebStorage z łatwością zsynchronizujemy z funkcją ASUS Smart Sync. Można też je udostępniać innym osobom wysyłając link poprzez np. pocztę elektroniczną czy wiadomości SMS. Użytkownicy mają dostęp do swoich danych poprzez internetowy interfejs AiCloud lub darmową aplikację dla systemów Android i iOS - dzięki tym rozwiązaniom mogą synchronizować, udostępniać i strumieniować pliki z dowolnego miejsca.
      AiCloud wyposażono w tryb synchronizacji router-router, który automatycznie łączy urządzenia USB podłączony do innych kompatybilnych routerów firmy ASUS, co znacznie ułatwia udostępnianie dużych plików rodzinie i znajomym.
      Instalacja RT-AC52U jest prosta dzięki intuicyjnemu panelowi ASUSWRT. Użytkownik może szybko skonfigurować zaawansowane funkcje sieciowe jak np.: priorytetyzacja QoS, która umożliwia kontrolowanie zużycia przepustowości na każdym z czterech dostępnych połączeń Ethernet (LAN).
      Wśród innych przydatnych opcji ASUSWRT znajdują się: kontrola rodzicielska, zarządzanie WAN, mapowanie sieci i udostępnianie drukarek.
      Nawet niezaawansowani użytkownicy bez problemu skonfigurują serwer VPN, co pozwala na ustawienie prywatnego, bezpiecznego zdalnego dostępu do swojej sieci domowej.
      Testy
      Testy zostały przeprowadzone na routerze z firmware 3.0.0.4.374.2239. Router został ustawiony w centralnym miejscu mojego domu, na wysokości ok 2 metrów. Transmisja bezprzewodowa nawiązywana była z 2 lokalizacji - pierwszej oddalonej o 6 metrów z jedną ścianą jako przeszkodą po drodze oraz drugiej - z 10 metrów z dwiema ścianami. Klientem był laptop XNOTE P150SM wyposażony w kartę WiFi Intel® Dual Band Wireless-AC 7260. Każdy pomiar przeprowadziliśmy trzykrotnie a prezentowany wynik jest najczęściej uzyskanym podczas tej procedury. Test polegał na przekopiowaniu przykładowego pliku o rozmiarze 1GB z serwera Synology DS713+ oraz ponownym wgraniu go do lokalizacji źródłowej. 
      Wydajność USB
      Kopiowanie pliku (SMB) z podłączonego do portu USB 2.0 routera dysku WD Passport (odczyt / zapis) :
      Dysk WD MyPassport 1TB USB 3.0 działał w miarę poprawnie, jednak jego rozmiar raportowany w ASUSWRT odbiegał nieco od rzeczywistości:
      Total space pokazał 1495GB (!) - w rzeczywistości rozmiar partycji to 931 GB a wolne miejsce to 495 GB. Wartość odczytu pominiemy ale zapis wypadł poniżej oczekiwań.
      Wydajność portu WAN
      Test polegał na podłączeniu 2 komputerów - pierwszego do portu LAN drugiego do portu WAN routera i nawiązanie transmisji pomiędzy nimi za pomocą narzędzia Jperf:
      bin/iperf.exe -c 172.1.1.2 -P 1 -i 1 -p 5001 -f m -t 10 ------------------------------------------------------------ Client connecting to 172.1.1.2, TCP port 5001 TCP window size: 0.06 MByte (default) ------------------------------------------------------------ [152] local 192.168.1.254 port 54537 connected with 172.1.1.2 port 5001 [ ID] Interval Transfer Bandwidth [152] 0.0- 1.0 sec 11.2 MBytes 93.8 Mbits/sec [152] 1.0- 2.0 sec 11.3 MBytes 94.4 Mbits/sec [152] 2.0- 3.0 sec 11.1 MBytes 93.1 Mbits/sec [152] 3.0- 4.0 sec 11.2 MBytes 93.7 Mbits/sec [152] 4.0- 5.0 sec 11.3 MBytes 94.5 Mbits/sec [152] 5.0- 6.0 sec 11.0 MBytes 92.7 Mbits/sec [152] 6.0- 7.0 sec 11.3 MBytes 94.4 Mbits/sec [152] 7.0- 8.0 sec 11.3 MBytes 94.8 Mbits/sec [152] 8.0- 9.0 sec 11.1 MBytes 92.9 Mbits/sec [152] 9.0-10.0 sec 11.3 MBytes 94.5 Mbits/sec [152] 0.0-10.0 sec 112 MBytes 93.8 Mbits/sec Done.
      Parametry połączenia
      Pasmo 2,4 GHz odległość 6 metrów bin/iperf.exe -c 192.168.1.254 -P 1 -i 1 -p 5001 -f m -t 10 ------------------------------------------------------------ Client connecting to 192.168.1.254, TCP port 5001 TCP window size: 0.06 MByte (default) ------------------------------------------------------------ [184] local 192.168.1.131 port 55222 connected with 192.168.1.254 port 5001 [ ID] Interval Transfer Bandwidth [184] 0.0- 1.0 sec 7.70 MBytes 64.6 Mbits/sec [184] 1.0- 2.0 sec 9.21 MBytes 77.3 Mbits/sec [184] 2.0- 3.0 sec 8.41 MBytes 70.5 Mbits/sec [184] 3.0- 4.0 sec 8.45 MBytes 70.9 Mbits/sec [184] 4.0- 5.0 sec 8.86 MBytes 74.3 Mbits/sec [184] 5.0- 6.0 sec 8.85 MBytes 74.3 Mbits/sec [184] 6.0- 7.0 sec 8.52 MBytes 71.4 Mbits/sec [184] 7.0- 8.0 sec 8.43 MBytes 70.7 Mbits/sec [184] 8.0- 9.0 sec 8.70 MBytes 72.9 Mbits/sec [184] 9.0-10.0 sec 8.95 MBytes 75.0 Mbits/sec [184] 0.0-10.0 sec 86.1 MBytes 72.2 Mbits/sec Done.
      Pasmo 2,4 GHz odległość 10 metrów bin/iperf.exe -c 192.168.1.254 -P 1 -i 1 -p 5001 -f m -t 10 ------------------------------------------------------------ Client connecting to 192.168.1.254, TCP port 5001 TCP window size: 0.06 MByte (default) ------------------------------------------------------------ [184] local 192.168.1.131 port 56031 connected with 192.168.1.254 port 5001 [ ID] Interval Transfer Bandwidth [184] 0.0- 1.0 sec 6.81 MBytes 57.1 Mbits/sec [184] 1.0- 2.0 sec 9.48 MBytes 79.5 Mbits/sec [184] 2.0- 3.0 sec 9.88 MBytes 82.9 Mbits/sec [184] 3.0- 4.0 sec 9.92 MBytes 83.2 Mbits/sec [184] 4.0- 5.0 sec 10.1 MBytes 85.0 Mbits/sec [184] 5.0- 6.0 sec 9.91 MBytes 83.2 Mbits/sec [184] 6.0- 7.0 sec 9.76 MBytes 81.9 Mbits/sec [184] 7.0- 8.0 sec 9.72 MBytes 81.5 Mbits/sec [184] 8.0- 9.0 sec 9.96 MBytes 83.6 Mbits/sec [184] 9.0-10.0 sec 9.65 MBytes 80.9 Mbits/sec [184] 0.0-10.0 sec 95.2 MBytes 79.9 Mbits/sec Done.
      Pasmo 5 GHz odległość 6 metrów bin/iperf.exe -c 192.168.1.254 -P 1 -i 1 -p 5001 -f m -t 10 ------------------------------------------------------------ Client connecting to 192.168.1.254, TCP port 5001 TCP window size: 0.06 MByte (default) ------------------------------------------------------------ [184] local 192.168.1.131 port 54932 connected with 192.168.1.254 port 5001 [ ID] Interval Transfer Bandwidth [184] 0.0- 1.0 sec 10.3 MBytes 86.2 Mbits/sec [184] 1.0- 2.0 sec 10.5 MBytes 88.4 Mbits/sec [184] 2.0- 3.0 sec 10.2 MBytes 85.9 Mbits/sec [184] 3.0- 4.0 sec 10.4 MBytes 87.0 Mbits/sec [184] 4.0- 5.0 sec 10.6 MBytes 88.9 Mbits/sec [184] 5.0- 6.0 sec 10.5 MBytes 87.8 Mbits/sec [184] 6.0- 7.0 sec 10.5 MBytes 87.9 Mbits/sec [184] 7.0- 8.0 sec 10.8 MBytes 90.3 Mbits/sec [184] 8.0- 9.0 sec 10.9 MBytes 91.3 Mbits/sec [184] 9.0-10.0 sec 10.8 MBytes 90.6 Mbits/sec [184] 0.0-10.0 sec 105 MBytes 88.4 Mbits/sec Done.
      Pasmo 5 GHz odległość 10 metrów bin/iperf.exe -c 192.168.1.254 -P 1 -i 1 -p 5001 -f m -t 10 ------------------------------------------------------------ Client connecting to 192.168.1.254, TCP port 5001 TCP window size: 0.06 MByte (default) ------------------------------------------------------------ [184] local 192.168.1.131 port 56504 connected with 192.168.1.254 port 5001 [ ID] Interval Transfer Bandwidth [184] 0.0- 1.0 sec 5.63 MBytes 47.3 Mbits/sec [184] 1.0- 2.0 sec 10.5 MBytes 88.5 Mbits/sec [184] 2.0- 3.0 sec 10.8 MBytes 90.5 Mbits/sec [184] 3.0- 4.0 sec 11.0 MBytes 92.3 Mbits/sec [184] 4.0- 5.0 sec 10.8 MBytes 90.7 Mbits/sec [184] 5.0- 6.0 sec 10.9 MBytes 91.3 Mbits/sec [184] 6.0- 7.0 sec 10.7 MBytes 90.0 Mbits/sec [184] 7.0- 8.0 sec 10.5 MBytes 87.8 Mbits/sec [184] 8.0- 9.0 sec 10.3 MBytes 86.7 Mbits/sec [184] 9.0-10.0 sec 10.6 MBytes 88.8 Mbits/sec [184] 0.0-10.0 sec 102 MBytes 85.4 Mbits/sec Done.
      Wydajność WiFi w paśmie 2,4 GHz
      Pobieranie pliku (SMB) w paśmie 2,4 GHz (odległość 6m / 10m) :
      Wysyłanie pliku (SMB) w paśmie 2,4 GHz (odległość 6m / 10m) :
      Wydajność WiFi w paśmie 5 GHz
      Pobieranie pliku (SMB) w paśmie 5 GHz (odległość 6m / 10m) :
      Wysyłanie pliku (SMB) w paśmie 5GHz (odległość 6m / 10m) :
      Podsumowanie
      Router RT-AC52U w zestawie z USB-AC50 jest dostępny w sprzedaży na początku lutego 2014 r. Sugerowana cena detaliczna to 399 zł. Jest niewątpliwie bardzo ciekawą propozycją. Wydajność nie rozczarowuje a nawet prezentuje się na bardzo dobrym poziomie - w szczególności brak degradacji sygnału na dalsze odległości i przeszkody. Poprawnie realizuje swoje funkcje i podczas jego użytkowania nie wystąpiły problemy z zasięgiem tak jak miało to miejsce w przypadku RT-N56U. Podsumowaniem może być wykres wszystkich testów przeprowadzonych za pomocą JPERF:
      Na uwagę zasługuje niebanalne wzornictwo. Router prezentuje się bardzo ciekawie i potencjalnym nabywcom odradzamy chowanie go w szafie
      Niestety nie obyło się bez problemów - pomijając wolny zapis na dysku USB. Zastanawiacie się zapewne dlaczego testowaliśmy ten model jedynie z kartą WiFi Intela AC-7260 a nie na dołączonej do zestawu ASUS USB-AC50 ? Otóż producent przespał chyba premierę systemu Windows 8.1 (na którym działał nasz laptop XNOTE) i nie dostarczył sterownika dla tego systemu. Podłączenie karty i użycie oprogramowania dla Windows 8 kończyło się komunikatem :

       
      Za udostępnienie sprzętu do testów dziękujemy firmom:


openitforum.pl

Forum poświęcone przesyłaniu i przechowywaniu danych w małej sieci. Prezentujemy testy urządzeń oraz pomagamy w ich obsłudze i konfiguracji.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej wyjaśni nasza Polityka prywatności.